Terug

Diefstal gsm - Geen tussenkomst van Orange Insurance

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. B.

Naar: Orange Insurance

30/11/2024

Ik ben overvallen geweest op mijn werk, daarbij is mijn gsm kapot geslagen geweest. Ik ben werkonbekwaam geslagen geweest, ik heb mijn gsm enkele dagen nadien terug gekregen en die bleek volledig stuk. Gelukkig heb ik een verzekering. De dag nadat mijn gsm weer in mijn handen was ben ik naar orangewinkel gestapt en heb ik aangifte gedaan. Nu krijg ik een mail dat ze niet willen tussenkomen. Ik heb het echt niet zo breed, had jaren gespaard om eindelijk een deftig toestel te kunnen kopen en nu blijk ik niet alleen overvallen te zijn geweest door een overvaller maar dus ook door mijn provider bij wie ik bijna 10 jaar klant ben. Aub, Kan u mij helpen. Thomas Byster 0492/685548

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 18 december 2024

Orange Insurance

Naar: T. B.

10/01/2025

Beste, Wij hebben uw klacht wel gekregen en deze elementen grondig nagekeken. Klant heeft ons op 22-11-2024 gecontacteerd om te melden dat hij slachtoffer geweest is van een overval op 21-11-2024. De dader heeft het toestel uit de handen van de klant gerukt en het hard op grond gegooid. In de polis is de definitie (op art. 1.3 van de algemene voorwaarden ) van een verzekerd toestel wel vermeld : Het dossier werd geweigerd omdat de simkaart geen 30 dagen voorafgaand de schadedatum in het toestel zat. De simkaart zat pas in het toestel vanaf 16-11-2024. IMEI-check: 355575091573446: 16-11-2024 - 27-11-2024. Op 29-11-2024 hebben ook een verklaring op eer ontvangen waarop de klant bevestigd dat het voorval op 21-11-2024 plaatsgevonden heeft. Op 30-11-2024 heeft de klant een email ontvangen met de informatie over de weigering. Wij hebben dus die klacht nagekeken maar mogen wij spijtig geen dekking aanvaarden en sluiten wij die klacht af. Mvg, Complaints Team AIG Europe SA (Belgium Branch)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform