Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Verzekering motor
Geachte, toen ik niets hoorde van mijn verzekering probeerde ik contact met jullie op te nemen, jullie nummer op mijn mijn verzekering dat 24op24 bereikbaar is werkte niet. Toen ik mailde en vroeg hoe het zat met mijn verzekering kreeg ik een antwoord. Ik had al sinds vorig jaar gevraagd om enkel verzekerd te zijn voor basis en rechtsbijstand. Ik kreeg een antwoord en een voorstel waarmee ik akkoord ging, ik mailde de ondergetekende pagina terug. Daarna krijg ik een bericht dat het niet goed is en krijg ik een aangetekend schrijven om de volledige verzekering met al wat ik niet meer wou te betalen. Ik was akkoord met jullie nieuwe voorstel en nu krijg ik dit? Waarom ? Volgens mij kan dit niet zo maar want ik heb van deze verzekering geen enkele brief ontvangen. Sorry maar ik betaal niet waar ik al lang geleden had om gevraagd om dit te verwijderen uit mijn verzekering. Met vriendelijke groeten, Dirk Heynderickx
Overzetten van verzekeringsnemer op bestaand contract
Beste, Tot mijn spijt - en vooral ergenis - dien ik mijn ongenoegen te uiten voor de (niet)dienstverlening van verzekeringsmaatschappij Yuzzu. Ik verklaar me nader; ik heb online een voorstel tot offerte gedaan om het bestaand contract - bij Yuzzu!!! - te veranderen. Meer bepaald had ik graag het contract op naam van mijn echtgenote gezien i.p.v. het huidige op naam van mijn zoon. Laatstgenoemde heeft namelijk een bedrijfsauto en zijn auto wordt nu bestuurd door mijn echtgenote. Zoals we initieel hebben moeten opgeven bij afsluiten contract, dienden wij de naam op te geven van de hoofdbestuurder. Dit was toen mijn zoon. Het kenteken van de wagen staat ook op zijn naam. Op 22 september 2023 hebben wij bevestiging ontvangen van Yuzzu dat ons vorig voertuig was geschrapt bij hun diensten en dit op naam van kwestieuze echtgenote. De motor van het desbetreffend voertuig was total loss door een distributieketting welke was gebroken. Ik heb een offerte ontvangen op 16 december 2024 waarbij we 42,80€/maand dienen te betalen. Echter, bij online invullen voor akkoord, moest ik nog een schadeattest en het bewijs van inschrijving voertuig doormailen. Dit vond ik een zéér vreemde vraag daar beide antwoorden bij Yuzzu zelf te vinden zijn. Hierop heb ik telefonisch contact opgenomen met de diensten van Yuzzu. Zonder stigmatiserend te willen overkomen, dien ik mijn bezorgdheid te delen in de Nederlands onkundige hulp. Het gesprek heeft 22 minuten geduurd waarbij er constant rond de pot werd gedraaid. Nadat ik vruchteloos naar een leidinggevende had gevraagd - niet aanwezig volgens de bediende - heb ik hierop het gesprek afgebroken. Niet lang erna werd ik opgebeld door een andere bediende van Yuzzu met de vraag welk het probleem is. Wéér heb ik heel de uitleg gedaan waarop de bediende zei dat ze het bewijs van inschrijving van de wagen nodig hadden. Nogmaals leg ik uit dat de wagen bij hun gekend is en dat ik enkel de naam van de hoofdbestuurder wil veranderen conform hun richtlijnen. De bediende zei hierop dat de eigenaar van het kenteken dezelfde moet zijn als de verzekeringsnemer. Ik antwoordde dat dit niet zo is, beroepshalve heb ik vaak genoeg gezien dat deze bewering niet klopt. Hierop heb ik ook dit gesprek afgebroken. Maar, ik kreeg ook een nieuwe offerte met dezelfde voorwaarden, voor hetzelfde voertuig, voor dezelfde bestuurder als op de offerte van 16 december 2024. Wat blijkt!? Nu zou de premie maandelijks 50,55€ bedragen. Dit is liefst 7,75€/maand duurder!!! Hoe kan men dit allemaal verklaren?
Aangetekende zending: herinnering betaling
Geachte Vandaag ontving mijn echtgenote een aangetekende zending ivm een niet-betaling van een factuur. Wij stellen echter vast dat wij nooit een een factuur of herinneringsbrief hebben ontvangen, niet via mail of post. Vorig jaar ontving mijn echtgenote haar factuur via mail. Dit heeft geleid tot een onterechte herinneringskost van 20€. Uiteraard vraagt zij enkel de verzekering te betalen en niet de herinneringskost. Ook ik ontving eerder dit jaar éénzelfde onterechte herinneringsbrief! De volle prijs werd betaald. Hoe kunnen jullie vermijden dat in de toekomst nog gebeurt want de fout ligt echt bij jullie en indien de 1e herinneringsbrief werd verstuurd via de post, bij De Post. Met vriendelijke groeten, Peter Buekens
Stopzetting van onze verzekering voor moto zonder reden, na jarenlange klant te zijn zonder ongeval
Beste, Na jarenlange verzekerd te zijn bij Yuzzu, voor onze 2 wagens en 3 motos, hebben we plots een opzeggingsbrief gekregen voor mijn man zijn Harley Davidson van 2023. Wij hebben contact opgenomen met Yuzzu om de reden te weten van deze schorsing en kregen als antwoord dat een interne evaluatie deze schorsing heeft beslist en zij niet verplicht zijn een reden te geven aan de klant 😲🫤 Nu is een andere verzekering lastig om deze moto te verzekeren omdat er geen reden van stopzetting wordt gegeven. Wetende dat wij steeds tijdig de betalingen hebben . Kan dit zomaar??? Bedankt voor uw reactie per kerende. Met vriendelijke groeten Vanden Steen Nancy
Verzekering
Geachte mevrouw/heer, Op 12/07/2024 nam ik contact met jullie op ivm pech in Spanje met mijn wagen. Ik stel echter vast dat dat ik niet geholpen werd zoals het moet. De verzekering liet mij in de steek, ik moest zelf een hotel en taxi regelen in een periode waarbij alles volgeboekt was in Madrid. Dit heeft geleid tot het feit dat ik met mijn gezin, 6 personen op de autosnelweg onze plan moesten trekken. Aan de telefoon werd ik steeds doorverwezen en elke keer moest ik mijn uitleg opnieuw doen. Ik werd voor de keuze gesteld voor een hotel (maximum 650euro voor een gezin van 6 goed genoeg voor 3 nachten met mijn gezin!!. Of een vervangwagen. Ik heb gekozen voor een vervangwagen die ik zaterdag heb moeten ophalen nadat ik een onzekere nacht had en zelf met de taxi een hotel gezocht. Ik heb van vrijdag tot dinsdag moeten wachten alvorens ik de dossierbeheerder eindelijk aan de lijn kreeg. Tot dinsdag wist ik niet waarnaar mijn auto werd versleept. Ik moest genoodzaakt hotels boeken op verschillende locaties op basis van beschikbaarheid. Ik heb de vervangwagen zelf moeten betalen om dan te horen te krijgen dat ik enkel verzeker werd voor een ( persoonswagen dus moest ik deze terug inleveren. Wanneer ik aangaf dat ik geen geld meer had op mijn creditkaart van bpost; dan pas kreeg ik een uber die mij naar een correspondent bracht voor een andere vervangwagen. Ondertussen wachten mijn gezin in een tankstation op de hoop ik met een auto terug kom. Woensdag 17/07/24, na dagelijkse telefoontjes van 's morgens tot 's avonds met soms een halfuur waarin ik van de ene receptionist naar de andere werd gestuurd. Allen begrepen mijn situatie maar ik werd niet geholpen. Totaal geen contact gehad met Yuzzu. Woensdag 17/07/24 eindelijk iemand van Yuzzu die mij als eerste vertelde dat ik moet veranderen van verzekering want Yuzzu is niet goed genoeg. Ik werd verweten dat ik een betere verzekering moest nemen. Daarom verzoek ik u, alvorens ik een klacht stuur naar de klachtendienst van yuzzu om mij van antwoord te dienen. Ik wil graag dat mijn kosten terug betaald worden tot de dag dat ik gecontacteerd werd door Yuzzu, dit betreft hotel kosten en mijn vervangwagen. Toen ik mij machteloos niet kon redden heb ik de wagen zelf met een takeldienst laten slepen naar een garage. De wagen is tot op heden nog in Madrid in herstelling. Dit alles had ik kunnen vermijden als Yuzzu mij had geholpen en mij niet steeds van a naar b zou sturen. Ik werd totaal niet geholpen en heb alles zelf moeten regelen zonder de verzekering. Ik heb van vrijdag tot woensdag moeten wachten om dan te horen dat mijn wagen nog bij de takeldienst zit. Het enige wat de verzekering heeft gedaan na een stalking van mezelf via de telefoon 12/07024 is een takelwagen sturen. Waarvoor is een mens verzekerd geweest tijdens zijn reis is mijn vraag. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
ONTERECHTE JAARLIJKSE STIJGING VERZEKERING
Ik krijg voor minstens het tweede jaar op rij een hogere factuur voor mijn autoverzekering dan het voorgaande jaar. Dit terwijl ik geen ongevallen heb gehad sedert de start van de verzekering. Als ik vraag hoe dit kan, aangezien een autoverzekering in principe jaarlijks zakt in het geval er geen incidenten waren, krijg ik het antwoord dat ik 10 % korting heb verkregen. Deze korting vind echter nergens terug op mijn factuur. Of er effectief een korting werd toegepast kan ik dus niet controleren. Als deze werd toegepast zoals beweerd wordt, betekent dit dat mijn initiële factuur NOG hoger was dan vorig jaar! Wat de situatie alleen maar erger maakt! Daarnaast wordt me gemeld dat de prijzen voor verzekering algemeen verhoogd werden omwille van onder andere "de kosten die uitbetaald worden bij schadegevallen zijn gestegen, er zijn meer schadegevallen, toename aan fraude bij schade aangiftes, de algemene kosten bij de maatschappij zijn gestegen,…". Dat er algemene kosten stijgen zoals lonen, verbruik,... dat kan ik begrijpen. Maar IK (en mogelijks een heleboel andere onschuldige klanten) kan toch niet de rekening gepresenteerd krijgen omdat ANDEREN de verzekering oplichten of ongevallen veroorzaken?! Los van dit alles, zou een nieuwe klant met dezelfde wagen, rijbewijs, dezelfde verzekeringsvoorwaarden,... als ik een pak minder moeten betalen per jaar volgens de offerte die je via de website kan bekomen. Ik als bestaande klant die reeds kan aantonen ongevalvrij te zijn voor de volledige verzekerde periode, dien nog altijd meer te betalen dan een nieuwe klant! Ik begrijp dat dit is om nieuwe klanten aan te trekken, maar ik ga op basis van al deze informatie in geen geval akkoord met het hoge bedrag dat ik dien te betalen voor een kleine stadswagen van slechts 1000 cc!!! Ik verwacht een serieus voorstel van Yuzzu deze keer en niet zoals vorig jaar een belachelijke korting van € 30 op een bedrag van € 900 à € 1000. Contractnummer: 35214613
amper dienstverlening bij Yuzzu na schadegeval
Geachte mevrouw/heer, Bij werken aan ons plat dak hebben we waterschade opgelopen in onze woonkamer. De schade betrof zowel het parket als de muurbekleding en -bezetting. Voor de dakwerken waren we in zee gegaan met de firma Kijzer, die voor het platte dak beroep deed op een onderaannemer. Deze laatste heeft na een dag werken het dak niet waterdicht gemaakt, waardoor smeltwater van de sneeuw op verschillende plekken binnen stroomde. Aangezien de schade duidelijk merkbaar en blijvend is, nemen we contact op met onze verzekering, Yuzzu. Hierna (op 22 januari 2024) ontvangen we een mail van Yuzzu met de vraag naar meer informatie. Op 26 januari 2024 maken we een gedetailleerd verslag van schadegeval over aan Yuzzu, hierbij ook de gegevens van de tegenpartij. Op 12 februari 2024 krijgen we de melding dat expertisebureau DMV Experts contact zal opnemen om de schade vast te stellen. De schade wordt vastgesteld op 28 maart 2024. Aanwezig: Expert Rino Van Ruymbeke (DMV Experts), Yves (kwaliteitscontrole van Kijzer), alsook wij, de eigenaars van de woning. DE VERZEKERING VAN DE TEGENPARTIJ (ONDERAANNEMER) IS NIET AANWEZIG. De expert en de kwaliteitscontrolleur stellen de schade vast en zijn in onderling akkoord voor herstelling. Of de tegenpartij nog tot een voorstel van tegenexpertise zou overgaan, zal volgens de expert van DMV Rino Van Ruymbeke geen impact hebben op het akkoord voor herstelling en doorrekenen van de kosten aan de verzekeraar van Kijzer. Offertes kunnen opgevraagd worden. Op 15 april 2024 ontvangen we alsnog een voorstel tot tegenexpertise, deze eal doorgaan op 12 juni 2024. De opgevraagde offertes worden op 25 april 2024 doorgestuurd naar Rino van DMV Experts. Deze geeft akkoord en zegt dat de herstelling mag uitgevoerd worden mits er voldoende foto's genomen worden. Tegenexpertise op 12 juni 2024: Aanwezig: Rino Van Ruymbeke, tegenexpert van de onderaannemer van Kijzer. Tijdens het gesprek wordt verrassend genoeg nog onderhandeld over de bedragen. Rob herinnert Rino aan zijn eerdere akkoord voor herstelling van de vloer, waarop de offerte al toegezegd wordt. Uiteindelijk wordt er een klein stuk van de parketherstelling geschrapt, aangezien deze volgens de experts onnodig is, namelijk de ondervloer. Ook voor de schade aan de muur wordt een minimumbudget van 800 euro voorzien. Voor dit bedrag is het voor ons geheel onmogelijk om de herstelling (te laten) uitvoeren. De ondervloer blijkt echter wel noodzakelijk te zijn. We proberen ettelijke malen om Rino telefonisch te bereiken en dit uit te klaren. Dit op 4 juli, 5 juli en 13 juli. We laten steeds een bericht na op de voicemail, maar worden compleet genegeerd. Ook onze mail blijft onbeantwoord. Op 23 juli 2024 starten de herstellingswerken aan onze parketvloer. Aangezien de ondervloer noodzakelijk is om het parket op een correcte manier te leggen, betalen we een bedrag van 505 euro uit eigen zak. Ook voor de schade aan de muur gaan we diep in de eigen zakken moeten tasten om de schade ongedaan te maken Met vriendelijke groeten, Evelien Van Elsen
Stijging prijs autoverzekering
Ik krijg voor de tweede keer op rij een hogere factuur voor mijn autoverzekering dan het voorgaande jaar. Dit terwijl ik geen ongevallen heb gehad sedert de start van de verzekering. Als ik vraag hoe dit kan, aangezien een autoverzekering in principe jaarlijks zakt in het geval er geen incidenten waren, krijg ik het antwoord dat ik 10 % korting heb verkregen. Deze korting vind echter nergens terug op mijn factuur. Daarnaast wordt me gemeld dat de prijzen voor verzekering wel algemeen verhoogd werden omwille van onder andere "de kosten die uitbetaald worden bij schadegevallen zijn gestegen, er zijn meer schadegevallen, toename aan fraude bij schade aangiftes, de algemene kosten bij de maatschappij zijn gestegen,…". Dat er algemene kosten stijgen zoals lonen, verbruik,... dat kan ik begrijpen. Maar IK (en mogelijks een heleboel andere onschuldige klanten) kunnen toch niet de rekening gepresenteerd krijgen omdat ANDEREN de verzekering oplichten of ongevallen veroorzaken?! Los van dit alles, zou een nieuwe klant met dezelfde wagen, rijbewijs, dezelfde verzekeringsvoorwaarden,... als ik een pak minder moeten betalen per jaar volgens de offerte die je via de website kan bekomen. Ik als bestaande klant die reeds kan aantonen ongevalvrij te zijn voor de volledige verzekerde periode, dien nog altijd meer te betalen dan een nieuwe klant! Ik begrijp dat dit is om nieuwe klanten aan te trekken, maar ik ga op basis van al deze informatie in geen geval akkoord met het hoge bedrag dat ik dien te betalen voor een kleine stadswagen van slechts 1000 pk.
Stopzetting contract
Ik wil hier mij beklag doen over Yuzzu, aangezien ze telefonisch heel onprofessioneel te woord gaan met de klanten. Je krijgt er telkens dezelfde aan de lijn alsof heel dat bedrijf uit 1 of 2 medewerkers bestaan die zelfs a la minute geen antwoord hebben en je dan 10min in wacht laten staan en dan afkomen met iets wat totaal niets met te maken heeft met uw vraag of probleem. Ik ben sinds 2016 klant van Yuzzu en eerder nooit problemen mee gehad. Sinds nu de laatste jaren, is hun service en manier van werke n totaal veranderd waardoor je altijd maar miserie mee hebt. Zij hebben mijn contract zomaar stopgezet terwijl ik een betaalplan had met hen en hebben mijn plan stopgezet door één keer het verkeerde bedrag te betalen. Toen ik hiervoor belde werd me via de telefoon nooit gezegd geweest dat het plan werd stopgezet, enkel dat het plan nog lopend is en hoeveel er wel maandelijks moest betaald worden inclusief premie van de huidige maand. Nu als ik bel om dit op te lossen, komen ze met totaal ander beweringen af en dat ik een aangetekend brief ontvangen zou hebben dit ik nooit gezien heb. Ik heb contact opgenomen met de post en zien tijdens die periode geen aangeketende brief voor mij bestemd van Yuzzu en vroegen om Yuzzu contact met hun op te nemen om dit verder te onderzoeken. Nu ik hiervoor contact heb opgenomen met Yuzzu hierover wijkte te medewerkster uit van het onderwerp en toen ze hoorde aan mij dat ik lastig begon te doen, begon ze onbeleefde te antwoorden en haar vragen onprofessioneel te stellen. Dat was dezelfde dame die ik toen aan de lijn kreeg toen ik te weinig had betaald en me liet weten dat ik nog het verschuldig bedrag van de maandelijkse betaalbelofte moest betalen om een nieuwe groene kaart te krijgen. Omdat ik op de broef van de opzeg de vraag heb gekregen om nog te betalen, heb ik telefonisch laten weten dat ik du voor de maand Juli al de premie betaald heb en als zij mijn contract willen opzeggen vanaf 7/7 wil ik dan mijn teveel betaalde premie terug, kwam die man af met het antwoord van ah ja maar ik zie niets, er is niets betaald. Na al die jaren ervaring met Yuzzu, raad ik dit echt niemand aan. Is echt een amateuristische kleutermaatschappij geworden die medewerkers tewerkstellen die er niks van bakken. Echt een maatschappij om van te kosten is dat geworden. Ondertussen is er ook een klacht via de ombudsdienst ingediend.
Factuur in spam
Betreft nieuw verzekeringscontract YUZZU waarbij de factuur niet werd ontvangen. Verscheidene mails verzonden om factuur op te vragen maar zonder resultaat. Ook gebeld . Er werd wel degelijk gecommuniceerd maar er was NOOIT sprake dat de factuur wel eens in de SPAM kan zitten, terwijl dit een veelvuldig voorkomend probleem is bij Yuzzu -zie oa trustpilot- De nodige mails en brieven ontvangen op normale manier maar nooit met factuur. Alle essentiele documenten kwamen in de spam terecht of de brief is bij de post verloren gegaan . Factuur pas ontvangen op 15/5 en boete ontvangen op 06/5. ik voel mij beledigd,veelvuldige vragen naar factuur en iemand zijnde die alles onmiddelijk betaal. Ik wens dan ook excuses, een oplossing voor het spam probleem en de teruggave van de boete. Met vriendelijke groetBart Beeckman
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten