Terug

Solis omvormer werkt niet naar behoren sinds installatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Advenso

11/04/2024

via groepsaankoop van Ichoosr heb ik toch de stap gewaagd om zonnepanelen aan te schaffen met opslagbatterij en het bedrijf die de installatie heeft gedaan is advenso. Bij deze installatie hoort een batterij met omvormer die een link heeft met een app genaamd SOLIS zoduit ik makkelijk mijn opslag - en verbruikcapaciteit in de gaten kan houden. Reeds bij de installatie werkte deze link niet en heeft het mij handen en voeten gekost om de technieker toch naar hier te krijgen . Deze technieker heeft ook bevestigd dat er wel degelijk een probleem was met deze connectie en dit gerapporteerd en gecorrigeerd. Maar nadien blijkt dat deze omvormer steeds uitvalt en mij dus geen correcte info verschaft over de opslag van mijn zonnepanelen. Ik heb dus opnieuw hulp gevraagd aan advenso hiervoor, maar wat sturen ze mij als antwoord: een handleiding hoe ik het probleem moet oplossen. Nochtans kunnen zij heel duidelijk zien dat deze Solis app tot op heden nog niet echt heeft gewerkt en dit sinds de installatie. Ik dacht toch wel dat daar een zekere garantie op zit en bij electrische installaties dat wij recht hebben op een deftige dienst-na -verkoop? Ze willen dus niet ter plaatse komen om te kijken wat het probleem is, tenzij ik daarvoor betaal !? Is dit correct???

Berichten (1)

Advenso

Naar: S. D.

11/04/2024

Beste,Bedankt voor deze melding.Dit euvel is inmiddels opgelost en berust jammer genoeg op een vergissing.We hebben de klant opgebeld en voorzien een oplossing voor het probleem.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform