Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
geen toekenning van schadeclaim voor vertragingvlucht HV 5462
Vlucht HV 5462 van Verona naar Amsterdam op 17/08/25. In een 1ste mail om 14u31 meld men vlucht HV 5462 heeft vertraging en vertrekt om 17u15 ipv 15u55. In een 2de mail om 14u44 meld men dat het om een ander type vliegtuig zou gaan wat problemen met de stoelreservering kan opleveren. In een 3de mail om 14u45 meld men dat het vertrek opnieuw is gewijzigd naar 19u15. In een 4de mail om 15u01 meld men dat het weer om een ander type vliegtuig zou gaan, een kleiner, en worden er vrijwilligers gevraagd om om te boeken naar de eerstvolgende vlucht waarbij degene die hier op ingaan een compensatie krijgen van 250 euro. Vermits wij nog van Schiphol naar Antwerpen Centraal moesten met de trein konden wij hier niet op ingaan omdat er dan geen treinen meer zouden rijden. We hebben dus gewacht tot de vlucht van 19u15. Ik heb dan via hun link een claim ingediend voor compensatie wegens vertraging van meer dan 3 uur. En kreeg eerst een mail aan dat dit binnen 14 dagen zou behandeld worden en nadien al redelijk snel een antwoord dat we geen vergoeding krijgen omdat ze zich beroepen dat de vertraging te wijten was aan vogelaanvaring. Na de vorige mails lijkt me dit toch raar temeer dat ze een compensatie geven aan vrijwilligers die zouden omboeken. Ik heb naar hun al een mail gestuurd om mijn ongenoegen te uiten en te vragen of ze wel voldoende preventiemaatregelen hebben genomen om vogelaanvaring te voorkomen. Deze mail zou ook binnen 14 dagen worden behandeld. Raar dat ze de claim bijna dadelijk negatief beantwoorden en voor deze mail blijkbaar hun tijd nemen. Op hun site staat een link naar europese geschillen maar dit is me zeer onduidelijk. Ik hoop via deze weg een antwoord te krijgen en hoop toch op een schadevergoeding.
terugbetalingsprobleem
Geachte mevrouw/heer, In augustus 2024 hadden wij een reis naar Athene geboekt vanuit Eindhoven. Boekingsnummer G6HJVL. Tijdens onze reis kregen we de mededeling dat onze vlucht van Athene naar Eindhoven op zaterdag 31 augustus werd geannuleerd en we kregen een alternatieve vlucht aangenomen naar Amsterdam Schiphol. Wij waren met een gezelschap van 7 personen en hadden onze Mercedes Vito in Eindhoven geparkeerd. Er werd ons op dat ogenblik medegedeeld dat we op eigen houtje in van Amsterdam naar Eindhoven moesten geraken en dat de kosten zouden vergoed worden. Uiteindelijk namen we een taxibusje (we waren met 7 personen, familie Stienaers was er ook bij) van Amsterdam naar Eindhoven en moesten hiervoor ongeveer 300 euro betalen. Wij hebben onmiddellijk een schadeclaim ingediend en vorige week (NA 7 MAANDEN) krijgen we te horen dat we 28 euro terugbetaald krijgen en deze werd ook al gestort. Wij hebben deze extra kosten moeten maken omdat Transavia de vlucht annuleerde en zouden graag onze kosten vergoed zien. Met vriendelijke groet,
Meerkost voor bagage bij terugkeer
Beste, Het is van voor corona dat we nog eens gevlogen hebben. Hierdoor hebben we jullie adviezen eens grondig gelezen. Gezien wij als koppel reizen hebben wij op jullie advies één koffer meegenomen, mijn echtgenote een handtas en voor 20Kg gekozen. Thuis was dit 20Kg en op de heenvlucht naar Palma de Mallorca (op 22/3) was dit door Transavia gemeten ook 20,5Kg. Gezien het koude weder in Be/Nl zijn we vertrokken met winterkledij. Een week later komen wij terug van Palma met exact dezelfde kleren en handtas (geen souvenirs en/of andere zaken). Bij het inchecken hebben wij nu 23Kg. Wij begrepen er niets van (maar vanwege het beter weer in Palma hadden wij de wintertruien en jassen in de koffer gestopt). De medewerker liet ons de keus om 3 Kg uit de valies te halen of 36€ te betalen. Het is nogal genant om in volle wachtende rij van 100 mensen even van kleren te gaan wisselen en/of kleren in een andere zak te gaan steken die wij niet bijhadden en/of in een handtas. Bijgevolg hebben we betaald. Wij begrijpen dat er regels zijn maar dit is Kafka. Wij hebben ons trouw aan jullie advies gehouden en nu worden wij gestraft. Anderen nemen 2 reiskoffers van 10 Kg mee als handbagage en moeten niets (bij)betalen. In bijlage vind je een foto van ons (met mijn echtgenote haar handtas) en het betalingsbewijs. Niettegenstaande uw mail van 2/4 ll. wil ik toch aandringen op een terugstorting van 36€ (het vliegtuig heeft geen enkel kg meer moeten transporteren) Ons rekeningnr is BE43 9799 3395 4401 op naam van Verbuyst Guy.
Terugbetaling kosten
Levering bagage op bestemming met 3 dagen vertraging. Er werden enkele noodzakelijke aankopen gedaan, vnl. kledij omdat het in Brussel op dat moment aan het vriezen was en 20° in Tenerife. Een kopie van de aankoopbonnen werd binnen de contractuele termijn opgestuurd via mail naar Transavia. Oorspronkelijke vlucht mat Brussels Airlines werd geannuleerd. De passagiers werden vervolgens door Transavia naar de bestemming gevlogen (Tenerife Sur). B A G A G E V O U C H E R Aanvangsdatum : Vertrekdatum : Geboekt : Supplier text : Aantal personen : De Geyter/Paul Van Impe/Martine 09-01-2025 09-01-2025 2 x 15kg ruimbagage heenreis Transavia 2 Reserveringsnummer : 5823762
Onterecht opgelegde bagagekosten
Op 28 september 2024 reisde ik met Transavia van Thessaloniki naar Brussel onder boekingsnummer MHS1XX. Op het moment van mijn boeking (24 juli 2024) had ik volgens de toen geldende voorwaarden recht op één stuk handbagage. Bij aankomst op de luchthaven werd mijn boardingpass echter ingenomen en kreeg ik te horen dat ik €130 extra moest betalen voor mijn bagage, ondanks dat deze voldeed aan de voorgeschreven afmetingen. Andere passagiers met soortgelijke bagage mochten zonder extra kosten doorlopen, wat wijst op inconsistente en oneerlijke handhaving van het beleid door Transavia. Later, bij de boarding gate, bevestigde een medewerker van Transavia dat mijn bagage wel degelijk in de cabine had gemogen zonder extra kosten, wat aantoont dat ik onterecht heb moeten betalen. Ik heb Transavia meerdere keren benaderd met het verzoek om terugbetaling van deze onterechte kosten, maar mijn klacht werd steeds afgewezen zonder een afdoende rechtvaardiging. Bovendien weigert Transavia verdere correspondentie over deze zaak. Eis Ik verzoek om een volledige terugbetaling van €130 voor de bagagekosten, evenals €42 voor de stoelkosten, wat neerkomt op een totaal van €172, aangezien deze kosten onterecht zijn opgelegd. Ik vraag Test Aankoop om tussenkomst en bemiddeling om Transavia ertoe te bewegen mijn klacht op een eerlijke manier te behandelen. Bijlagen: Originele klachtbrief Correspondentie met Transavia (waar ze verder weigeren op te antwoorden) Betalingsbewijzen Alvast bedankt voor uw hulp. Met vriendelijke groet, Wim Voets
Onbereikbaar, nog compensatie tegoed.
Beste, Betreft: Vluchtnr HV6094 Faro-Rotterdam 11/4/2024 18:50 Deze vlucht had meer dan 15 uur vertraging. Zijn vertrokken HV6608 12/4/2024 10:10 Een vlucht langer dan 1500km binnen de EU, gezien regulatie EU 261/2004 hebben wij recht op 400 euro pp. Onze 2 kinderen zaten op deze vlucht Meindert Caudron en Sil Caudron. 800 euro zou dus moeten overgemaakt worden op reknr. BE40 734008492963 KREDBEBB Cardholder: Reinout Caudron Het klachtenformulier van Transavia loopt steeds vast op het boekingsnr, per mail zijn ze niet te bereiken, talloze keren via whatsapp geprobeerd....gaat niet en het telefoonnr op hun website is niet in gebruik! Mvg, Reinout Caudron
Terugbetaling blijkbaar onmogelijk
Beste, in 2023 boekte ik 4 ticketten naar Barcelona met Transavia. Enkele dagen voor vertrek, kreeg ik een mail dat ik stoelen en bagage kon reserveren. Dus ik reserveer mijn stoelen en betaal 72 eur voor 4 trolly’s Eindhoven-Barcelona. Staan we in de wachtrij aan te schuiven bij vertrek en is er een medewerkster die zo vriendelijk is ons te vertellen dat we geen handbagage hadden moeten betalen omdat we voor 03/04/2024 hadden geboekt. Ok, top van die mevrouw. Ze zei zelfs voor de terugvlucht is het ook in orde was, dat hoefde ik dus al niet meer uit te zoeken op vakantie. Dan denk je: we vragen die 72 eur wel gewoon terug. Daar denkt Transavia dus anders over… “ Helaas kunnen we de betaalde €72 voor de cabinebagage niet terugbetalen. Onze voorwaarden stellen dat extra bagagekosten en priority boarding niet gerestitueerd kunnen worden.” Kunnen de algemene voorwaarden van voor 3/4/2023 dan zomaar naast hun neergelegd? Ik heb ergens gemist dat ik niet moest betalen voor handbagage. Ik heb het wel gedaan, uit onwetendheid en uiteindelijk gewoon hun email gevolgd. Zwaar teleurgesteld, 2x betalen voor en dan zo klantonvriendelijk zijn om geen terugbetaling te doen? Mag een mens dan al geen fouten meer maken in deze wereld? By the way, heen 1.5u vertraging en terug 1uur vertraging. Daar klaag ik niet over!
Aanrekening bagage
Beste Reeds meerdere jaren vliegen we met Transavia. We waren steeds zeer tevreden over de tarieven en services. Deze keer reisde ik niet met mijn gezin, maar met twee vriendinnen. Daags voor vertrek ontving ik een bericht (via mail en sms) dat we 'omwille van operationele redenen' een kleiner vliegtuig toegewezen kregen. Bij het boarden werden beide dames tegengehouden aan de gate. Hun rugzak kon niet mee in de cabine en moest worden ingecheckt in het ruim. Hiervoor dienden ze €65/pp te betalen voor een bagage van 20kg terwijl hun tassen niet meer dan 6kg inhoud bevatten. We kregen te horen dat deze regel inging per 1 april 2024. Toch merken we na het boarden (we kwamen dan ook als laatste aan boord) dat er nog meer dan voldoende ruimte was in de opbergvakken boven de zetels. Als vaste klant ontvang ik geregend mailtjes van Transavia. Toch werd ik van deze wijziging niet per mail geïnformeerd. Ook was er geen 'opgelet' of iets in die stijl te lezen op de app die we steeds gebruiken om te boeken. Aangezien we steeds in volle vertrouwen met Transavia vlogen, lazen we dus ook de kleine lettertjes niet. Deze situatie is dan ook zeer betreurenswaardig. Hierop reageerde Transavia: it je bericht begrijp ik dat je het niet eens bent met de bijbetaling van 2 x €65 = €130 voor het vervoer van je cabinebagage. Per 3 april zijn onze voorwaarden voor het vervoer van bagage in de cabine gewijzigd. Daarmee bevat een ticket de mogelijkheid om een accesoire mee te nemen van 40x30x20 cm. Indien je toch grotere bagage meeneemt, zou deze tegen een tarief van €65 alsnog in de cabine, en als daar geen plaats meer is, in het ruim worden vervoerd. Dit is weergegeven op onze website. Omdat je na 3 april hebt geboekt zijn de voorwaarden waaronder je hebt geboekt niet aangepast, en heb je daarom geen notificatie gehad. Je claim voor compensatie wijs ik af. Ik vind dit schandalig, maar kan hier verder niks tegen inbrengen. Ik hoop ten zeerste dat u me hiermee kan helpen. Met vriendelijke groet Imke
vergoeding extra kosten door geannuleerde vlucht
Beste,Op 16/09/2023 hadden wij een terugvlucht Ibiza - Brussel HV9014 die toen wij op de luchthaven in Ibiza stonden te wachten om in te checken werd gecancelled.Aan de balie van Transavia werd gezegd dat wij een hotel moesten boeken en dat wij alle bonnetjes van eten, drinken en hotel en taxi's moesten bewaren en via een claim naar jullie sturen. Er werd ook gezegd dat wij een mail van jullie gingen krijgen met het tijdstip van de nieuwe vlucht. Ik heb nooit een mail ontvangen. 's morgensvroeg heb ik dan maar met Transavia gebeld omdat ik dacht dat wij de dag na de gecancelde vlucht naar huis konden vliegen en daar kreeg ik te horen dat onze eerste vlucht terug naar Brussel op 23 september zou zijn ofwel op 19/09 om 16u30 naar Amsterdam. Jullie hebben via Whatsapp laten weten indien we via een andere maatschappij een vroegere vlucht vonden wij deze mochten boeken en ook dit zou vergoed worden. Wij hebben uiteindelijk op 19 september een vlucht via Ryanair kunnen boeken van 's morgensvroeg naar Charleroi. Deze hele zaak heeft ons een pak geld gekost dat ik graag zou willen terugkrijgen. Ik heb samen met de claim IWEB-3118067 alle bewijsjes van hotel, vlucht, eten, drinken en taxi's doorgestuurd.Ik heb al verschillende reminders naar jullie gestuurd met de vraag of ze de claim reeds hadden verwerkt en ik krijg steeds hetzelfde antwoord via Whatsapp met excuses enz.Graag dringend onze claim bekijken en ons vergoeden zoals beloofd was op de luchthaven en via de Whatsapp berichten. het is ongeveer reeds 7 maanden geleden.Alvast bedankt voor een spoedig antwoord.Groeten Veronique
geannulleerde bagage in boeking
Beste, ik boekte op 26 februari vliegtuigtickets naar Ibiza voor 17 mei tem 20 mei 2024.Na de boeking kreeg ik een email van Transavia met het te betalen bedrag, zijnde 3.593 euro. Ik deed ook onmiddellijk deze betaling en dit bedrag ging ook van mijn bankrekening.Een half uurtje later kreeg ik een email dat ik nog een openstaand saldo had staan, en als ik dit niet betaalde dan gingen mijn tickets geannulleerd worden.Ik belde onmiddellijk naar de maatschappij, eerste telefoontje zeiden ze me dat het na 2u wel zou opgelost zijn. 2de telefoontje zei men mij dat men mij niet kon helpen, tenzij ik betaalde.Ik stuurde een klacht naar de juridische dienst per mail. Uiteindelijk scholden ze het extra te betalen bedrag kwijt, MAAR wat bleek nu, mijn geboekte bagage was nergens meer terug te vinden in mijn boeking.Ik nam weer telefonisch contact op met Transavia, men vertelde mij dat ik geen bagage had geboekt, dus ik vroeg naar een detail van het bedrag dat ze me per mail vroegen om te betalen, zijnde de 3.593 euro. Ze zeiden me dat ze dat NIET kon geven, en dat ik 3.776 euro moest betalen. Ik stuur opnieuw verschillende klachten na elkaar, MET een detail van de 3.593 euro, MET printscreens.Enige antwoord dat ik krijg is dat ik geen bagage geboekt hebt, en dan sturen ze mij dat ik 3.776 euro moet betalen, en geven ze me een detail van dit bedrag.Keer op keer blijf je in de kou staan, word je NIET geholpen door de maatschappij, desondanks je het originele bedrag kan aangeven met printscreens.Volgens hen heb ik een detail ontvangen van die 3.593 euro per mail, maar dat heb ik niet ontvangen. En blijkbaar willen zij mij ook geen detail bezorgen, heel raar vind ik dit!!Ik eis dat ze mijn 2 koffers in de heenvlucht en 3 koffers in de terugvlucht in de boeking zetten, waarvoor ik ook betaald heb!!prijs 8 vliegtuigtickets op 26 februari was : 3.424 eurobagage 1 heenvlucht was : 33 eurobagage 2 heenvlucht was : 33 eurobagage 1 terugvlucht was : 33 eurobagage 2 terugvlucht was : 33 eurobagage 3 terugvlucht was : 37 euro.Groeten,Jürgen
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten