Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Diefstal gsm - Geen tussenkomst van Orange Insurance
Ik ben overvallen geweest op mijn werk, daarbij is mijn gsm kapot geslagen geweest. Ik ben werkonbekwaam geslagen geweest, ik heb mijn gsm enkele dagen nadien terug gekregen en die bleek volledig stuk. Gelukkig heb ik een verzekering. De dag nadat mijn gsm weer in mijn handen was ben ik naar orangewinkel gestapt en heb ik aangifte gedaan. Nu krijg ik een mail dat ze niet willen tussenkomen. Ik heb het echt niet zo breed, had jaren gespaard om eindelijk een deftig toestel te kunnen kopen en nu blijk ik niet alleen overvallen te zijn geweest door een overvaller maar dus ook door mijn provider bij wie ik bijna 10 jaar klant ben. Aub, Kan u mij helpen. Thomas Byster 0492/685548
Diefstal smartphon: Verkering betaalt niet uit !
Enkele maanden geleden kocht ik op krediet een Samsung smartphone bij uw winkel in het Wijnegem shopping center voor bijna 400,00 €. Daarbij n am ik ook een verzekering tegen diefstal en verlies. De verkopen in de winkel stak er een simkaart in met een door mij gekozen nummer en een tijdje later werkte de smartphone zoals beloofd. Mijn zoon van 13 neemt dit toestel mee naar school voor taken. Een kleine maand geleden wordt de GSM in de school gestolen uit de boekentas van mijn zoon. Erg jammer maar gelukkig waren wij verzekerd dachten wij. Contact opgenomen met Orange Insurance en als ik de factuur en de PV van de politie opstuurde was het in orde en zou men zorgen voor een ander toestel. Zo gezegd zo gedaan ik mail de factuur en de PV en dacht d at dan alles wel in order zou komen maar dat was naast de waard gerekend want toen ik na 14 dagen aan de verzekering vroeg naar mijn toestel kreeg ik als antwoord dat zij niet uitbetaalden omdat er iets niet in orde was met de verzekerde simkaart die uw medewerker er in de winkel van het Wijnegem shopping center instopte. Ik ben dan naar de winkel op de Meir gegaan en de situatie daar uitgelegd en de verkoopster zag alles na en zei me dat zij niet bergreep waar de verzekering moeilijk over deed want volgens haar was alles in orde. Ik vroeg haar mij te mailen met haar bevindingen en heb die mail dan vervolgens doorgestuurd naar Orange Insurance. Toen ik hen dan terug belde en verwees naar de mail van uw medewerkster op de Meir zei de mevrouw van de verzekering dat het inderdaad klopte een dat zij waarschijnlijk een fout hadden gemaakt. Ze beloofde alles terug te evalueren en mij zo snel mogelijk terug te contacteren. Niet dus en wanneer ik dan op 7 oktober ten einde raad zelf terug contact op nam kreeg ik als antwoord dat zij om welke reden dan ook niet uitbetalen. Is dit normaal zakendoen bij Orange ? Want zo ja heb ik geen andere keuze dan van provider te veranderen en als men dan het saldo voor de betaling van de wil zal dat via het vredegerecht moeten vrees ik want die is voor mij bedrog. ( dit is de mail die ik naar de klachtendienst van Orange mailde )
Herstelling GSM
Beste, Enkele maanden geleden heb ik een gsm gekocht bij Orange met verzekering. Twee weken geleden heb ik een ongelukje gehad met mijn gsm op het werk, waardoor mijn gsm volledig onbruikbaar is. Ik heb direct mijn oude gsm terug opgestart en daar mijn simkaart in gestoken. Ik heb een verzekering bij Orange van 8 euro per maand. Ik heb een aangifte online gedaan, maar deze werd direct geweigerd. Ik heb naar Orange verzekeringen gebeld, daar konden ze me niet helpen omdat ze zeiden dat mijn simkaart niet in de gsm zit van de gsm waar ik een schade aangifte van wil doen. Natuurlijk kan ik mijn simkaart niet in een gsm steken die kapot is en daarmee bellen. Ik belde ook naar de gewone klantendienst van Orange. Daar konden ze me ook niet helpen. Dit terwijl ik toch mijn verzekering bij Orange heb afgesloten. Ik ben naar een winkel van Orange gegaan en daar konden ze me ook niet helpen. Het enigste wat ik wil is dat ze mijn gsm herstellen. Als ze dit niet doen dan verander ik van provider. Ik betaal 80 euro per maand voor gsm en internet. Dat is 960 euro in een jaar dat ik op een ander zal gaan spenderen. Ik ben al 6 jaar trouwe klant bij Orange en heb nooit een dag te laat betaald.
Garantie die niet toegepast word en valse beschuldiging
Beste.Ik had een gsm via orange met extra verzekering. 1e claim op 12 mei 2023 gedaan. Uiteindelijk hadden wij na 29 juni nog steeds het toestel niet. Dit heeft weken geduurd om de enveloppe te krijgen om deze op te sturen. Op 29 juni kregen we een refurbished toestel met schade. Ik heb deze via klacht gemeld en werd weer opgestuurd. Uiteindelijk op 14 juli 2023 hebben ze dit toestel weer terug gestuurd. Het toestel werkt niet meer. En werd weer naar hun verstuurd. Maandag 28 augustus 2023 weer een dossier geopend. Deze werd dan gisteren 30 augustus opgestuurd. Vandaag hebben ze deze aangekregen en weer terug verstuurd. Zeggen ze valschade dus dit word niet gedekt. Het toestel had nog plastiek rond de randen, altijd een hoesje rond. Dit toestel is niet gevallen. De mensen van de orange shop in genk shopping 1 hebben zelf het toestel nog nagekeken en gezegt deze terug opgestuurd moest. En het hoogstwaarschijnlijk het moederbord was die kapot was en dan is het einde verhaal. Nu komt die verzekering af met valschade in de hoek. Jammer genoeg had ik een mail 29 juni gestuurd die ontvangen te hebben met schade waar zij die terug stuurde en beweerde er geen schade was. Het hele gedoe heeft geduurd van 12 mei 2023 tem 14 juli 2023 waar ik het opgegeven heb. En dan nu letterlijk 1 maand en 14 dagen later werkt hij niet meer. Alsook heeft samsung problemen met de a serie gsms. Waar dit probleem ook onder valt. Het toestel is zonder enige valschade door ons toedoen opgestuurd. Ik ben hun manier van klanten te behandelen beu.
klacht tegen verkoper orange
beste,2 vertegenwoordigers van orange is bij ons langs geweest. nl. ewoud slembrouck in opleiding bij anthony devos. op 28/07/2023er werd een contract gemaakt voor de overstap van telenet naar orange. en we kregen elk een nieuwe simkaart (3 pers) bij het ontvangen ervan bleek er een fout in te staan. ons huisnummer was verkeerd waardoor er geen activatie kon gedaan worden. we hebben dan terug contact opgenomen met ewoud en die zou alles in orde brengen. het bleef maar duren. tot eergisteren hij belde dat er een ander contract gemaakt moest worden. dat deed hij en bracht terug simkaarten mee.we kregen geen bericht om ze te activeren. terug belden we hem. hij zei nog even wachten.vandaag 10/08/2023 kreeg ik telefoon van iemand van orange. ze kon mijn kaart en deze van mijn man in orde brengen. dat ging heel moeilijk. de telefoniste kon niet verstaan hoe het in elkaar zat omdat we elk 2 simkaarten hadden. na lang uitleggen begreep ze het toch.als mijn zoon thuis kwam moest hij bellen voor zijn nummer. hij deed dat. hij kreeg als antwoord dat ze het niet konden doen omdat het niet mijn man was die ervoor belde. (we hebben een bedrijfscontract dat op de naam van mijn man staat. men zoon belde naar ewoud met het probleem. hij kreeg als antwoord dat hij ging bellen om het in orde te brengen. tot nu toe is het nog niet in orde. we zijn ook te weten gekomen dat er al nog mensen zijn die problemen hebben door en met ewoud. wij hopen dat het eindelijk eens opgelost geraakt en dat er dan geen problemen meer zijn. indien er toch nog problemen zijn gaan we zeker terug veranderen van provider.orange zelf kan er niets aan doen. ewoud doet zen werk niet in orde en er zijn nog mensen die ook problemen hebben door hem. hij is nog maar in opleiding. maar zoiets kan en mag niet gebeuren. we vinden dat er geen goede opleiding is. we vragen dan ook een grote tegemoetkoming voor al onze problemen.hopelijk is het snel in orde en doet de technieker goed zijn werk bij het veranderen van de modem en digibox.maar het grote probleem is gekomen door ewoud bij het maken van het contract. als we hem erop wijzen is zen antwoord altijd ik heb ervoor gebeld. hopelijk kunnen er voor anderen zulke problemen vermeden worden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten