Vlucht HV 5462 van Verona naar Amsterdam op 17/08/25.
In een 1ste mail om 14u31 meld men vlucht HV 5462 heeft vertraging en vertrekt om 17u15 ipv 15u55.
In een 2de mail om 14u44 meld men dat het om een ander type vliegtuig zou gaan wat problemen met de stoelreservering kan opleveren.
In een 3de mail om 14u45 meld men dat het vertrek opnieuw is gewijzigd naar 19u15.
In een 4de mail om 15u01 meld men dat het weer om een ander type vliegtuig zou gaan, een kleiner, en worden er vrijwilligers gevraagd om om te boeken naar de eerstvolgende vlucht waarbij degene die hier op ingaan een compensatie krijgen van 250 euro.
Vermits wij nog van Schiphol naar Antwerpen Centraal moesten met de trein konden wij hier niet op ingaan omdat er dan geen treinen meer zouden rijden. We hebben dus gewacht tot de vlucht van 19u15. Ik heb dan via hun link een claim ingediend voor compensatie wegens vertraging van meer dan 3 uur. En kreeg eerst een mail aan dat dit binnen 14 dagen zou behandeld worden en nadien al redelijk snel een antwoord dat we geen vergoeding krijgen omdat ze zich beroepen dat de vertraging te wijten was aan vogelaanvaring.
Na de vorige mails lijkt me dit toch raar temeer dat ze een compensatie geven aan vrijwilligers die zouden omboeken.
Ik heb naar hun al een mail gestuurd om mijn ongenoegen te uiten en te vragen of ze wel voldoende preventiemaatregelen hebben genomen om vogelaanvaring te voorkomen. Deze mail zou ook binnen 14 dagen worden behandeld. Raar dat ze de claim bijna dadelijk negatief beantwoorden en voor deze mail blijkbaar hun tijd nemen. Op hun site staat een link naar europese geschillen maar dit is me zeer onduidelijk. Ik hoop via deze weg een antwoord te krijgen en hoop toch op een schadevergoeding.