Op 19/06/2025 hebben wij via Neckermann een "pakketreis" geboekt naar Valencia voor 18/11/2025 (vlucht en hotel) via het kantoor in Gent-centrum. Diezelfde dag hebben wij van het reisbureau de bevestiging gekregen. De vlucht zou doorgaan via Vueling vlucht VY8921 op 18/11/2025 om 13u55. bevestiging diezelfde dag van Vueling in mijn postvak in.
Op 24/10/2025 krijgen wij een mail van het reisbureau met de hotelvoucher en de vluchtgegevens nog steeds op dezelfde dag en uur.
Op 18/11/2025 staan wij zoals voorzien op de luchthaven, ruim op tijd en met de gereserveerde parking, wanneer blijkt dat de vlucht niet op het vertrekscherm staat. Navraag bij Aviapartners, waar Vueling mee samenwerkt, maakt ons duidelijk dat de vlucht de dag ervoor is vertrokken en er geen mogelijkheid is om dezelfde dag te vertrekken. Wij hadden daarvan geen bericht gekregen (in alle mogelijke mails opgezocht). Wij zouden pas op 20/11/2025 ten vroegsten kunnen vertrekken met Vueling en op eigen kosten (sic Aviapartner). Dan maar gebeld naar het reisbureau dat ook niet wist wat er mis was want de vliegtuigmaatschappij zou hen moeten inlichten ( zij als boeker van de pakketreis). Uiteindelijk heeft het reisbureau een andere vlucht kunnen vinden met overstap in madrid vertrekkend vanaf 19u45 (dus nog kleine 6 uur moeten rondhangen in Brussels Airport en daar dan maar tijd doden en moeten eten gezien we al lang meer wisten hoe het verder zou verlopen) om uiteindelijk in Madrid te landen en daar weer een goed anderhalf extra vetraging te hebben opgelopen. Uiteindelijk geland in Valencia op 19/11/20325 om 01.30 uur, geen metro meer dus taxi moeten nemen (kostprijs 28,.. euro). Tegen 02.30 uur in het hotel en kunnen gaan slapen (geen nut dus van een overnachting) en op 19/11 dus een verloren dag gezien de vermoeidheid.
Op 19/11/2025 het klachtendocument ingevuld naar Vueling maar zonder dat we onze extra kosten konden verhalen en ongelooflijk maar waar, nog geen 4 dagen later (op 22/11/2025 iets na 10u00) een mail dat zij ons, volgens de geldende regels tijdig (op 31/07/2025) hebben ingelicht van de verplaatsing van de vlucht. IK heb geen mail ontvangen, ook niet in mijn spam (zou raar zijn want hun mails komen gewoon toe in mijn postvak In) en ik zie niet in waarom ik op mijn voorziene vertrekdag in de luchthaven zou staan en mijn vrouw op 17/11 nog zou moeten werken. Ik heb dus daarop gereageerd met vermelding dat ik hun mail niet heb ontvangen en dat ze hoe dan ook hun mails naar de reserveringsmailadres moesten sturen (zijnde het reisbureau). Tot heden lukt het Vyueling niet zo snel te reageren als het eerder ontkennen van hun fout.
Ik weet niet of neckermann een fout treft (mail ontvangen of niet), zij hebben meteen een nieuw ticket geboekt (op hun kosten, sic) en zouden volgens hen niet zijn ingelicht door Vueling. Ik vind het van hen wel raar dat zij ons, in het telefoongesprek in de luchthaven meteen een compensatie van 50 euro zouden betalen (nog niet gebeurd tot heden) en zij alle kosten voor de omboeking op zich zouden nemen.
Ik hoop dat U hiermee verder kan. Ik heb zelf reeds op 18/11/20258 naar de helpdesk van test-aankoop gebeld voor info.
Alle mails waarover ik beschik zijn ter beschikking. Ik kan deze afdrukken,inscannen en doormailen