Terug

Diefstal smartphon: Verkering betaalt niet uit !

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

W. G.

Naar: Orange Insurance

07/10/2024

Enkele maanden geleden kocht ik op krediet een Samsung smartphone bij uw winkel in het Wijnegem shopping center voor bijna 400,00 €. Daarbij n am ik ook een verzekering tegen diefstal en verlies. De verkopen in de winkel stak er een simkaart in met een door mij gekozen nummer en een tijdje later werkte de smartphone zoals beloofd. Mijn zoon van 13 neemt dit toestel mee naar school voor taken. Een kleine maand geleden wordt de GSM in de school gestolen uit de boekentas van mijn zoon. Erg jammer maar gelukkig waren wij verzekerd dachten wij. Contact opgenomen met Orange Insurance en als ik de factuur en de PV van de politie opstuurde was het in orde en zou men zorgen voor een ander toestel. Zo gezegd zo gedaan ik mail de factuur en de PV en dacht d at dan alles wel in order zou komen maar dat was naast de waard gerekend want toen ik na 14 dagen aan de verzekering vroeg naar mijn toestel kreeg ik als antwoord dat zij niet uitbetaalden omdat er iets niet in orde was met de verzekerde simkaart die uw medewerker er in de winkel van het Wijnegem shopping center instopte. Ik ben dan naar de winkel op de Meir gegaan en de situatie daar uitgelegd en de verkoopster zag alles na en zei me dat zij niet bergreep waar de verzekering moeilijk over deed want volgens haar was alles in orde. Ik vroeg haar mij te mailen met haar bevindingen en heb die mail dan vervolgens doorgestuurd naar Orange Insurance. Toen ik hen dan terug belde en verwees naar de mail van uw medewerkster op de Meir zei de mevrouw van de verzekering dat het inderdaad klopte een dat zij waarschijnlijk een fout hadden gemaakt. Ze beloofde alles terug te evalueren en mij zo snel mogelijk terug te contacteren. Niet dus en wanneer ik dan op 7 oktober ten einde raad zelf terug contact op nam kreeg ik als antwoord dat zij om welke reden dan ook niet uitbetalen. Is dit normaal zakendoen bij Orange ? Want zo ja heb ik geen andere keuze dan van provider te veranderen en als men dan het saldo voor de betaling van de wil zal dat via het vredegerecht moeten vrees ik want die is voor mij bedrog. ( dit is de mail die ik naar de klachtendienst van Orange mailde )

Berichten (1)

Orange Insurance

Naar: W. G.

22/11/2024

Goedemiddag , We ontvingen een klacht van Test-Aankopp voor Meneer Walter Goem door naar aanleiding van het geweigerde dossier. Het contract staat op naam: M. walter - PINK PANTER Policy: 2040182- Orange BE* - Residential Insurance for Mobile Warranty Start Date: 13-08-2024 met Cancellation Date: 08-10-2024 Vader meldt dat zijn kind het toestel op 09-09-2024 meegenomen heeft naar school en dat het sindsdien zoekgeraakt is. Het gestolen toestel is een Samsung Galaxy A55 met IMEI 357262976053178. De aanvraag werd geweigerd omdat de simkaart nooit in het toestel gezeten heeft sinds de activatie van de verzekering. De simkaart was in gebruik met een Samsung Galaxy A41 met IMEI 357224286999177. Op 16-09-2024 werd een mail verstuurd met de informatie over de weigering. De klant betwist de weigering. Hij beweert dat een verkoper van de winkel de simkaart in het toestel gestoken heeft met een door de hem gekozen nummer, klant dacht dan ook dat de verzekering voor dit nummer geactiveerd werd. Ondertussen werd de verzekering stopgezet op 08-10-2024. Misschien wordt de fout via de verkoper gedaan, maar ondertussen mogen wij spijtig niet de dekking van dit apparaat aanvaarden. Met vriendelijke groeten, Complaints team AIG Europe SA (Belgium Branch) Pleinlaan 11, Boulevard de la PlaineB-1050BrusselsBelgium

Bemiddeling door Testaankoop 22 november 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform