Terug

Problemen met terugbetaling na annulatie door eigenaar appartement.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: EXPEDIA Inc.

11/12/2023

Beste,Op 19/08/2023 heb ik via Expedia een appartement geboekt in Zeebrugge van 30/10/2023 tot en met 01/11/2023. Dit was voor twee volwassenen en één kind. De boeking is gekend bij Expedia onder reisplannummer 72636130423402.Het bedrag van 272,51 euro is onmiddellijk betaald aan Expedia met mijn kredietkaart.Het was een niet-annuleerbare boeking.Op 22/10/2023 neem ik contact op met de eigenaar van het appartement om verder af te spreken voor het overhandigen van de sleutel.Er wordt snel geantwoord met de mededeling dat zij de reservatie annuleren. Er zou een verhuis en renovatiewerken zijn waardoor het appartement niet verhuurd kan worden.De eigenaar stelt voor om zelf te annuleren op de website en beloofd dat we het geld zullen terugkrijgen. Helaas is zelf annuleren niet mogelijk omdat de boeking niet annuleerbaar is. Ik laat dit weten aan de eigenaar, en niet veel later krijg ik een mail van vrbo dat de terugbetaling zal plaatsvinden.Op 10/11/2023 heb ik nog steeds mijn geld niet ontvangen.Aangezien de boeking is gebeurd via Expedia, neem ik telefonisch contact met hen op. Het telefonisch contact verloopt zeer vlot, en ik krijg bijna onmiddellijk een mail waarop ik moet antwoorden met de bewijsstukken (bewijs van betaling en bewijs dat er niets is teruggestort op mijn kredietkaart).Tien dagen later (20/11/2023) heb ik nog steeds geen terugbetaling noch antwoord ontvangen. Ik stuur die dag nogmaals een mail naar hetzelfde adres met de vraag of alles in orde is.Op 1/12/2023 nog steeds geen antwoord en terugbetaling. Ik stuur nogmaals een herinneringsmail.Nu zijn we tien dagen later, en er is nog steeds geen schot in de zaak.Alvast dank voor een vlotte afhandeling.

Berichten (2)

EXPEDIA Inc.

Naar: G. V.

11/12/2023

Thanks for reaching out to Expedia for help. We'll do our best to get back to you within 72 hours.Check our Customer Support pages in the meantime (s:www.expedia.be/service/). We're working hard to provide you with new ways to make changes to your bookings quickly and easily.We'll be in touch soon.Your Expedia Team

EXPEDIA Inc.

Naar: G. V.

11/12/2023

(:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform