Slecht

30 punten Info

Meest recente klachten

P. H.
23/08/2025

geen toekenning van schadeclaim voor vertragingvlucht HV 5462

Vlucht HV 5462 van Verona naar Amsterdam op 17/08/25. In een 1ste mail om 14u31 meld men vlucht HV 5462 heeft vertraging en vertrekt om 17u15 ipv 15u55. In een 2de mail om 14u44 meld men dat het om een ander type vliegtuig zou gaan wat problemen met de stoelreservering kan opleveren. In een 3de mail om 14u45 meld men dat het vertrek opnieuw is gewijzigd naar 19u15. In een 4de mail om 15u01 meld men dat het weer om een ander type vliegtuig zou gaan, een kleiner, en worden er vrijwilligers gevraagd om om te boeken naar de eerstvolgende vlucht waarbij degene die hier op ingaan een compensatie krijgen van 250 euro. Vermits wij nog van Schiphol naar Antwerpen Centraal moesten met de trein konden wij hier niet op ingaan omdat er dan geen treinen meer zouden rijden. We hebben dus gewacht tot de vlucht van 19u15. Ik heb dan via hun link een claim ingediend voor compensatie wegens vertraging van meer dan 3 uur. En kreeg eerst een mail aan dat dit binnen 14 dagen zou behandeld worden en nadien al redelijk snel een antwoord dat we geen vergoeding krijgen omdat ze zich beroepen dat de vertraging te wijten was aan vogelaanvaring. Na de vorige mails lijkt me dit toch raar temeer dat ze een compensatie geven aan vrijwilligers die zouden omboeken. Ik heb naar hun al een mail gestuurd om mijn ongenoegen te uiten en te vragen of ze wel voldoende preventiemaatregelen hebben genomen om vogelaanvaring te voorkomen. Deze mail zou ook binnen 14 dagen worden behandeld. Raar dat ze de claim bijna dadelijk negatief beantwoorden en voor deze mail blijkbaar hun tijd nemen. Op hun site staat een link naar europese geschillen maar dit is me zeer onduidelijk. Ik hoop via deze weg een antwoord te krijgen en hoop toch op een schadevergoeding.

In behandeling
A. C.
28/04/2025

terugbetalingsprobleem

Geachte mevrouw/heer, In augustus 2024 hadden wij een reis naar Athene geboekt vanuit Eindhoven. Boekingsnummer G6HJVL. Tijdens onze reis kregen we de mededeling dat onze vlucht van Athene naar Eindhoven op zaterdag 31 augustus werd geannuleerd en we kregen een alternatieve vlucht aangenomen naar Amsterdam Schiphol. Wij waren met een gezelschap van 7 personen en hadden onze Mercedes Vito in Eindhoven geparkeerd. Er werd ons op dat ogenblik medegedeeld dat we op eigen houtje in van Amsterdam naar Eindhoven moesten geraken en dat de kosten zouden vergoed worden. Uiteindelijk namen we een taxibusje (we waren met 7 personen, familie Stienaers was er ook bij) van Amsterdam naar Eindhoven en moesten hiervoor ongeveer 300 euro betalen. Wij hebben onmiddellijk een schadeclaim ingediend en vorige week (NA 7 MAANDEN) krijgen we te horen dat we 28 euro terugbetaald krijgen en deze werd ook al gestort. Wij hebben deze extra kosten moeten maken omdat Transavia de vlucht annuleerde en zouden graag onze kosten vergoed zien. Met vriendelijke groet,

Opgelost
G. V.
14/04/2025

Meerkost voor bagage bij terugkeer

Beste, Het is van voor corona dat we nog eens gevlogen hebben. Hierdoor hebben we jullie adviezen eens grondig gelezen. Gezien wij als koppel reizen hebben wij op jullie advies één koffer meegenomen, mijn echtgenote een handtas en voor 20Kg gekozen. Thuis was dit 20Kg en op de heenvlucht naar Palma de Mallorca (op 22/3) was dit door Transavia gemeten ook 20,5Kg. Gezien het koude weder in Be/Nl zijn we vertrokken met winterkledij. Een week later komen wij terug van Palma met exact dezelfde kleren en handtas (geen souvenirs en/of andere zaken). Bij het inchecken hebben wij nu 23Kg. Wij begrepen er niets van (maar vanwege het beter weer in Palma hadden wij de wintertruien en jassen in de koffer gestopt). De medewerker liet ons de keus om 3 Kg uit de valies te halen of 36€ te betalen. Het is nogal genant om in volle wachtende rij van 100 mensen even van kleren te gaan wisselen en/of kleren in een andere zak te gaan steken die wij niet bijhadden en/of in een handtas. Bijgevolg hebben we betaald. Wij begrijpen dat er regels zijn maar dit is Kafka. Wij hebben ons trouw aan jullie advies gehouden en nu worden wij gestraft. Anderen nemen 2 reiskoffers van 10 Kg mee als handbagage en moeten niets (bij)betalen. In bijlage vind je een foto van ons (met mijn echtgenote haar handtas) en het betalingsbewijs. Niettegenstaande uw mail van 2/4 ll. wil ik toch aandringen op een terugstorting van 36€ (het vliegtuig heeft geen enkel kg meer moeten transporteren) Ons rekeningnr is BE43 9799 3395 4401 op naam van Verbuyst Guy.

Afgesloten
P. D.
10/03/2025

Terugbetaling kosten

Levering bagage op bestemming met 3 dagen vertraging. Er werden enkele noodzakelijke aankopen gedaan, vnl. kledij omdat het in Brussel op dat moment aan het vriezen was en 20° in Tenerife. Een kopie van de aankoopbonnen werd binnen de contractuele termijn opgestuurd via mail naar Transavia. Oorspronkelijke vlucht mat Brussels Airlines werd geannuleerd. De passagiers werden vervolgens door Transavia naar de bestemming gevlogen (Tenerife Sur). B A G A G E V O U C H E R Aanvangsdatum : Vertrekdatum : Geboekt : Supplier text : Aantal personen : De Geyter/Paul Van Impe/Martine 09-01-2025 09-01-2025 2 x 15kg ruimbagage heenreis Transavia 2 Reserveringsnummer : 5823762

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
W. V.
3/03/2025

Onterecht opgelegde bagagekosten

Op 28 september 2024 reisde ik met Transavia van Thessaloniki naar Brussel onder boekingsnummer MHS1XX. Op het moment van mijn boeking (24 juli 2024) had ik volgens de toen geldende voorwaarden recht op één stuk handbagage. Bij aankomst op de luchthaven werd mijn boardingpass echter ingenomen en kreeg ik te horen dat ik €130 extra moest betalen voor mijn bagage, ondanks dat deze voldeed aan de voorgeschreven afmetingen. Andere passagiers met soortgelijke bagage mochten zonder extra kosten doorlopen, wat wijst op inconsistente en oneerlijke handhaving van het beleid door Transavia. Later, bij de boarding gate, bevestigde een medewerker van Transavia dat mijn bagage wel degelijk in de cabine had gemogen zonder extra kosten, wat aantoont dat ik onterecht heb moeten betalen. Ik heb Transavia meerdere keren benaderd met het verzoek om terugbetaling van deze onterechte kosten, maar mijn klacht werd steeds afgewezen zonder een afdoende rechtvaardiging. Bovendien weigert Transavia verdere correspondentie over deze zaak. Eis Ik verzoek om een volledige terugbetaling van €130 voor de bagagekosten, evenals €42 voor de stoelkosten, wat neerkomt op een totaal van €172, aangezien deze kosten onterecht zijn opgelegd. Ik vraag Test Aankoop om tussenkomst en bemiddeling om Transavia ertoe te bewegen mijn klacht op een eerlijke manier te behandelen. Bijlagen: Originele klachtbrief Correspondentie met Transavia (waar ze verder weigeren op te antwoorden) Betalingsbewijzen Alvast bedankt voor uw hulp. Met vriendelijke groet, Wim Voets

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 9 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform