Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
T. B.
30/11/2024

Diefstal gsm - Geen tussenkomst van Orange Insurance

Ik ben overvallen geweest op mijn werk, daarbij is mijn gsm kapot geslagen geweest. Ik ben werkonbekwaam geslagen geweest, ik heb mijn gsm enkele dagen nadien terug gekregen en die bleek volledig stuk. Gelukkig heb ik een verzekering. De dag nadat mijn gsm weer in mijn handen was ben ik naar orangewinkel gestapt en heb ik aangifte gedaan. Nu krijg ik een mail dat ze niet willen tussenkomen. Ik heb het echt niet zo breed, had jaren gespaard om eindelijk een deftig toestel te kunnen kopen en nu blijk ik niet alleen overvallen te zijn geweest door een overvaller maar dus ook door mijn provider bij wie ik bijna 10 jaar klant ben. Aub, Kan u mij helpen. Thomas Byster 0492/685548

Afgesloten
W. G.
7/10/2024

Diefstal smartphon: Verkering betaalt niet uit !

Enkele maanden geleden kocht ik op krediet een Samsung smartphone bij uw winkel in het Wijnegem shopping center voor bijna 400,00 €. Daarbij n am ik ook een verzekering tegen diefstal en verlies. De verkopen in de winkel stak er een simkaart in met een door mij gekozen nummer en een tijdje later werkte de smartphone zoals beloofd. Mijn zoon van 13 neemt dit toestel mee naar school voor taken. Een kleine maand geleden wordt de GSM in de school gestolen uit de boekentas van mijn zoon. Erg jammer maar gelukkig waren wij verzekerd dachten wij. Contact opgenomen met Orange Insurance en als ik de factuur en de PV van de politie opstuurde was het in orde en zou men zorgen voor een ander toestel. Zo gezegd zo gedaan ik mail de factuur en de PV en dacht d at dan alles wel in order zou komen maar dat was naast de waard gerekend want toen ik na 14 dagen aan de verzekering vroeg naar mijn toestel kreeg ik als antwoord dat zij niet uitbetaalden omdat er iets niet in orde was met de verzekerde simkaart die uw medewerker er in de winkel van het Wijnegem shopping center instopte. Ik ben dan naar de winkel op de Meir gegaan en de situatie daar uitgelegd en de verkoopster zag alles na en zei me dat zij niet bergreep waar de verzekering moeilijk over deed want volgens haar was alles in orde. Ik vroeg haar mij te mailen met haar bevindingen en heb die mail dan vervolgens doorgestuurd naar Orange Insurance. Toen ik hen dan terug belde en verwees naar de mail van uw medewerkster op de Meir zei de mevrouw van de verzekering dat het inderdaad klopte een dat zij waarschijnlijk een fout hadden gemaakt. Ze beloofde alles terug te evalueren en mij zo snel mogelijk terug te contacteren. Niet dus en wanneer ik dan op 7 oktober ten einde raad zelf terug contact op nam kreeg ik als antwoord dat zij om welke reden dan ook niet uitbetalen. Is dit normaal zakendoen bij Orange ? Want zo ja heb ik geen andere keuze dan van provider te veranderen en als men dan het saldo voor de betaling van de wil zal dat via het vredegerecht moeten vrees ik want die is voor mij bedrog. ( dit is de mail die ik naar de klachtendienst van Orange mailde )

Afgesloten
Y. V.
28/03/2024

Herstelling GSM

Beste, Enkele maanden geleden heb ik een gsm gekocht bij Orange met verzekering. Twee weken geleden heb ik een ongelukje gehad met mijn gsm op het werk, waardoor mijn gsm volledig onbruikbaar is. Ik heb direct mijn oude gsm terug opgestart en daar mijn simkaart in gestoken. Ik heb een verzekering bij Orange van 8 euro per maand. Ik heb een aangifte online gedaan, maar deze werd direct geweigerd. Ik heb naar Orange verzekeringen gebeld, daar konden ze me niet helpen omdat ze zeiden dat mijn simkaart niet in de gsm zit van de gsm waar ik een schade aangifte van wil doen. Natuurlijk kan ik mijn simkaart niet in een gsm steken die kapot is en daarmee bellen. Ik belde ook naar de gewone klantendienst van Orange. Daar konden ze me ook niet helpen. Dit terwijl ik toch mijn verzekering bij Orange heb afgesloten. Ik ben naar een winkel van Orange gegaan en daar konden ze me ook niet helpen. Het enigste wat ik wil is dat ze mijn gsm herstellen. Als ze dit niet doen dan verander ik van provider. Ik betaal 80 euro per maand voor gsm en internet. Dat is 960 euro in een jaar dat ik op een ander zal gaan spenderen. Ik ben al 6 jaar trouwe klant bij Orange en heb nooit een dag te laat betaald.

Afgesloten
S. M.
31/08/2023

Garantie die niet toegepast word en valse beschuldiging

Beste.Ik had een gsm via orange met extra verzekering. 1e claim op 12 mei 2023 gedaan. Uiteindelijk hadden wij na 29 juni nog steeds het toestel niet. Dit heeft weken geduurd om de enveloppe te krijgen om deze op te sturen. Op 29 juni kregen we een refurbished toestel met schade. Ik heb deze via klacht gemeld en werd weer opgestuurd. Uiteindelijk op 14 juli 2023 hebben ze dit toestel weer terug gestuurd. Het toestel werkt niet meer. En werd weer naar hun verstuurd. Maandag 28 augustus 2023 weer een dossier geopend. Deze werd dan gisteren 30 augustus opgestuurd. Vandaag hebben ze deze aangekregen en weer terug verstuurd. Zeggen ze valschade dus dit word niet gedekt. Het toestel had nog plastiek rond de randen, altijd een hoesje rond. Dit toestel is niet gevallen. De mensen van de orange shop in genk shopping 1 hebben zelf het toestel nog nagekeken en gezegt deze terug opgestuurd moest. En het hoogstwaarschijnlijk het moederbord was die kapot was en dan is het einde verhaal. Nu komt die verzekering af met valschade in de hoek. Jammer genoeg had ik een mail 29 juni gestuurd die ontvangen te hebben met schade waar zij die terug stuurde en beweerde er geen schade was. Het hele gedoe heeft geduurd van 12 mei 2023 tem 14 juli 2023 waar ik het opgegeven heb. En dan nu letterlijk 1 maand en 14 dagen later werkt hij niet meer. Alsook heeft samsung problemen met de a serie gsms. Waar dit probleem ook onder valt. Het toestel is zonder enige valschade door ons toedoen opgestuurd. Ik ben hun manier van klanten te behandelen beu.

Afgesloten
F. G.
10/08/2023

klacht tegen verkoper orange

beste,2 vertegenwoordigers van orange is bij ons langs geweest. nl. ewoud slembrouck in opleiding bij anthony devos. op 28/07/2023er werd een contract gemaakt voor de overstap van telenet naar orange. en we kregen elk een nieuwe simkaart (3 pers) bij het ontvangen ervan bleek er een fout in te staan. ons huisnummer was verkeerd waardoor er geen activatie kon gedaan worden. we hebben dan terug contact opgenomen met ewoud en die zou alles in orde brengen. het bleef maar duren. tot eergisteren hij belde dat er een ander contract gemaakt moest worden. dat deed hij en bracht terug simkaarten mee.we kregen geen bericht om ze te activeren. terug belden we hem. hij zei nog even wachten.vandaag 10/08/2023 kreeg ik telefoon van iemand van orange. ze kon mijn kaart en deze van mijn man in orde brengen. dat ging heel moeilijk. de telefoniste kon niet verstaan hoe het in elkaar zat omdat we elk 2 simkaarten hadden. na lang uitleggen begreep ze het toch.als mijn zoon thuis kwam moest hij bellen voor zijn nummer. hij deed dat. hij kreeg als antwoord dat ze het niet konden doen omdat het niet mijn man was die ervoor belde. (we hebben een bedrijfscontract dat op de naam van mijn man staat. men zoon belde naar ewoud met het probleem. hij kreeg als antwoord dat hij ging bellen om het in orde te brengen. tot nu toe is het nog niet in orde. we zijn ook te weten gekomen dat er al nog mensen zijn die problemen hebben door en met ewoud. wij hopen dat het eindelijk eens opgelost geraakt en dat er dan geen problemen meer zijn. indien er toch nog problemen zijn gaan we zeker terug veranderen van provider.orange zelf kan er niets aan doen. ewoud doet zen werk niet in orde en er zijn nog mensen die ook problemen hebben door hem. hij is nog maar in opleiding. maar zoiets kan en mag niet gebeuren. we vinden dat er geen goede opleiding is. we vragen dan ook een grote tegemoetkoming voor al onze problemen.hopelijk is het snel in orde en doet de technieker goed zijn werk bij het veranderen van de modem en digibox.maar het grote probleem is gekomen door ewoud bij het maken van het contract. als we hem erop wijzen is zen antwoord altijd ik heb ervoor gebeld. hopelijk kunnen er voor anderen zulke problemen vermeden worden.

Afgesloten
K. E.
10/07/2023

vervanging toestel onder verzekering

Beste, Op 22/1/2023 heb ik mijn gsm toestel binnen geleverd binnen garantie en dit werd vervangen door een toestel van een ander model 2 jaar ouder,via telefonisch contact hebben ze bevestigd dat dit niet correct was en werd overeengekomen dat er een verpakking opgestuurd werd en die eerste telefoon was op 24/3/23 niets niet meer gehoord en dan terug gebeld 30/3 en beek niets gedaan te zijn met de aanvraag en op 3/4 kwam er een mail dat er een pakket verzonden werd dit is nooit toegekomen ,en dan is er 13/4 terug contact geweest 17/4 bevestigingsmail gehad maar ook niets toegekomen en dan nogmaals gebeld 27/4 en dan nogmaals op 2/5 een mail postpakket verzonden niets toegekomen ,dan 26/5 naar orange zelf gebeld postpakket- gingen ze nogmaals opsturen nog steeds niets ontvangen.Ik betaal 41€ per maand gsm verzekering abonnement zonder dat ik een gsm heb ,dit kan toch niet je betaald verzekering voor iets .Op 7/6/2023 die vervanggsm zelf in de winkel binnen gedaan en rustig afgewacht en niets meer gehoord ondertussen liep mijn abonnement en verzekering nog steeds zonder dat ik er gebruik kon van maken . Op 12/6 mail dat het ging opgelost worden .Op 29/6 telefoon van franstalige dat de dossier ging afgesloten worden dan niets meer gehoord en dan naar de winkel geweest en die hebben nogmaals alles genoteerd en gingen alles oplossen sindsdien niets meer gehoord hoop op een spoedige oplossing hiervoor .

Opgelost
L. C.
27/03/2023

Verzekering gsm toestel.

Geachte was verzekerd voor toestel i phone 8 zoon.nu is deze gestolen.dus doe dan ook al het nodige.blokeren aangifte politie.sttu in te alles door naar orange insurance.kryg k mail dat men dossier niet aanvaard is.waarom betaal k dan verzekering?dank bij voorbaat

Afgesloten
J. B.
2/03/2023

Opgelicht door Orange GSM Insurance

Beste, op 16 augustus 2022 diende ik een schadeclaim in betreffende zware schade aan mijn Samsung s20 wegens een ongelukkig incident in de tuin.Ik kreeg doodleuk een mailtje terug dat de schadeclaim niet goedgekeurd werd wegens nalatigheid.Nochtans was dit ABSOLUUT geen nalatigheid maar een ongelukkig incident waar de weersomstandigheden op die moment ook een rol in speelde.Accidentïele schade zoals men dit dus noemt in het contract.Ik stuurde een mail terug met dezelfde woorden als hierboven en dat ik er helemaal niks van snapmaar helaas tot op heden blijft me het antwoord schuldig.ik voel me BESTOLEN en OPGELICHT!Ik betaal al jaren GSM Insurance en nu ik ze dus effectief eens nodig heb, laten ze me in de steek. En op welke manier dan nog!

Opgelost
B. D.
2/03/2023

GSM verzekeren , verwacht er niet teveel van!

Sinds enkele jaren heb ik een verzekering tegen schade voor mn gsm via orange insurance.maandelijks 12€ .ik heb deze verzekering nog nooit nodig gehad tot dec 2022 mn gsm in de afwasbak viel in de keuken..Hij haperde veel en werkte niet meer naar behoren.Na telefonisch contact stuurden ze me een pakket op om deze op te sturen.Na een week kreeg ik deze terug , moest eerst de franchise van 50€ betalen, met vermelding dat ze hem hadden gekuist .Nogal duur voor een kuisbeurt , maar ja ... Na het terug installeren werkte het scherm niet meer.Dan heb ik gemaild om dit te melden zonder resultaat.Na telefonisch contact hebben ze beloofd terug een pakket op te sturen binnen enkele dagen , maar dit kwam niet toe.Tussen januari en eind februari tot 6 maal toe getelefoneerd met dezelfde belofte tot uiteindelijk het pakketje toekwam.Ik kreeg enkele dagen later via mail melding dat het toestel schade had opgelopen en niet onder de verzekering viel???Vandaag krijg ik mijn gsm terug in een pakje en deze is volledig kapot. Zeker niet de toestand waarin ik hem heb verzonden.Verzekeringen hebben al niet de reputatie graag te betalen of te zoeken naar mogelijkheden om dit niet hoeven te doen.Hier zijn hier teveel samenloop van omstandigheden die aantonen dat hier iets niet klopt.Oplichterij noem ik dit.Nog een opmerking: als je deze opstuurt moet de locatievoorziening afgezet worden, waarschijnlijk wordt dit doorgestuurd naar een laagloonland en mag je dit niet weten.ik raad iedereen die zo n verzekering heeft hier niet te veel van te verwachten bij problemen.

Opgelost
E. H.
20/09/2022

Problemen betaling factuur

Beste,Ik heb een gsmabonnement bij Orange. Ik heb mijn gsm nodig voor mijn werk bereikbaar te zijn. Ook voor mijn vriendin aangezien ik haar mantelzorger ben. Ik hen reeds €209,27 betaald. Dan dacht ik dat het in orde ging zijn met mijn gsmabonnement of toch al een deel. En nu moet ik nog eens €267,52 betalen eer ik terug kan sturen of bellen met mijn gsm. Ik vind dit niet kunnen. Daarom deze klacht.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform