Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Bagageprobleem en geen informatie
Geachte mevrouw/heer, Op 20 sept 2025 vloog ik met uw maatschappij op vlucht nr. VY8987 van Brussel naar Barcelona. Bij aankomst op de luchthaven Barcelona werd mijn bagage, die op de luchthaven Brussel was ingecheckt en uitgecheckt, niet aan mij teruggegeven, noch aan alle andere passagiers van deze vlucht. Ik heb onmiddellijk bij het bevoegde kantoor op de luchthaven Barcelona aangifte gedaan van het verlies van mijn bagage . Het blijkt dat het toestel gevlogen heeft zonder alle ingecheckte bagage mee te nemen. We zijn nu 5 dagen later, en er is nog geen enkel spoor van deze bagage. Nergens is uw maatschappij telefonisch bereikbaar. Op mailberichten wordt niet gereageerd. Wij eisen dat u onmiddellijk meedeelt wat er met de bagage van deze vlucht gebeurd is. Staat ze nog op Zaventem, werd ze naar een verkeerde bestemming meegegeven, .... ? Indien ik binnen 5 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet,
Wijziging vlucht Malaga
Ik heb dezelfde klacht als mijn voorganger : rechtstreekse vlucht op Malaga wordt gewijzigd naar tussenstop in Barcelona. Vertrek 3 november, terug 19 november 2025. Voor de terugvlucht kreeg ik mijn centen al terug, voor de heenvlucht lukt het niet. Vueling contacteren is onmogelijk. Graag uw tussenkomst, waarvoor dank !
Vlucht gewijzigd met tussenstop
Beste, We hebben een terugvlucht geboekt van Malaga naar Brussel op 8/2/2026. Dit was oorspronkelijk een rechtstreekse vlucht van 2u55min. Vertrek Malaga: 17u05 Aankomst Brussel: 20u00 Enkele weken geleden heeft Vueling de vlucht gewijzigd naar een vlucht met tussenstop in Barcelona waardoor we 7 uur onderweg gaan zijn. Vertrek Malaga: 14u40 Aankomst Brussel: 21u15 Dit komt ons echt niet goed uit en hiervoor hebben we niet betaald. Integendeel, het kost ons meer geld omdat onze planning in Malaga gewijzigd moet worden. We hebben reeds klacht ingediend bij Vueling en een terugbetaling gevraagd, maar ze beroepen zich op het feit dat ze een alternatieve vlucht aanbieden meer dan 15 dagen voor vertrek. We vragen ons nu af of dit inderdaad wettelijk is en of we hieraan iets kunnen doen? Alvast bedankt voor uw advies, Met vriendelijke groeten, Julie Van Parijs
Verplaatsing vlucht
Beste, onze vluchttijd via Vueling werd al 2x veranderd. Ik zou deze vlucht nu willen annuleren en mijn geld terug krijgen, maar je kan hen op geen enkele manier bereiken en ik kan enkel goedkeuren in de app. Boekingsnummer is HL379A De originele vlucht was om 16.45 Alicante/Barcelona en dan 19.15 naar Brussel. De tijd van de vlucht van 16.45u hebben ze al eens veranderd naar 13.35u, ik heb dit per ongeluk goedgekeurd, omdat ik anders niet verder kon in de app en nu hebben ze de vlucht van 13.35u nog eens veranderd. Ik kan deze alleen maar goedkeuren, verder kan ik er niets mee. Ik zou absoluut niet weten hoe ik een klacht moet indienen bij hun.
vueling
Geachte mevrouw/heer, Op 27/02/2025 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. VY1334 geboekt van Alicante naar Brussel voor de dag 31/03/2025 Op 28/03/2025 heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 250€ per passagier (tot 1500 km) - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 282€. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring
Refusal to return my money while they essentially change the contract content! Booking code: RNPRRX
I make lots of bookings with Vueling between BRU en ALC. Mostly for business reasons and meetings. So I make my choices based on DIRECT flights only and flight HOUR RS!!! Vueling changes their flights and hours all the time… I find this terribly annoying! This always causes damage to me. Only a full refund (or maybe return the complete paid amount sometimes as an everlasting credit) can partly compensate this damage. So it happened in the past! But not this time!!! This refusal is completely illegal! You break our contract from your side! So I absolutely want my money back! Everything! No other solution is acceptable for me! Your so called ‘policy“ to force me to change to another flight and most of the time pay (a lot) extra or lose all my money doesn’t interest me at all! If no positive response in 7 days from your side I will make an official legal claim and I will openly denounce these dubious practices on various travel websites, to the media, to the ministry of economy and to the existing consumer advocacy organisations. However, I hope that your common sense will prevail and that the money to which I am entitled will be refunded in its entirety to my bank account within seven days or returned to the credit card I used to pay for this flight… Thanks in advance!
Weigeren van compensatie na annulatie en gemiste connecterende vlucht
Geachte mevrouw/heer, Op 26/6/2024 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. VY8990 geboekt van Sevilla (SVQ) naar Brussel (BRU) voor de dag 30/10/2024. Op 30/10/2024 heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km). Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. Hierdoor was ik genoodzaakt een eigen alternatief te boeken van 309€ met Transavia. Ik heb reeds verschillende keren contact proberen opnemen, met telkens contradicterende informatie. Nooit kreeg ik echter een redelijk voorstel van compensatie waar ik volgens de wet recht op heb. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal €709 (400€ + 309€) Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring
Bagage bijbetalen
Geachte mevrouw/heer, Op 30 september 2024 vloog ik met uw maatschappij op vlucht nr. VY2120 en VY8982 van Malaga naar Barcelona en daarna van Barcelona naar Brussel. Op het moment van de boeking heb ik verzocht om toevoeging van een bagage, gratis en met de toegelaten afmetingen/gewicht, zoals aangegeven op de website van Vueling. Op de luchthavens werd mij bij boarden gevraagd extra te betalen; dit gebeurde zowel in Malaga én nogmaals in Barcelona, dus ik moest twee keer 60€ betalen voor mijn handbagage. Ik betwist het bovenstaande omdat ik recht heb op één gratis handbagage. Ik gebruik deze bagage sinds meer dan tien jaar en moest nooit bijbetalen. Bovendien is het niet toegelaten om mij te laten betalen voor iets dat u op uw website laat weten als 'gratis'. Ik verzoek hierbij om terugbetaling van 120€. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Christoffel FRANCOIS kristoffel.francois@gmail.com 0496/82.95.28 Bijlagen: • Kopie van betalingsbewijs
Vlucht vertraagt
Beste Op 15/08 is het boarden tijdig gebeurd en was de vlucht gepland om 15u55 en dit voor vluchtnummer VY8982. Echter waren de deuren van het vliegtuig reeds gesloten en waren we klaar om te vetrekken. Tot we plots allen terug van boord moesten. Ik had echter niet de intentie om te wachten aan de incheckbalie voor info betreffende de vlucht daar ik naar toilet moest en ik vooraan in het vliegtuig zat en anders lang moest wachten op nieuwe info. Bij gevolg miste ik o.a. de aangeboden foodvoucher van de maatschappij. Ik ging in de rij staan van info voor Vueling. Deze rij was héél lang en plots ging de dame van de infobalie met de hele groep aanschuivende mensen naar de incheckbalies dus terug uit de transitzone... dus ik volgde: Gevolg: - Laat vastgesteld via de app dat vlucht alsnog ging vertrekken want op infoborden stond dat boarding gedaan was om 15u55 en geen nieuwe info over nieuw vertrekuur. Bijgevolg zag ik gelukkig, via de app dat de vlucht ging vertrekken om 19u45, dus haastte ik me om 19u20 terug een baan door de security en moest bijgevolg mijn 1 liter fles drank moest weggooien die ik net had gekocht in de transitzone. uiteindelijk zijn we pas om 20u10 opgestegen en om 22u17 geland in Brussel (Zaventem) dit betekend toch een vertraging van 6u. Ik heb reeds een claim ingediend bij Vueling en een antwoord teruggekregen waar ik niet mee akkoord ben. Vueling zegt het omwille van onmacht was, echter was er geen storm te bespeuren en al zeker niet in de richting van Brussel. Hoe kan ik alsnog recht hebben op de claim?
Extra kost handbagage
Geachte mevrouw/heer, Op 6 juli 2024 vloog ik met uw maatschappij op vlucht nr. VY8986 van [Barcelona] naar [Brussel]. Wij hebben fly and cruise gedaan met de maatschappij van MSC, waarbij ons werd meegedeeld dat een grote valies én handbagage inbegrepen was. Mijn partner en ik hadden dus elk een grote valies, maar enkel ik had een handbagage. In totaal dus maar 1 stuk handbagage. Dit geldt dan ook volgens de Europese wet inbegrepen te zijn. Desondanks hebben ze ons op de luchthaven in Barcelona €50 aangerekend voor het ene stuk handbagage. Ik betwist het bovenstaande omdat 1 stuk handbagage volgens de Europese wet inbegrepen is. Ik verzoek hierbij om terugbetaling van €50 Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Laura-An Bijlage: • Kopie van betalingsbewijs
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten