Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
All-In reis naar Kreta
Geachte, We hebben een pakketreis geboekt via Vakantie Piraten en Expedia. We keken er enorm naar uit. Voor mijn vriend was het 10 jaar geleden dat hij nog eens op vakantie was geweest. Dus na veel zoeken besloten we ALL-IN te boeken in de Kalypso Cretan Village. Leek ons TOP en het zag er goed uit en ook de website van hotel zelf was in orde. Dus boeken we en betalen we 1.480€. Maar toen we aankwamen was het toch een totaal andere verhaal. We boekten kamer met 1 groot bed en kregen 2 aparte bedden. We boekten kamer met zeezicht en kregen gedeelde zee gedeelte bomen en gebouwen. We boekten ALL IN en kregen we dat NIET. Bleek dat om versnaperingen bij cocktails te krijgen je moet deze betalen, koffie na je avondeten moet je ook betalen. Als je in de bar na het avondeten iets wilt drinken dan moet je betalen weliswaar met 40%korting. Binnenzwembad niet beschikbaar. Jacuzzi niet beschikbaar ( we kregen een rare uitleg over het water dat ze niet kunnen opwarmen…) Spa niet beschikbaar. Fitness ook niet beschikbaar, en dit terwijl op hun website wel er sprake van is. Geen activiteiten want niets was klaar, ze waren volop en overal aan het schilderen. Bar aan strand dicht. 3 dagen achter elkaar hetzelfde soep dus niet afwisselend. Eten is niet goed. Geen variatie en koud, sommige toestellen hebben een lekkage probleem zelfs. Fruitsap machine is kapot. Bij het eten van ijs zaten er grote stukjes ijsblokken erbij. Personeel is niet echt wat je vriendelijk kunt noemen. Badkamer ook niet in orde. Airco werkt niet en hangt buiten heel slecht en kan op elke moment vallen. Internet is een RAMP! TV ook heel erg, enkel Griekse posten. Er zijn nog tal van zaken dewelke we kunnen opnoemen We weten echt niet hoe dit kan gebeuren en willen graag klacht indienen en onze geld terugkrijgen of een gedeelte ervan. Dit allemaal hebben we doorgegeven aan hotel en bij Vakantie Piraten zodat ze het nodig hiervoor zouden doen. We hebben ondertussen een bedrag van 354 euro ontvangen maar hier kunnen we niet mee tevreden zijn. Indien er geen gevolg aan onze klacht wordt gegeven zullen we dit bij de Ombudsdienst van consumenten ook melden. Dit kan echt niet! In afwachting op Uw antwoord, verblijven we Met vriendelijke groeten Alexandra Caeiro Jean-Marie Breuer
Pakketreis met vlucht en hotel op 2 ver uiteen liggende eilanden
Beste mevrouw/heer, Op 24.01.2025 heb ik een pakketreis geboekt naar Kaapverdië dat doorging van zondag 2-9 februari 2025. Ik merkte bij het online inchecken van onze vlucht (enkele uren voor vertrek) dat wij zouden landen op eiland Sal en ons hotel op eiland Santiago lag. Ik belde onmiddellijk naar het hulpcentrum van Expedia om mijn ontdekking te melden en dat wij een oplossing wensten voor de fout in onze pakketreis. Tot 3x toe hebben we andere mensen aan de lijn gehad en telkens werd gemeld dat het geen fout was van Expedia, maar dat wij de verkeerde vlucht selecteerden of het verkeerde hotel hadden gekozen. Nu had ik tijdens het boeken geen enkele melding gekregen dat dit geen samenhorend pakket was. Dat we niet zouden in de mogelijkheid zijn om van de luchthaven met een taxi naar ons hotel te gaan. Ik had zelfs gelezen dat het maar een kwartier van de luchthaven verwijderd was. Dat ik überhaupt een vlucht kon selecteren die op een veel verder gelegen eiland ligt, kan ik niet bevatten. (Alsof je een busreis, inclusief hotel boekt naar Parijs en met de bus in Amsterdam wordt gedropt!!) Na heel lang telefoneren, en dit op enkele uren voor ons vertrek, kregen we de melding dat we een nieuwe vlucht konden boeken of een nieuw hotel op Sal, alwaar onze vlucht zou landen. Dit volledig opnieuw door ons te betalen! Wij kwamen er maar niet uit met de persoon aan de lijn en boekten uiteindelijk zelf 2 nieuwe vluchten vanuit Lissabon (onze tussenstop) en 1 nacht hotel in Lissabon, omdat de vlucht een dag later een heel stuk goedkoper was. Er waren vluchten van Santiago naar Lissabon op gelijkaardige uren als de vluchten die voor ons geboekt waren van Sal naar Lissabon, hoe het dan mogelijk is dat wij niet deze moesten selecteren, maar die naar Sal konden kiezen, lijkt voor ons niet logisch en niet correct binnen een pakketreis. Ik vraag u daarom om de kosten die wij dubbel betaalden voor de vlucht en onze extra hotelnacht terug te betalen. Uitkijkend naar een positieve reactie van uw kant! Met vriendelijke groet, In bijlage : -Reisbevestiging pakket Expedia -Extra betaalde vlucht doorreis Kiwi -Extra betaalde vlucht terugreis Booking.com -Extra betaalde hotelkamer Lissabon Booking.com
Restitutie wordt niet betaald
Er werd mij op 12/9 een restitutie toegekend voor een geannuleerde boeking. Onmiddellijk werd mij medegedeeld dat de restitutie in uitvoering was, echter tot op vandaag niets ontvangen. Contact via klantendienst is steeds hetzelfde "wacht nog 3 tot 5 dagen, wij hebben de restitutie doorgegeven op 12/09".
Meedelen van foutieve informatie
Geachte mevrouw/heer, Op 28 maart 2024 heb ik bij u 2 H/T vluchten geboekt (voor mezelf en partner) met reisplannummer 72792354171061. Heen vlucht op 18 juni 2024 naar Lissabon, terugvlucht op 27 juni 2024 naar Brussel. Omwille van privéredenen zou ik de heen vlucht niet kunnen nemen en heb ik hiervoor gebeld met jullie klantendienst. Ik wou laten weten dat ik niet op de heen vlucht zal zitten, maar wel nog de terugvlucht wil behouden. Op 5 juni 2024 liet u mij telefonisch weten dat: - wanneer de heen vlucht wordt geannuleerd, wordt automatisch ook de terugvlucht geannuleerd. - daarna liet u mij weten dat wanneer we niet annuleren en de vlucht gewoon laten voorbij gaan zonder verdere actie te ondernemen dat de terugvlucht wel nog actief zou blijven. Bij gevolg heb ik gedaan wat me werd gezegd: de heen vlucht heb ik laten passeren (ik kocht ondertussen een nieuw vliegticket voor een dag later op 19 juni 2024). Echter, toen ik op 27 juni in de luchthaven in Lissabon wou inchecken werd mij meegedeeld dat ik geen boeking had, de vlucht werd geannuleerd. Ik heb toen last minute een nieuwe vlucht moeten boeken voor €420 per persoon. Op 11 juli 2024 vroeg ik om de terugbetaling van 840 euro. Gezien de aankoop van twee nieuwe vliegtickets moest gebeuren door het volgen van jullie richtlijnen. Dit weigert u nog steeds op de dag van vandaag. Ik vraag u daarom nogmaals om binnen de 10 dagen het bedrag van 840 euro op mijn bankrekening te willen betalen. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Bij gebrek hieraan, zal ik alle mogelijke stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bevestiging boeking • Kopie betalingsbewijs • Kopie mededeling wijziging/annulering
Reserveringsprobleem
Wij reserveerden samen met een bevriend koppel verschillende hotels in Januari 2024 voor onze fietsreis in Mei 2024. Bij het optellen van de finale lijst van overnachtingen hadden wij een selectie van hotels aangehouden en de andere reserveringen geannuleerd. Maar één reservering bij Expedia betreffende 3 overnachtingen voor 2 dubbele kamers (16-17 Mei en 6 Juni 2024) vonden wij niet terug, noch op de site, noch in de app van Expedia, en werd daardoor dus niet geannuleerd. Groot was de verrassing toen ik zag dat wij op 14 Mei een textbericht op de iPhone kregen van hotel: Das Grüne Hotel zur Post in Salzburg met instructies bij onze aankomst de volgende avond. Na heen en weer berichten met het hotel gaven zij de referentie door van de gemaakte reservering in Januari 2024 (reisplannumber 72738005799272 of reservatie nr 156454763) Maar wij hebben geen enkele reservering voor dit hotel in de Expedia app gevonden, de laatste dateerde van 2023. De reactie van Expedia was: We're working hard to provide you with new ways to make changes to your bookings quickly and easily. We'll be in touch soon. Your Expedia Team Het was zelfs zo dat het hotel zelf de reservering van 6 juni niet kon vernietigen als dit niet langs Expedia gebeurde. Wij hebben dan meermaals gewezen dat wij de reservering zelf niet konden annuleren, totdat een paar dagen later de reservering in de app verscheen, zodat wij ze hebben kunnen annuleren. Bij verdere vraag (26 Mei en 5 Juni) om dit probleem op te lossen rond de annulatie kosten (er werd 2x de volle dagprijs voor 2 kamers afgehouden: totaal 712,80€ onder booking Expedia 72738005799272) werd geen antwoord meer gekregen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten