Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
All-In reis naar Kreta
Geachte, We hebben een pakketreis geboekt via Vakantie Piraten en Expedia. We keken er enorm naar uit. Voor mijn vriend was het 10 jaar geleden dat hij nog eens op vakantie was geweest. Dus na veel zoeken besloten we ALL-IN te boeken in de Kalypso Cretan Village. Leek ons TOP en het zag er goed uit en ook de website van hotel zelf was in orde. Dus boeken we en betalen we 1.480€. Maar toen we aankwamen was het toch een totaal andere verhaal. We boekten kamer met 1 groot bed en kregen 2 aparte bedden. We boekten kamer met zeezicht en kregen gedeelde zee gedeelte bomen en gebouwen. We boekten ALL IN en kregen we dat NIET. Bleek dat om versnaperingen bij cocktails te krijgen je moet deze betalen, koffie na je avondeten moet je ook betalen. Als je in de bar na het avondeten iets wilt drinken dan moet je betalen weliswaar met 40%korting. Binnenzwembad niet beschikbaar. Jacuzzi niet beschikbaar ( we kregen een rare uitleg over het water dat ze niet kunnen opwarmen…) Spa niet beschikbaar. Fitness ook niet beschikbaar, en dit terwijl op hun website wel er sprake van is. Geen activiteiten want niets was klaar, ze waren volop en overal aan het schilderen. Bar aan strand dicht. 3 dagen achter elkaar hetzelfde soep dus niet afwisselend. Eten is niet goed. Geen variatie en koud, sommige toestellen hebben een lekkage probleem zelfs. Fruitsap machine is kapot. Bij het eten van ijs zaten er grote stukjes ijsblokken erbij. Personeel is niet echt wat je vriendelijk kunt noemen. Badkamer ook niet in orde. Airco werkt niet en hangt buiten heel slecht en kan op elke moment vallen. Internet is een RAMP! TV ook heel erg, enkel Griekse posten. Er zijn nog tal van zaken dewelke we kunnen opnoemen We weten echt niet hoe dit kan gebeuren en willen graag klacht indienen en onze geld terugkrijgen of een gedeelte ervan. Dit allemaal hebben we doorgegeven aan hotel en bij Vakantie Piraten zodat ze het nodig hiervoor zouden doen. We hebben ondertussen een bedrag van 354 euro ontvangen maar hier kunnen we niet mee tevreden zijn. Indien er geen gevolg aan onze klacht wordt gegeven zullen we dit bij de Ombudsdienst van consumenten ook melden. Dit kan echt niet! In afwachting op Uw antwoord, verblijven we Met vriendelijke groeten Alexandra Caeiro Jean-Marie Breuer
Pakketreis met vlucht en hotel op 2 ver uiteen liggende eilanden
Beste mevrouw/heer, Op 24.01.2025 heb ik een pakketreis geboekt naar Kaapverdië dat doorging van zondag 2-9 februari 2025. Ik merkte bij het online inchecken van onze vlucht (enkele uren voor vertrek) dat wij zouden landen op eiland Sal en ons hotel op eiland Santiago lag. Ik belde onmiddellijk naar het hulpcentrum van Expedia om mijn ontdekking te melden en dat wij een oplossing wensten voor de fout in onze pakketreis. Tot 3x toe hebben we andere mensen aan de lijn gehad en telkens werd gemeld dat het geen fout was van Expedia, maar dat wij de verkeerde vlucht selecteerden of het verkeerde hotel hadden gekozen. Nu had ik tijdens het boeken geen enkele melding gekregen dat dit geen samenhorend pakket was. Dat we niet zouden in de mogelijkheid zijn om van de luchthaven met een taxi naar ons hotel te gaan. Ik had zelfs gelezen dat het maar een kwartier van de luchthaven verwijderd was. Dat ik überhaupt een vlucht kon selecteren die op een veel verder gelegen eiland ligt, kan ik niet bevatten. (Alsof je een busreis, inclusief hotel boekt naar Parijs en met de bus in Amsterdam wordt gedropt!!) Na heel lang telefoneren, en dit op enkele uren voor ons vertrek, kregen we de melding dat we een nieuwe vlucht konden boeken of een nieuw hotel op Sal, alwaar onze vlucht zou landen. Dit volledig opnieuw door ons te betalen! Wij kwamen er maar niet uit met de persoon aan de lijn en boekten uiteindelijk zelf 2 nieuwe vluchten vanuit Lissabon (onze tussenstop) en 1 nacht hotel in Lissabon, omdat de vlucht een dag later een heel stuk goedkoper was. Er waren vluchten van Santiago naar Lissabon op gelijkaardige uren als de vluchten die voor ons geboekt waren van Sal naar Lissabon, hoe het dan mogelijk is dat wij niet deze moesten selecteren, maar die naar Sal konden kiezen, lijkt voor ons niet logisch en niet correct binnen een pakketreis. Ik vraag u daarom om de kosten die wij dubbel betaalden voor de vlucht en onze extra hotelnacht terug te betalen. Uitkijkend naar een positieve reactie van uw kant! Met vriendelijke groet, In bijlage : -Reisbevestiging pakket Expedia -Extra betaalde vlucht doorreis Kiwi -Extra betaalde vlucht terugreis Booking.com -Extra betaalde hotelkamer Lissabon Booking.com
Restitutie wordt niet betaald
Er werd mij op 12/9 een restitutie toegekend voor een geannuleerde boeking. Onmiddellijk werd mij medegedeeld dat de restitutie in uitvoering was, echter tot op vandaag niets ontvangen. Contact via klantendienst is steeds hetzelfde "wacht nog 3 tot 5 dagen, wij hebben de restitutie doorgegeven op 12/09".
Meedelen van foutieve informatie
Geachte mevrouw/heer, Op 28 maart 2024 heb ik bij u 2 H/T vluchten geboekt (voor mezelf en partner) met reisplannummer 72792354171061. Heen vlucht op 18 juni 2024 naar Lissabon, terugvlucht op 27 juni 2024 naar Brussel. Omwille van privéredenen zou ik de heen vlucht niet kunnen nemen en heb ik hiervoor gebeld met jullie klantendienst. Ik wou laten weten dat ik niet op de heen vlucht zal zitten, maar wel nog de terugvlucht wil behouden. Op 5 juni 2024 liet u mij telefonisch weten dat: - wanneer de heen vlucht wordt geannuleerd, wordt automatisch ook de terugvlucht geannuleerd. - daarna liet u mij weten dat wanneer we niet annuleren en de vlucht gewoon laten voorbij gaan zonder verdere actie te ondernemen dat de terugvlucht wel nog actief zou blijven. Bij gevolg heb ik gedaan wat me werd gezegd: de heen vlucht heb ik laten passeren (ik kocht ondertussen een nieuw vliegticket voor een dag later op 19 juni 2024). Echter, toen ik op 27 juni in de luchthaven in Lissabon wou inchecken werd mij meegedeeld dat ik geen boeking had, de vlucht werd geannuleerd. Ik heb toen last minute een nieuwe vlucht moeten boeken voor €420 per persoon. Op 11 juli 2024 vroeg ik om de terugbetaling van 840 euro. Gezien de aankoop van twee nieuwe vliegtickets moest gebeuren door het volgen van jullie richtlijnen. Dit weigert u nog steeds op de dag van vandaag. Ik vraag u daarom nogmaals om binnen de 10 dagen het bedrag van 840 euro op mijn bankrekening te willen betalen. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Bij gebrek hieraan, zal ik alle mogelijke stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bevestiging boeking • Kopie betalingsbewijs • Kopie mededeling wijziging/annulering
Reserveringsprobleem
Wij reserveerden samen met een bevriend koppel verschillende hotels in Januari 2024 voor onze fietsreis in Mei 2024. Bij het optellen van de finale lijst van overnachtingen hadden wij een selectie van hotels aangehouden en de andere reserveringen geannuleerd. Maar één reservering bij Expedia betreffende 3 overnachtingen voor 2 dubbele kamers (16-17 Mei en 6 Juni 2024) vonden wij niet terug, noch op de site, noch in de app van Expedia, en werd daardoor dus niet geannuleerd. Groot was de verrassing toen ik zag dat wij op 14 Mei een textbericht op de iPhone kregen van hotel: Das Grüne Hotel zur Post in Salzburg met instructies bij onze aankomst de volgende avond. Na heen en weer berichten met het hotel gaven zij de referentie door van de gemaakte reservering in Januari 2024 (reisplannumber 72738005799272 of reservatie nr 156454763) Maar wij hebben geen enkele reservering voor dit hotel in de Expedia app gevonden, de laatste dateerde van 2023. De reactie van Expedia was: We're working hard to provide you with new ways to make changes to your bookings quickly and easily. We'll be in touch soon. Your Expedia Team Het was zelfs zo dat het hotel zelf de reservering van 6 juni niet kon vernietigen als dit niet langs Expedia gebeurde. Wij hebben dan meermaals gewezen dat wij de reservering zelf niet konden annuleren, totdat een paar dagen later de reservering in de app verscheen, zodat wij ze hebben kunnen annuleren. Bij verdere vraag (26 Mei en 5 Juni) om dit probleem op te lossen rond de annulatie kosten (er werd 2x de volle dagprijs voor 2 kamers afgehouden: totaal 712,80€ onder booking Expedia 72738005799272) werd geen antwoord meer gekregen.
Problemen terugbetaling vernoemde bedrag.
Beste. Door medische redenen diende een citytrip geannuleerd te worden. Het hotel was volledig terugbetaald, de vliegtuigtickets niet. Ik had telefonisch contact met een Nederlandse dame, die mij zei dat de originele prijs van de tickets 158,98 euro was en dat ik hiervan 123,98 euro per ticket terug zou krijgen. Ik heb dit bedrag herhaald en genoteerd. Ik heb haar bovendien gezegd dat er dan maar een 30 euro verlies wat, waarbij ze mij bevestigde en vertelde dat dit meeviel. Aangezien ik niet alleen op reis ging, wou ik dit aan mijn reisgenoot voorleggen. Dit was volgens de dame geen probleem, ik mocht terugbellen voor annulatie. Ik belde in de namiddag terug om te annuleren. Het hotel werd geannuleerd. Toen de vliegtickets geannuleerd moesten worden vertelde de man mij dat ik slechts 55 euro terug zou krijgen. Ik vertelde hem dat de dame zeker een ander bedrag gezegd had, maar hij zei dat dit niet kon en dat ze het gesprek terug gingen beluisteren. Ik heb dus gewacht om te annuleren. Vandaag kreeg ik telefoon van expedia, met de melding dat slechts 55 euro terugbetaald zou worden. Ze hadden het gesprek beluisterd, maar omdat ik toen niet direct geannuleerd had, was enkel de 55 euro geldig. Terwijl de dame mij letterlijk gezegd had dat ik mocht overleggen. De beslissing om te annuleren en niet een nieuwe medereiziger te zoeken, kwam er op basis van het beperkte verlies van 30 euro. Omdat men reeds mijn hotel geannuleerd had, kon ik nu niet meer anders dan toch annuleren voor die 55 euro. Ik vind dit echter diefstal, aangezien men mij deze beslissing heeft laten nemen op basis van foute informatie.
Geen terugbetaling van Expedia
Beste, - Op 29/01 rekent Expedia mij 546,18 euro aan voor een verblijf bij Apartmentos Con Sanso (Azuline hotels 7-12 april op Ibiza). - Ik heb nooit een bevestigingsmail van deze boeking gekregen en deze boeking staat bovendien niet in de reisplanner van Expedia online. Ik ben me hier dus ook niet van bewust.- Ik neem op 17/04 contact op met de Expedia klantendienst. Men zou mij binnen de 24u antwoorden, wat niet gebeurt.- Ik bel op 19/04 opnieuw naar de klantendienst, maar heb geen hulp gekregen. Integendeel, zeer klantonvriendelijk.- Ik bel op 19/04 zelf rechtstreeks naar Apartmentos Con Sanso (Azuline hotels). Zij gaven me aan dat Expedia de boeking via hotelbeds heeft gemaakt en dat er een free cancellation request via hotelbeds moet aangevraagd worden. Ik onderneem hier zelf de nodige stappen voor.- Op 22/04 krijg ik een email van Apartmentos Con Sanso (Azuline hotels) met de bevestiging dat zij het free cancellation request van hotelbeds hebben aanvaard en dus geen kosten zullen aangerekend worden aan hotelbeds.- Ik stuur de email van Apartment Con Sanso (Azuline hotels) door naar Expedia met vraag mij het bedrag terug te storen.- Ondanks mijn verschillende emails heeft Expedia dit bedrag nog steeds niet terugbetaald. Integendeel, ik word voortdurend (al drie weken) aan het lijntje gehouden en krijg nooit een antwoord op mijn vragen, enkel het standaard antwoord.
Problemen met terugbetaling na annulatie door eigenaar appartement.
Beste,Op 19/08/2023 heb ik via Expedia een appartement geboekt in Zeebrugge van 30/10/2023 tot en met 01/11/2023. Dit was voor twee volwassenen en één kind. De boeking is gekend bij Expedia onder reisplannummer 72636130423402.Het bedrag van 272,51 euro is onmiddellijk betaald aan Expedia met mijn kredietkaart.Het was een niet-annuleerbare boeking.Op 22/10/2023 neem ik contact op met de eigenaar van het appartement om verder af te spreken voor het overhandigen van de sleutel.Er wordt snel geantwoord met de mededeling dat zij de reservatie annuleren. Er zou een verhuis en renovatiewerken zijn waardoor het appartement niet verhuurd kan worden.De eigenaar stelt voor om zelf te annuleren op de website en beloofd dat we het geld zullen terugkrijgen. Helaas is zelf annuleren niet mogelijk omdat de boeking niet annuleerbaar is. Ik laat dit weten aan de eigenaar, en niet veel later krijg ik een mail van vrbo dat de terugbetaling zal plaatsvinden.Op 10/11/2023 heb ik nog steeds mijn geld niet ontvangen.Aangezien de boeking is gebeurd via Expedia, neem ik telefonisch contact met hen op. Het telefonisch contact verloopt zeer vlot, en ik krijg bijna onmiddellijk een mail waarop ik moet antwoorden met de bewijsstukken (bewijs van betaling en bewijs dat er niets is teruggestort op mijn kredietkaart).Tien dagen later (20/11/2023) heb ik nog steeds geen terugbetaling noch antwoord ontvangen. Ik stuur die dag nogmaals een mail naar hetzelfde adres met de vraag of alles in orde is.Op 1/12/2023 nog steeds geen antwoord en terugbetaling. Ik stuur nogmaals een herinneringsmail.Nu zijn we tien dagen later, en er is nog steeds geen schot in de zaak.Alvast dank voor een vlotte afhandeling.
Terugbetaling Vliegtickets
Beste, ik heb via Expedia op 20/09 een pakketreis geboekt. Vliegtickets + hotel.De vliegtickets zijn dubbel van mijn rekening gegaan.Gebeld + via chat gesproken met Expedia.Na een hele hoop chatberichten bevestiging gekregen dat ik inderdaad teveel heb betaald en dat ik dit geld teruggestort zal krijgen van British airways.We zijn ondertussen 2 maanden verder en ik heb nog steeds geen geld ontvangen.Het gaat hier over een bedrag van €344,88 dat ik teveel heb betaald.Ik krijg gewoon nergens gehoor.British airways zegt je hebt een pakketreis geboekt via Expedia dus je moet bij hun zijn.Expedia zegt ja we zijn aan het wachten op bevestiging van British airways maar hoelang kan het duren?Ik wil graag een duidelijk weten wanneer ik dit geld zal terug ontvangen.
Problemen met reservering.
Beste, vandaag dd. 19 juli wou ik een reis boeken naar Frankrijk en kwam ik op de site terecht van Expedia, het resultaat voor het specifiek departement in Frankrijk gaf 3 hotels aan.Ik koos voor de goedkoopste en boekte die onmiddellijk aangezien er voor de periode dat ik kon reizen er nog één kamer beschikbaar was.Gelukkig dat ik een reservatie had voor mijn hotel ging ik het nieuws dus ook meedelen aan mijn vrouw en kinderen, en bij nader inzien merkten we dat het hotel dat ik geboekt had niet naar Frankrijk maar naar Brazilië was.Het bedrag is van mijn kredietkaart afgegaan en de reis wordt niet terugbetaald. Het is trouwens enkel bij het nakijken van de boeking dat men merkt dat het in Brazilië is en niet Frankrijk.Kan u a.u.b. daar dringend iets voor doen, want het is vandaag gebeurd en als we daar snel op reageren ik het bedrag nog kan recupereren om op reis te gaan, want 250 euro minder in mijn budget om te reizen maakt het onmogelijk voor ons om nog deze zomer op vakantie te gaan met de familie.Hopend op goed nieuws van hun en van u wacht ik ongeduldig af.Mvg.Abdel Ibrir.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten