Geachte mevrouw/heer,
Op 28 maart 2024 heb ik bij u 2 H/T vluchten geboekt (voor mezelf en partner) met reisplannummer 72792354171061.
Heen vlucht op 18 juni 2024 naar Lissabon, terugvlucht op 27 juni 2024 naar Brussel.
Omwille van privéredenen zou ik de heen vlucht niet kunnen nemen en heb ik hiervoor gebeld met jullie klantendienst. Ik wou laten weten dat ik niet op de heen vlucht zal zitten, maar wel nog de terugvlucht wil behouden.
Op 5 juni 2024 liet u mij telefonisch weten dat:
- wanneer de heen vlucht wordt geannuleerd, wordt automatisch ook de terugvlucht geannuleerd.
- daarna liet u mij weten dat wanneer we niet annuleren en de vlucht gewoon laten voorbij gaan zonder verdere actie te ondernemen dat de terugvlucht wel nog actief zou blijven.
Bij gevolg heb ik gedaan wat me werd gezegd: de heen vlucht heb ik laten passeren (ik kocht ondertussen een nieuw vliegticket voor een dag later op 19 juni 2024).
Echter, toen ik op 27 juni in de luchthaven in Lissabon wou inchecken werd mij meegedeeld dat ik geen boeking had, de vlucht werd geannuleerd.
Ik heb toen last minute een nieuwe vlucht moeten boeken voor €420 per persoon.
Op 11 juli 2024 vroeg ik om de terugbetaling van 840 euro.
Gezien de aankoop van twee nieuwe vliegtickets moest gebeuren door het volgen van jullie richtlijnen.
Dit weigert u nog steeds op de dag van vandaag.
Ik vraag u daarom nogmaals om binnen de 10 dagen het bedrag van 840 euro op mijn bankrekening te willen betalen. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.
Bij gebrek hieraan, zal ik alle mogelijke stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• Kopie bevestiging boeking
• Kopie betalingsbewijs
• Kopie mededeling wijziging/annulering