Terug

ONTERECHTE JAARLIJKSE STIJGING VERZEKERING

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: YUZZU

01/08/2024

Ik krijg voor minstens het tweede jaar op rij een hogere factuur voor mijn autoverzekering dan het voorgaande jaar. Dit terwijl ik geen ongevallen heb gehad sedert de start van de verzekering. Als ik vraag hoe dit kan, aangezien een autoverzekering in principe jaarlijks zakt in het geval er geen incidenten waren, krijg ik het antwoord dat ik 10 % korting heb verkregen. Deze korting vind echter nergens terug op mijn factuur. Of er effectief een korting werd toegepast kan ik dus niet controleren. Als deze werd toegepast zoals beweerd wordt, betekent dit dat mijn initiële factuur NOG hoger was dan vorig jaar! Wat de situatie alleen maar erger maakt! Daarnaast wordt me gemeld dat de prijzen voor verzekering algemeen verhoogd werden omwille van onder andere "de kosten die uitbetaald worden bij schadegevallen zijn gestegen, er zijn meer schadegevallen, toename aan fraude bij schade aangiftes, de algemene kosten bij de maatschappij zijn gestegen,…". Dat er algemene kosten stijgen zoals lonen, verbruik,... dat kan ik begrijpen. Maar IK (en mogelijks een heleboel andere onschuldige klanten) kan toch niet de rekening gepresenteerd krijgen omdat ANDEREN de verzekering oplichten of ongevallen veroorzaken?! Los van dit alles, zou een nieuwe klant met dezelfde wagen, rijbewijs, dezelfde verzekeringsvoorwaarden,... als ik een pak minder moeten betalen per jaar volgens de offerte die je via de website kan bekomen. Ik als bestaande klant die reeds kan aantonen ongevalvrij te zijn voor de volledige verzekerde periode, dien nog altijd meer te betalen dan een nieuwe klant! Ik begrijp dat dit is om nieuwe klanten aan te trekken, maar ik ga op basis van al deze informatie in geen geval akkoord met het hoge bedrag dat ik dien te betalen voor een kleine stadswagen van slechts 1000 cc!!! Ik verwacht een serieus voorstel van Yuzzu deze keer en niet zoals vorig jaar een belachelijke korting van € 30 op een bedrag van € 900 à € 1000. Contractnummer: 35214613


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform