Terug

Aanrekening bagage

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. M.

Naar: TRANSAVIA

14/06/2024

Beste Reeds meerdere jaren vliegen we met Transavia. We waren steeds zeer tevreden over de tarieven en services. Deze keer reisde ik niet met mijn gezin, maar met twee vriendinnen. Daags voor vertrek ontving ik een bericht (via mail en sms) dat we 'omwille van operationele redenen' een kleiner vliegtuig toegewezen kregen. Bij het boarden werden beide dames tegengehouden aan de gate. Hun rugzak kon niet mee in de cabine en moest worden ingecheckt in het ruim. Hiervoor dienden ze €65/pp te betalen voor een bagage van 20kg terwijl hun tassen niet meer dan 6kg inhoud bevatten. We kregen te horen dat deze regel inging per 1 april 2024. Toch merken we na het boarden (we kwamen dan ook als laatste aan boord) dat er nog meer dan voldoende ruimte was in de opbergvakken boven de zetels. Als vaste klant ontvang ik geregend mailtjes van Transavia. Toch werd ik van deze wijziging niet per mail geïnformeerd. Ook was er geen 'opgelet' of iets in die stijl te lezen op de app die we steeds gebruiken om te boeken. Aangezien we steeds in volle vertrouwen met Transavia vlogen, lazen we dus ook de kleine lettertjes niet. Deze situatie is dan ook zeer betreurenswaardig. Hierop reageerde Transavia: it je bericht begrijp ik dat je het niet eens bent met de bijbetaling van 2 x €65 = €130 voor het vervoer van je cabinebagage. Per 3 april zijn onze voorwaarden voor het vervoer van bagage in de cabine gewijzigd. Daarmee bevat een ticket de mogelijkheid om een accesoire mee te nemen van 40x30x20 cm. Indien je toch grotere bagage meeneemt, zou deze tegen een tarief van €65 alsnog in de cabine, en als daar geen plaats meer is, in het ruim worden vervoerd. Dit is weergegeven op onze website. Omdat je na 3 april hebt geboekt zijn de voorwaarden waaronder je hebt geboekt niet aangepast, en heb je daarom geen notificatie gehad. Je claim voor compensatie wijs ik af. Ik vind dit schandalig, maar kan hier verder niks tegen inbrengen. Ik hoop ten zeerste dat u me hiermee kan helpen. Met vriendelijke groet Imke


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform