Terug

Overzetten van verzekeringsnemer op bestaand contract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. V.

Naar: YUZZU

17/12/2024

Beste, Tot mijn spijt - en vooral ergenis - dien ik mijn ongenoegen te uiten voor de (niet)dienstverlening van verzekeringsmaatschappij Yuzzu. Ik verklaar me nader; ik heb online een voorstel tot offerte gedaan om het bestaand contract - bij Yuzzu!!! - te veranderen. Meer bepaald had ik graag het contract op naam van mijn echtgenote gezien i.p.v. het huidige op naam van mijn zoon. Laatstgenoemde heeft namelijk een bedrijfsauto en zijn auto wordt nu bestuurd door mijn echtgenote. Zoals we initieel hebben moeten opgeven bij afsluiten contract, dienden wij de naam op te geven van de hoofdbestuurder. Dit was toen mijn zoon. Het kenteken van de wagen staat ook op zijn naam. Op 22 september 2023 hebben wij bevestiging ontvangen van Yuzzu dat ons vorig voertuig was geschrapt bij hun diensten en dit op naam van kwestieuze echtgenote. De motor van het desbetreffend voertuig was total loss door een distributieketting welke was gebroken. Ik heb een offerte ontvangen op 16 december 2024 waarbij we 42,80€/maand dienen te betalen. Echter, bij online invullen voor akkoord, moest ik nog een schadeattest en het bewijs van inschrijving voertuig doormailen. Dit vond ik een zéér vreemde vraag daar beide antwoorden bij Yuzzu zelf te vinden zijn. Hierop heb ik telefonisch contact opgenomen met de diensten van Yuzzu. Zonder stigmatiserend te willen overkomen, dien ik mijn bezorgdheid te delen in de Nederlands onkundige hulp. Het gesprek heeft 22 minuten geduurd waarbij er constant rond de pot werd gedraaid. Nadat ik vruchteloos naar een leidinggevende had gevraagd - niet aanwezig volgens de bediende - heb ik hierop het gesprek afgebroken. Niet lang erna werd ik opgebeld door een andere bediende van Yuzzu met de vraag welk het probleem is. Wéér heb ik heel de uitleg gedaan waarop de bediende zei dat ze het bewijs van inschrijving van de wagen nodig hadden. Nogmaals leg ik uit dat de wagen bij hun gekend is en dat ik enkel de naam van de hoofdbestuurder wil veranderen conform hun richtlijnen. De bediende zei hierop dat de eigenaar van het kenteken dezelfde moet zijn als de verzekeringsnemer. Ik antwoordde dat dit niet zo is, beroepshalve heb ik vaak genoeg gezien dat deze bewering niet klopt. Hierop heb ik ook dit gesprek afgebroken. Maar, ik kreeg ook een nieuwe offerte met dezelfde voorwaarden, voor hetzelfde voertuig, voor dezelfde bestuurder als op de offerte van 16 december 2024. Wat blijkt!? Nu zou de premie maandelijks 50,55€ bedragen. Dit is liefst 7,75€/maand duurder!!! Hoe kan men dit allemaal verklaren?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform