Geachte mevrouw/heer,
Op 27/02/2025 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. VY1334 geboekt van Alicante naar Brussel voor de dag 31/03/2025
Op 28/03/2025 heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht.
Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van
- 250€ per passagier (tot 1500 km)
- 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km)
- 600€ per passagier (over 3500 km)
bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering.
Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 282€. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt.
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
· Kopie van vliegticket
· Kopie van de annuleringsverklaring