Beste,
Toch even mijn verhaal met ADVENSO.
In 2022 schrijf ik mij in voor een groepsaankoop voor een thuis batterij , de firma ADVENSO wint deze en ik krijg een offerte waar ik mee akkoord ga.
In gedachte dat ik de premie van de overheid nog terig krijg .
Het duurt enorm lang vooraleer ik afspraak krijg dit was cruciaal omdat het einde van de aanvraag voor de premie 30 maart was .
Uiteindelijk na veel bellen krijg ik en afspraak er zal iemand komen op 12/2/23 om na te gaan of het mogelijk was om een batterij te instaleren om mijn huidig systeem en of mijn installatie conform was , dit was geen probleem de expert heeft alles nagezien allen metingen en mijn installatie was conform.
Hij bevestigde mij dat er voor 30 maart zou geïnstalleerd worden , dit is echter niet gebeurd weg premie , ok ik bergrijp te veel werk en te weinig personeel ik leg mij daar mee neer!
Uiteindelijk komt men instaleren in April 2023 en er word gekeurd , de installatie word afgekeurd omdat de verliesstroomschakelaar niet is vervangen !
Ik neem contact met ADVENSO , ze zeggen mij dit is uw propleem onze installatie is in orde.
Na wat contacten met de firma ADVENSO word ik steeds afgewimpeld het is mijn probleem en we hebben u geen tijd.
Ik verlies dit echter uit het oog tot ik in April van dit jaar besef dat ik niet in orde ben met de wet en ik geen aangifte kan doen noch bij Fluvius of mijn brandverzekering wat verplicht is.
Ik neem opnieuw contact met de installateur op dit nu toch eens op te lossen ,ik krijg een nieuw offerte om dit aan te passen ik kan niet anders dan akkoord gaan met de hoop dat ze dit toch enigszins dat dit uiteindelijk een fout was van hen , ze hadden alle nodig info verzamend alvorens te installeren, er werden van alles foto’s genomen, je mag er toch van uit gaan dat men hier moest gezien hebben dat er nog een verlies stroom schakelaar moest vervangen worden , ik neem contact na de installatie van de nieuw verliesstroomschakelaar en de keuring die opnieuw is uitgevoerd en nu wel gekeurd , er vraag nog eens om een tussen komst omdat dit niet mijn fout is.
Ik word er uitgelachen , tja je heb de offerte aanvaard .
Ik heb onder tussen het werk en het onderdeel betaald maar niet de keuring met als gevolg ik krijg geen documenten dus ik blij in overtreding .
Ik vraag mij af of dit wel allemaal kan !