Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
E. J.
9/09/2024

Annulatie

Beste, Mijn schoonvader zou blijkbaar een abonnement hebben op shoot. Hij kan zich hier niets van herinneren. We hebben dan in mei betaling uitgevoerd van 52 euro en melding gemaakt dat we dit willen annuleren. Maar desondanks blijft men hem bestoken met betalingen-herinneringen. Ook is hun website zeer summier opgebouwd en kan men nergens terecht met zijn grieven. Kunnen jullie assisteren? In bijlage kan u de mail terugvinden die we in Mei hebben verstuurd. Alsook de herinnering die we recent opnieuw ontvangen.

Opgelost
W. S.
23/08/2024

Annulering

Ik tracht al enkele maanden van jullie strontabonnement af te komen, telkens telefonisch en iedere keer wordt mij meegedeeld dat ik van jullie niks meer ga horen!!!! Tot de volgende maand dan, terug opnieuw hetzelfde en van de vorige telefoons wordt niks meer terug gevonden!!!!! Overigens, wat zijn dat voor praktijken dat jullie toepassen? Juist ja, misschien iets dat jullie zelf kunnen onderzoeken? Daar zijn jullie toch voor, ja toch? Zodoende, voor dat we verder gaan in dit verhaal graag een document per kerende dat het abonnement is geschrapt. Was getekend, Staut Walter, Een zeer, zeer ontevreden klant

Afgesloten
M. B.
1/08/2024

Uitstellen van terugbetaling

Abonnementenland (Nederland) gebruikt diverse redenen om een terugbetaling van 62 euro uit te stellen. Waaronder de term STORNEREN. Dit schijnt een financiële mogelijkheid te zijn om een bedrag dat via domiciliëring gestort is, terug te laten storten na aanvraag van de betaler. Het is de eerste maal dat ik hiervan hoor. Als ik via Google meer info over dit principe opzoek zijn alle beschrijvingen afkomstig van Nederlandse ¨¨¨¨financiële sites. Blijkbaar is dit een principe dat enkel in Nederland gekend en mogelijk is. Kan een Nederlandse firma dit ook toepassen voor betalingen vanuit een andere EU-lidstaat? Zo ja, waarom wordt dit dan niet vermeld bij het verzoek tot betaling? Indien niet, verzoek ik u om Abonnementenland te wijzen op haar plichten wat betreft het tijdig terugbetalen van een bedrag binnen een door haar vermelde periode. Alle mails vind u terug in het toegevoegde document.

Afgesloten
J. G.
15/06/2024

Betaling voor verlenging

We gaven in 2022 een abonnement van een jaar cadeau aan een vriendin. Wij betaalden het abonnement. Zij kreeg de magazines toegestuurd. Het magazine werd overgenomen door Abonnementenland. Enkele weken geleden krijg ik via mail een rekening voor de periode die liep van 2023 tot nu. Terwijl we in 2023 nooit een factuur ontvangen hebben. We wilden ook helemaal geen verlenging. Ze stuurden dus een jaar magazines zonder hier vooraf een rekening voor te sturen. Ik heb deze rekening uiteraard geprotesteerd. Na veel over en weer mailen wilde men de helft van het bedrag laten vallen. Ik zou nog twee magazines moeten betalen. Ongeveer 16 euro. Moet ik dit echt betalen? Want dit ruikt naar bedrog.

Opgelost
E. D.
20/12/2023

een abonnement voor 1 jaar stopt niet automatisch

Beste ik had een abonnement voor 1 jaar voor het tijdschrift PENNY.Dit werd blijkbaar automatisch verlengd, zonder ons te melden. Ik ben niet tevreden hoe jullie communiceren over de termijn van het abonnement. Ik was ervan overtuigd dat ik een abonnement had genomen voor de periode van 1 jaar. Er wordt nergens melding gemaakt van het feit dat het abonnement langer loopt dan 1 jaar. De bevestiging doet uitschijnen dat het abonnement loopt voor de periode van 1 jaar.We wensen dit stop te zetten, zonder bij betalen.Uw melding:- Rekening houdend met de opzegtermijn van 4 weken, dient u nog 4 edities te voldoen.- Dit is een bedrag van € 19,80.Wat gebeurt er als u de abonnementsgelden niet op tijd betaalt?Bij het uitblijven van een betaling, zal de vordering na 15 dagen overgedragen worden aan Brynhild Incasso en worden er buitengerechtelijke incassokosten tot maximaal € 40,- in rekening gebracht.

Opgelost
J. D.
18/11/2023

Stilzwijgend verlengd zonder melding

Beste, wij hebben sinds 2 jaar een abonnement op Penny en nu hadden we die graag stopgezet. Nu was de 2 jaar termijn tot oktober en hebben ze stilzwijgend het abonnement 1 jaar verlengd zonder mail of akkoord.Ik heb hiervoor een mail gestuurd en proberen te bellen.Kunnen wij hier nog onderuit of zitten we vast voor 1 jaar?Alvast bedankt, mvg Jimmy Dekoster

Opgelost
H. C.
5/09/2023

Probleem met verlenging abonnement die ik niet wil

Hier een kopie van de mail die ik stuurde naar Abonnementenland.beOp Maandag 4 september viel toch nog een brief in de bus van het incassobureau met de vraag 139 € te betalen.Geachte,Ruim twee jaar terug nam ik een tweejarig abonnement op Woef. Een verlenging van het abonnement wil ik niet, en daarom ging ik niet in op een betaling voor een vervolg op het abonnement.Vrijdag 18 augustus 2023 heb telefonisch contact genomen om dit abonnement op te zeggen omdat ik dit eerder niet kon via jullie website www.aboland.be na een eerder schrijven.Tot mijn ongenoegen krijg ik een herinnering om het abonnement te betalen met verhoging van administratieve kosten! Onderaan de brief nog een dreigende mededeling - ‘Bij het uitblijven van een betaling, zal de vordering na 15 dagen overgedragen worden aan Brynhild Incasso en worden er buitengerechtelijke incassokosten tot maximaal € 40,- in rekening gebracht’.Met dit schrijven wil ik nog eens duidelijk aangeven geen verder abonnement meer te willen op Woef! Tevens zal ik nooit meer een abonnement nemen waar abonnementenland.nl of be nog in voorkomt.Als lid van Test-Aankoop zal ik dit ook overmaken aan de consumentendienst!Henk Catryssehenk.catrysse.2762@gmail.com

Opgelost
K. D.
8/06/2023

Na opzegging van abonnement blijven facturen

Na stopzetting van dit abonnement begin 2023 blijven de betalingsherinneringen en betalingsuitnodigingen komen , met dreiging tot incassoGeen antwoord op mails , telefonisch niet bereikbaar

Opgelost
P. C.
20/04/2023

abonnement AutoGids

Eind 2021 sloot ik een abonnement af voor de AutoGids (via Abonnementenland) voor een periode van 1 jaar. In December 2022 kreeg ik een uitnodiging voor de abonnement te verlengen. Omdat het tijdschrift mij niet langer interesseerde heb ik mijn abonnement niet verlengd.Begin dit jaar stopte Abonnementenland met de verzending van de AutoGids naar mijn adrs. Wat echter niet stopte waren de brieven om mijn abonnement te betalen. Gezien geen interesse heb ik die brieven dan ook gewoon genegeerd.Vandaag kreeg ik een brief van Abonnemenland (een laatste herinnering) die verhoogd werd met administsratiekosten.Ook werd gedreigd bij niet betaling binnen de 15 dagen met incassomaatregelen.

Opgelost
M. V.
27/01/2020

Onterechte verlenging abonnement Pippo

Beste,- Op 13/6/2019 heb ik via jullie website een abonnement genomen op Pippo peutertijdschrift, dit als cadeau voor mijn kleinkind. Dit was een voordelige actie voor 6 maanden voor de prijs van 21 euro.- Op 19/6/2019 ontvang ik van jullie mail met bevestiging van deze bestelling met bevestiging van alle details. Bestelling 5513 - bevestiging bestelling product Pippo actie half jaar - abonnement (6 nummers). Bij klantgegevens staat duidelijk vermeld dat dit abonnement niet voor mij is maar voor mijn kleindochter. Jullie hebben in deze bevestiging ook mijn vraag hernomen om het eerste gratis nummer naar mijn adres te zenden en de volgende 6 nummers naar het adres van mijn kleinkind.- Eerste betaalde nummer werd dus verzonden naar mijn kleindochter in juli 2019 en laatste nummer dus in december 2019. Dit gebeurde perfect zoals gevraagd.- Tot mijn grote verbazing ontvang ik op 10 januari 2020 een factuur (nummer 51863498) van jullie gedateerd op 6 december 2019 (dus meer dan één maand later?)van 49 euro met als omschrijving uw abonnement op Pippo , terwijl ik niks had ondernomen om het abonnement te verlengen.- Ik neem onmiddellijk (dus op 10 januari) telefonisch contact op met jullie dienst en leg uit dat dit om een vergissing moet gaan.- daar wordt mij meegedeeld dat ik mij zou akkoord verklaard hebben met de algemene voorwaarden waarin zou vermeld staan dat het abonnement automatisch doorloopt. Ik had dit abonnement moeten opzeggen met één maand vooropzeg.- Ik betwist dit aangezien dit nergens in bevestiging van mijn bestelling 5513 staat. Integendeel daar staat duidelijk dat het om een bestelling van de Actie van half jaar (dus 6 nummers) abonnement gaat.- Bovendien hebben jullie factuur geantidateerd. Ik heb deze ontvangen op 10 januari 2020 en ze is gedateerd op 6 december 2019. Moest ze werkelijk verzonden zijn op 6 december had ik nog op tijd geweest om het abonnement op te zeggen, maar dit wilden jullie waarschijnlijk niet.- Na ons telefonisch onderhoud van 10/1 heb ik ook op 10/1 een mail van jullie ontvangen. Daarin staat vermeld dat jullie mijn mondelinge opzegging van het abonnement in goede orde hebben ontvangen en dat ik toch nog de prijs van 4,08 euro + 6 euro administratiekosten zal moeten betalen voor de voor de verzending van het volgende nummer eind januari.- Op deze mail heb ik onmiddellijk (10 januari) geantwoord dat ik enkel een abonnement van 6 maanden heb besteld en dat jullie volgende editie niet hoeven op te zenden en ik dus ook niks hoef te betalen.- Op 17/01 krijg ik een herinnering van factuur 51863498 in de bus (dus een week nadat ik eerste factuur heb ontvangen) waarin jullie durven te beweren dat jullie ENKELE WEKEN GELEDEN!!!! (terwijl het nog geen week geleden was) mij een factuur hadden gezonden voor de verlenging van het abonnement en dat deze nog niet betaald is. Bovendien rekenen mij jullie hiervoor nog eens extra 1,24 euro administratiekosten en 0,26 euro BTW op deze administratiekosten aan. Deze herinnering stond gedateerd op 7 januari.- Op 20/1 krijg ik via mail een reactie van jullie op mijn antwoord dd. 10/01 op jullie mail van 10 januari. Hierin herhalen jullie dat het hier om een abonnement tot wederopzegging gaat, dat het abonnement tussentijds werd stopgezet maar dat ik toch nog het bedrag van 10,08 euro zal moeten betalen voor het laatste nummer + administratiekosten.- Nogmaals wil ik hier betwisten dat ik een abonnement heb aangegaan tot wederopzegging aangezien het en om een cadeauabonnement ging voor mijn kleinkind en er duidelijk in de bestelling staat dat het op een bestelling gaat van de actie half jaarabonnement. Gelieve het nummer van januari dus niet op te zenden en mij hiervoor ook geen kosten aan te rekenen.- Deze praktijk wil ik graag aankaarten bij testaankoop en andere consumenten verwittigen van dergelijke praktijken. Ook het antidateren van de factuur vind ik schandalig en wil ik hier aankaarten.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform