Terug

Uitstellen van terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

M. B.

Naar: Abonnementenland

01/08/2024

Abonnementenland (Nederland) gebruikt diverse redenen om een terugbetaling van 62 euro uit te stellen. Waaronder de term STORNEREN. Dit schijnt een financiële mogelijkheid te zijn om een bedrag dat via domiciliëring gestort is, terug te laten storten na aanvraag van de betaler. Het is de eerste maal dat ik hiervan hoor. Als ik via Google meer info over dit principe opzoek zijn alle beschrijvingen afkomstig van Nederlandse ¨¨¨¨financiële sites. Blijkbaar is dit een principe dat enkel in Nederland gekend en mogelijk is. Kan een Nederlandse firma dit ook toepassen voor betalingen vanuit een andere EU-lidstaat? Zo ja, waarom wordt dit dan niet vermeld bij het verzoek tot betaling? Indien niet, verzoek ik u om Abonnementenland te wijzen op haar plichten wat betreft het tijdig terugbetalen van een bedrag binnen een door haar vermelde periode. Alle mails vind u terug in het toegevoegde document.

Berichten (1)

Abonnementenland

Naar: M. B.

02/08/2024

Geachte heer Bruynseels,Dank u voor uw bericht.Het recht op storneren is Europees geregeld en geldt dus ook voor België.Ik vond een bevestiging hiervan toen ik googelde op domiciliëring plus terugboeking.Hier is een voorbeeld van de beschikbare informatie.s:www.wikifin.be/nl/budget-betalen-lenen-en-verzekeren/betaalkaarten/andere-betaalmiddelen/automatische-betalingenWij kunnen pas 8 weken na domiciliëring een terugboeking verzorgen om deze reden.Ik hoop dat ik u hiermee van voldoende informatie heb voorzien.Als u nog vragen of opmerkingen heeft, kunt u altijd contact met ons opnemen.Wilt u zo vriendelijk zijn om bij het beantwoorden van dit bericht altijd het oorspronkelijke bericht en/of de bijlagen mee te zenden?Wij hopen dat u tevreden bent. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een recensie voor ons achter te laten op Google reviews? Klik dan op deze linkMet vriendelijke groet,PeterAdministratief medewerkerDisclaimerVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: donderdag 1 augustus 2024 15:30Aan: Klantenservice klantenservice@paysdabonnements.beOnderwerp: Uitstellen van terugbetaling‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

Bemiddeling door Testaankoop 02 augustus 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform