Beste, in 2023 boekte ik 4 ticketten naar Barcelona met Transavia.
Enkele dagen voor vertrek, kreeg ik een mail dat ik stoelen en bagage kon reserveren. Dus ik reserveer mijn stoelen en betaal 72 eur voor 4 trolly’s Eindhoven-Barcelona.
Staan we in de wachtrij aan te schuiven bij vertrek en is er een medewerkster die zo vriendelijk is ons te vertellen dat we geen handbagage hadden moeten betalen omdat we voor 03/04/2024 hadden geboekt. Ok, top van die mevrouw. Ze zei zelfs voor de terugvlucht is het ook in orde was, dat hoefde ik dus al niet meer uit te zoeken op vakantie. Dan denk je: we vragen die 72 eur wel gewoon terug. Daar denkt Transavia dus anders over…
“ Helaas kunnen we de betaalde €72 voor de cabinebagage niet terugbetalen. Onze voorwaarden stellen dat extra bagagekosten en priority boarding niet gerestitueerd kunnen worden.”
Kunnen de algemene voorwaarden van voor 3/4/2023 dan zomaar naast hun neergelegd?
Ik heb ergens gemist dat ik niet moest betalen voor handbagage. Ik heb het wel gedaan, uit onwetendheid en uiteindelijk gewoon hun email gevolgd.
Zwaar teleurgesteld, 2x betalen voor en dan zo klantonvriendelijk zijn om geen terugbetaling te doen? Mag een mens dan al geen fouten meer maken in deze wereld?
By the way, heen 1.5u vertraging en terug 1uur vertraging.
Daar klaag ik niet over!