Middelmatig

41 punten Info

Meest recente klachten

D. H.
17/04/2025

Verzekering motor

Geachte, toen ik niets hoorde van mijn verzekering probeerde ik contact met jullie op te nemen, jullie nummer op mijn mijn verzekering dat 24op24 bereikbaar is werkte niet. Toen ik mailde en vroeg hoe het zat met mijn verzekering kreeg ik een antwoord. Ik had al sinds vorig jaar gevraagd om enkel verzekerd te zijn voor basis en rechtsbijstand. Ik kreeg een antwoord en een voorstel waarmee ik akkoord ging, ik mailde de ondergetekende pagina terug. Daarna krijg ik een bericht dat het niet goed is en krijg ik een aangetekend schrijven om de volledige verzekering met al wat ik niet meer wou te betalen. Ik was akkoord met jullie nieuwe voorstel en nu krijg ik dit? Waarom ? Volgens mij kan dit niet zo maar want ik heb van deze verzekering geen enkele brief ontvangen. Sorry maar ik betaal niet waar ik al lang geleden had om gevraagd om dit te verwijderen uit mijn verzekering. Met vriendelijke groeten, Dirk Heynderickx

Opgelost
W. V.
17/12/2024

Overzetten van verzekeringsnemer op bestaand contract

Beste, Tot mijn spijt - en vooral ergenis - dien ik mijn ongenoegen te uiten voor de (niet)dienstverlening van verzekeringsmaatschappij Yuzzu. Ik verklaar me nader; ik heb online een voorstel tot offerte gedaan om het bestaand contract - bij Yuzzu!!! - te veranderen. Meer bepaald had ik graag het contract op naam van mijn echtgenote gezien i.p.v. het huidige op naam van mijn zoon. Laatstgenoemde heeft namelijk een bedrijfsauto en zijn auto wordt nu bestuurd door mijn echtgenote. Zoals we initieel hebben moeten opgeven bij afsluiten contract, dienden wij de naam op te geven van de hoofdbestuurder. Dit was toen mijn zoon. Het kenteken van de wagen staat ook op zijn naam. Op 22 september 2023 hebben wij bevestiging ontvangen van Yuzzu dat ons vorig voertuig was geschrapt bij hun diensten en dit op naam van kwestieuze echtgenote. De motor van het desbetreffend voertuig was total loss door een distributieketting welke was gebroken. Ik heb een offerte ontvangen op 16 december 2024 waarbij we 42,80€/maand dienen te betalen. Echter, bij online invullen voor akkoord, moest ik nog een schadeattest en het bewijs van inschrijving voertuig doormailen. Dit vond ik een zéér vreemde vraag daar beide antwoorden bij Yuzzu zelf te vinden zijn. Hierop heb ik telefonisch contact opgenomen met de diensten van Yuzzu. Zonder stigmatiserend te willen overkomen, dien ik mijn bezorgdheid te delen in de Nederlands onkundige hulp. Het gesprek heeft 22 minuten geduurd waarbij er constant rond de pot werd gedraaid. Nadat ik vruchteloos naar een leidinggevende had gevraagd - niet aanwezig volgens de bediende - heb ik hierop het gesprek afgebroken. Niet lang erna werd ik opgebeld door een andere bediende van Yuzzu met de vraag welk het probleem is. Wéér heb ik heel de uitleg gedaan waarop de bediende zei dat ze het bewijs van inschrijving van de wagen nodig hadden. Nogmaals leg ik uit dat de wagen bij hun gekend is en dat ik enkel de naam van de hoofdbestuurder wil veranderen conform hun richtlijnen. De bediende zei hierop dat de eigenaar van het kenteken dezelfde moet zijn als de verzekeringsnemer. Ik antwoordde dat dit niet zo is, beroepshalve heb ik vaak genoeg gezien dat deze bewering niet klopt. Hierop heb ik ook dit gesprek afgebroken. Maar, ik kreeg ook een nieuwe offerte met dezelfde voorwaarden, voor hetzelfde voertuig, voor dezelfde bestuurder als op de offerte van 16 december 2024. Wat blijkt!? Nu zou de premie maandelijks 50,55€ bedragen. Dit is liefst 7,75€/maand duurder!!! Hoe kan men dit allemaal verklaren?

Afgesloten
P. B.
22/11/2024

Aangetekende zending: herinnering betaling

Geachte Vandaag ontving mijn echtgenote een aangetekende zending ivm een niet-betaling van een factuur. Wij stellen echter vast dat wij nooit een een factuur of herinneringsbrief hebben ontvangen, niet via mail of post. Vorig jaar ontving mijn echtgenote haar factuur via mail. Dit heeft geleid tot een onterechte herinneringskost van 20€. Uiteraard vraagt zij enkel de verzekering te betalen en niet de herinneringskost. Ook ik ontving eerder dit jaar éénzelfde onterechte herinneringsbrief! De volle prijs werd betaald. Hoe kunnen jullie vermijden dat in de toekomst nog gebeurt want de fout ligt echt bij jullie en indien de 1e herinneringsbrief werd verstuurd via de post, bij De Post. Met vriendelijke groeten, Peter Buekens

Opgelost
N. V.
14/10/2024

Stopzetting van onze verzekering voor moto zonder reden, na jarenlange klant te zijn zonder ongeval

Beste, Na jarenlange verzekerd te zijn bij Yuzzu, voor onze 2 wagens en 3 motos, hebben we plots een opzeggingsbrief gekregen voor mijn man zijn Harley Davidson van 2023. Wij hebben contact opgenomen met Yuzzu om de reden te weten van deze schorsing en kregen als antwoord dat een interne evaluatie deze schorsing heeft beslist en zij niet verplicht zijn een reden te geven aan de klant 😲🫤 Nu is een andere verzekering lastig om deze moto te verzekeren omdat er geen reden van stopzetting wordt gegeven. Wetende dat wij steeds tijdig de betalingen hebben . Kan dit zomaar??? Bedankt voor uw reactie per kerende. Met vriendelijke groeten Vanden Steen Nancy

Opgelost
B. L.
17/09/2024

Verzekering

Geachte mevrouw/heer, Op 12/07/2024 nam ik contact met jullie op ivm pech in Spanje met mijn wagen. Ik stel echter vast dat dat ik niet geholpen werd zoals het moet. De verzekering liet mij in de steek, ik moest zelf een hotel en taxi regelen in een periode waarbij alles volgeboekt was in Madrid. Dit heeft geleid tot het feit dat ik met mijn gezin, 6 personen op de autosnelweg onze plan moesten trekken. Aan de telefoon werd ik steeds doorverwezen en elke keer moest ik mijn uitleg opnieuw doen. Ik werd voor de keuze gesteld voor een hotel (maximum 650euro voor een gezin van 6 goed genoeg voor 3 nachten met mijn gezin!!. Of een vervangwagen. Ik heb gekozen voor een vervangwagen die ik zaterdag heb moeten ophalen nadat ik een onzekere nacht had en zelf met de taxi een hotel gezocht. Ik heb van vrijdag tot dinsdag moeten wachten alvorens ik de dossierbeheerder eindelijk aan de lijn kreeg. Tot dinsdag wist ik niet waarnaar mijn auto werd versleept. Ik moest genoodzaakt hotels boeken op verschillende locaties op basis van beschikbaarheid. Ik heb de vervangwagen zelf moeten betalen om dan te horen te krijgen dat ik enkel verzeker werd voor een ( persoonswagen dus moest ik deze terug inleveren. Wanneer ik aangaf dat ik geen geld meer had op mijn creditkaart van bpost; dan pas kreeg ik een uber die mij naar een correspondent bracht voor een andere vervangwagen. Ondertussen wachten mijn gezin in een tankstation op de hoop ik met een auto terug kom. Woensdag 17/07/24, na dagelijkse telefoontjes van 's morgens tot 's avonds met soms een halfuur waarin ik van de ene receptionist naar de andere werd gestuurd. Allen begrepen mijn situatie maar ik werd niet geholpen. Totaal geen contact gehad met Yuzzu. Woensdag 17/07/24 eindelijk iemand van Yuzzu die mij als eerste vertelde dat ik moet veranderen van verzekering want Yuzzu is niet goed genoeg. Ik werd verweten dat ik een betere verzekering moest nemen. Daarom verzoek ik u, alvorens ik een klacht stuur naar de klachtendienst van yuzzu om mij van antwoord te dienen. Ik wil graag dat mijn kosten terug betaald worden tot de dag dat ik gecontacteerd werd door Yuzzu, dit betreft hotel kosten en mijn vervangwagen. Toen ik mij machteloos niet kon redden heb ik de wagen zelf met een takeldienst laten slepen naar een garage. De wagen is tot op heden nog in Madrid in herstelling. Dit alles had ik kunnen vermijden als Yuzzu mij had geholpen en mij niet steeds van a naar b zou sturen. Ik werd totaal niet geholpen en heb alles zelf moeten regelen zonder de verzekering. Ik heb van vrijdag tot woensdag moeten wachten om dan te horen dat mijn wagen nog bij de takeldienst zit. Het enige wat de verzekering heeft gedaan na een stalking van mezelf via de telefoon 12/07024 is een takelwagen sturen. Waarvoor is een mens verzekerd geweest tijdens zijn reis is mijn vraag. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 12 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform