Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
C. S.
13/07/2025

afstandsbediening

Geachte mevrouw/heer, Op 6/10/2023 kocht ik een traplift met afstandsbediening en betaalde ik er €3550,00 voor. Na 16 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de afstandsbediening doet het niet meer Op 25 februari kwam hiervoor uw technicus bij mij langs. Deze bevestigde dat de afstandsbediening defect was en er een nieuwe besteld moest worden onder garantie. Hij heeft dit op de servicebon neergeschreven. Ik heb nog steeds geen nieuwe afstandsbediening gekregen ondanks herhaaldelijke telefoons en mails hiervoor naar uw bedrijf. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • aankoopbon service/reparatiebon • afleverbon

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
O. S.
22/07/2024

Misleiding door de firma MOBILAE

Op 8 april 2024 heeft de firma Mobilae onder valse voorwendselen mijn zieke schoonvader, en gepensioneerde schoonouders een bestelbon laten ondertekenen in een taal die ze onvoldoende machtig zijn en voor werken die de firma zelf niet kon uitvoeren. Waardoor zij tot op vandaag al 2 maanden zonder veilig en functionele bad of douche leven. Mijn schoonvader Dominique, vecht al enkele jaren tegen kanker, en door de vele behandelingen heeft hij gevoelsstoornissen en krachtsverlies in armen en benen. Hierdoor was het voor hem onmogelijk geworden om veilig in en uit zijn bad te stappen. Zij zochten naar een firma die gespecialiseerd zijn in het ombouwen van een bad naar een inloopdouche en zo kwamen ze online bij Mobilae terecht. Hoewel mijn schoonouders voldoende Nederlands spreken voor dagdagelijkse gesprekken, is hun kennis onvoldoende voor meer complexe gesprekken. Daarom vroegen ze bij het maken van hun afspraak expliciet om in het Frans geholpen te worden, wat volgens de firma ook geen probleem was. Op 8 april vond de eerste afspraak plaats te Asse. Een Franssprekende verkoper (een zeker Kadir Bayar) kwam langs om te onderzoeken of deze werken haalbaar waren en o.a. foto’s te nemen van de badkamer. De verkoper vroeg het bouwjaar van hun woning (1950) dit aangezien het om een oud huis gaat en omdat mijn ouders reeds van kennissen hoorde dat wanneer men een bad wil vervangen door een douche er vaak moeilijkheden zijn om een afdaling te hebben voor de afvoer leek dit zeer relevant. Ze vroegen of hij zeker was dat ze een afvoer gingen kunnen plaatsen. Aangezien de afvoer van het toilet ook onder het bad liep, vroeg mijn schoonmoeder ook uitdrukkelijk of dit geen probleem zou geven aangezien ze een douche wenste zonder opstap. De verkoper verzekerde haar dat het geen probleem ging vormen om van hun bad en inloopdouche te maken. De verkoper vertelde dat, om zieken te ontlasten, hun firma zelf de aanvraag voor subsidies in orde gingen brengen. Toen mijn schoonouders vroegen hoeveel deze zou bedragen, belde de verkoper naar een andere collega (een zekere Frederic). Na enkele vragen, berekende deze collega dat zij €2500 zouden terugkrijgen. Maar om zeker te zijn dat ze snel een afspraak zouden kunnen krijgen voor de plaatsing van de badkamer, moesten ze een voorschot van 40% betalen (€4050). Hoewel ze expliciet hadden gevraagd om in het Frans geholpen te worden, kregen ze enkel Nederlandstalige documenten op dat moment. Zij waren niet in staat om de twee pagina’s “algemene voorwaarden” te begrijpen en deze werd ook niet met hen overlopen. Echter, doordat mijn schoonvader toen al 3 dagen niet in bad had gekund (en dit niet mogelijk zou blijven tot de plaatsing van hun nieuwe douche) en door de snelheid van het gesprek, stemde ze in. Voor het uitbreken en afvoeren van het oud bad en het plaatsen van een veilige inloopdouche werd de prijs van maar liefst 13 460,00 euro gevraagd. Mijn schoonouders hadden echter geen idee welke prijzen tegenwoordig gehandhaafd worden.  Als we nu meerdere mensen contacteren vertellen ze ons dat dit een absurd hoge prijs is, voor de werken die ze zouden uitvoeren. Voor deze prijs heb je een volledige nieuwe badkamer. Wij vragen ons zelf af of deze prijs wel degelijk correct is. Op 10 mei zou de plaatsing gebeuren. Ze hebben toen alles uitgebroken. Op hun website staat dat er niemand extern nodig is, en dat zij de nodige vakmensen in huis hebben. Eén van de werkmannen liet weten dat er een buis van 90 cm diameter aanwezig was en zij een buis van 110 cm diameter nodig hadden. Mijn schhonmoeder begreep niet waarom zij niet zelf gekomen waren met hun materiaal en stelde nog voor om deze buis zelf te gaan kopen om dit op te lossen. Ze vroegen haar om meteen een loodgieter te bellen, maar zij vertelde dat ze niet zo snel iemand kon laten komen. Na aandringen vertelde de jonge man dat hij Mobilae ging contacteren om te vragen of hij dit zelf mocht vervangen, omdat dit niet onder zijn verantwoordelijkheden viel. Hij ging naar zijn voertuig en kwam terug met een buis en een syfon. Mijn schoonmoeder dacht toen dat hij goedkeuring had gekregen om verder te werken. Maar de jonge man gaf haar mondeling instructies door die zij moest doorgeven aan haar loodgieter. Mijn schoonmoeder vertelde, dat ze zelf geen loodgieter is, en niet begreep wat er moest gebeuren. Ze vroeg om schriftelijke instructies, die ze kon doorgeven, maar die kreeg ze niet. De werkmannen verlieten het huis en mijn schoonouders bleven achter met al het materiaal voor hun nieuwe douche in hun gang en zonder bad. De volgende dagen belde ze Mobilae op, om deze instructies te krijgen. Telkens beloofde een werknemer aan de lijn om deze direct op te sturen, maar nooit werd dit effectief gedaan. Op 21 mei stuurde ze uit wanhoop een mail naar de verkoper om de toestand uit te leggen, maar ook hier kwam er geen respons. Pas op 27 juni kregen we een mail van de firma, waarin ze vertelde dat (ondanks dat ze het bouwjaar van het huis kenden) zij niet konden voorzien dat de leidingen niet in goede staat zouden zijn en dat dit de verantwoordelijkheid is van de klant. De leidingen zijn niet nieuw maar zijn wel nog te gebruiken. De douche die de firma heeft besteld past gewoon niet in de badkamer vanwege de buizen die onder het bad lopen. Deze staan in de weg voor de douchebak te kunnen plaatsen. Andere professionals zouden dit anders hebben opgelost: een valse muur plaatsen voor de buizen van het toilet en een kleinere douchebak zetten. Ook beweren ze, ondanks al haar oproepen en mail van mijn schoonmoeder, dat zij weigerde om een 3de partij in te schakelen om de leidingen te herstellen. Mobilae biedt nu 2 oplossingen aan: -een annuleringskost van €8076 betalen, omdat we voorbij de bedenktijd zitten of - Mobilae schakelt een 3e partij in en de kosten zullen 50/50 zijn. Beide voorstellen zijn voor ons onaanvaardbaar. De annuleringskosten zijn absurd en de exacte termijn van het herroepingsrecht zijn nergens terug te vinden. Bovendien liep de tijd gewoon verder toen ze mijn schoonmoeder aan het lijntje hielden door telkens te beloven dat ze haar de nodige documenten zouden opsturen. Mobilae maakte een foute inschatting van de werken, ze wisten dat het om een oude woning ging en hadden dit als professionals moeten incalculeren. Ook hielden ze informatie achter, door tijdens de bestelling documenten af te leveren in een taal die niet beheerst wordt door de klanten.   Wij hopen hierbij tot een oplossing te komen op korte termijn. Met vriendelijke groeten FAMILIE NYIRABYAGO

Afgesloten
A. W.
16/07/2024

Misleiding en weigering herroeping

Beste, wij bestelden een douche bij firma Mobilae. De (aan huis) verkoper vertelde dat we een premie (verbouwingspremie) pas zouden kunnen verkrijgen indien we onmiddellijk ondertekenden en een voorschot van 30%betaalden. Indien dit niet meteen betaald werd liepen we die premie mis. Aangezien ik geen zeker gevoel kreeg en dit toch niet wenste nam de verkoper tijdens de afspraak werd telefonisch contact met de advocaat van het bedrijf (op 'luidspeaker') dewelke dit bevestigde. Omdat met de vermindering op het aankoopbedrag zeer hoog was (douche > 11.820 €, premie: 2380 €) hebben wij inderdaad onmiddellijk ondertekend omwille van de situatie thuis en door het telefonisch gesprek met de zogezegde advocaat. Hierna dienden we het voorschot van 30% direct over te schrijven. Dit alles zonder te beseffen wat de gevolgen hiervan waren. Naderhand hebben we na nazicht :- beseft dat de premies sowieso van kracht zijn op elk moment, zonder dat je direct moet tekenen. - marktvergelijk uitgevoerd: vergelijking van de voorgestelde douche/materialen toonde aan dat de firma veel te hoge prijzen aanrekende en vond ik deze situatie zeer verdacht en voelde ik er mij helemaal niet goed bij na te lezen van alle gelijkaardige klachten. Op basis van bovenstaande wilden we binnen de 1 d de bestelling annuleren o.b.v. herroepingsrecht, waarop de firma stelde dat we ons 30% voorschot sowieso kwijt waren. Hierna werd mij verschillende verwijten naar mijn hoofd gesmeten dat ik loog en aan laster een eerroof deed omdat ik mijn situatie uitlegde over de verkoop tactiek die werd toegepast. Zelfs tot op heden heb ik mijn gelden nog niet teruggekregen en zal ik wellicht genoodzaakt zijn om een raadsman onder de arm te nemen.

Afgesloten
L. V.
15/07/2024

niet respecteren van een levertermijn

op datum van 11/06/2024 hebben we een traplift besteld bij Mobilae Xavier de Cocklaan 42Deurle. Mobilae werd door ons verkozen gezien de mondelinge belofte dat het snel zou kunnen worden geleverd. Mijn vrouw heeft een zeer zware operatie ondergaan en is tot nu toe zelfs na de revalidatie niet in staat trappen te doen. Ons huis is zoals zovele huizen met een verdiep. Op het verdiep slapen we normaal en is ook de badkamer. Bij het opmeten met de computer is hier van alles fout gegaan en zijn ze 4 keer moeten terugkomen maar dat zou aan de levering termijn niets doen. Nu heb ik al meerdere follow-ups gedaan en steeds zeer vage antwoorden tot deze middag "DE LIFT ZOU IN DE WEEK VAN 5 AUGUSTUS WORDEN GELEVERD" een koude douche voor mijn vrouw en voor mij. Ge moet goed begrijpen dat ik mijn vrouw dagelijks moet wassen in de keuken, een moeilijke en gevaarlijke operatie wegens het slip gevaar, zelfs met een antislip mat. Wat gebeurt er tegenwoordig met de mensen, hebben die echt geen greintje gevoel meer voor ouderen (75 en 73) Beschamend is dit.

Afgesloten
S. V.
24/05/2024

misleiding/bedrog bij verkoop douche

Beste, wij bestelden een douche bij firma Mobilae. De (aan huis) verkoper vertelde dat we een premie (verbouwingspremie) pas zouden kunnen verkrijgen indien we onmiddellijk ondertekenden en een voorschot van 30%betaalden. Zoniet liepen we die premie mis. Tijdens de verkoopspraat werd ook telefonisch contact opgenomen met de premie specialist van de firma (op 'speaker') dewelke dit bevestigde. Omdat de voorgestelde vermindering op het aankoopbedrag zeer hoog was (douche > 10000€, premie: 3750€) hebben wij inderdaad onmiddellijk ondertekend en dienden we het voorschot van 30% direct over te schrijven. Dit alles zonder te beseffen wat de gevolgen hiervan waren. Naderhand hebben we :- beseft dat de premies sowieso van kracht zijn (als ze al van toepassing zijn, grondig zelf controleren), zonder dat je direct moet tekenen. - marktvergelijk uitgevoerd: vergelijking van de voorgestelde douche/materialen toonde aan dat de firma veel te hoge prijzen aanrekende x1,5-2 (zonder enig detail per onderdeel) - ontdekt dat de firma in slechte financiële papieren zitOp basis van bovenstaande wilden we binnen de 2 d de bestelling annuleren o.b.v. herroepingsrecht, waarop de firma stelde dat we ons 30% voorschot sowieso kwijt waren (alhoewel we op dat moment nog geen bevestiging gekregen hadden dat douche al in productie was en we kondne aantonen dat het geen maatproducten zijn). Finaal werd na vele mail communicaties en mits het inschakelen van een advokaat de bestelling toch geannuleerd (zonder inhouding voorschot). LES: teken nooit onmiddellijk en laat je niet misleiden door verkopers, doe een grondig marktonderzoek voorafgaandelijk aan een bestelling

Afgesloten
M. V.
15/05/2024

aanvraag tot terugbetaling van het voorschot

Beste,Na op facebook een toets te hebben ingedrukt op een reclamespot van jullie bedrijf die vroeg of ik geïnteresseerd was in het verkrijgen van een folder, ben ik door jullie bedrijf telefonisch gecontacteerd. Dit telefoontje was voor mij reeds te invasief. Ik had om een folder gevraagd en niet om een telefoongesprek. Het telefoongesprek werd omgetoverd in een afspraak. Die afspraak hield het bezoek aan huis in van twee adviseurs die mij de folder zouden brengen en die mij, aan de hand van driedimensionale computerbeelden, zouden tonen wat een mogelijke installatie van een badkuip voor senioren zou betekenen. Uit beleefdheid heb ik toegezegd, terwijl ik eigenlijk enkel een folder wou die ik in mijn ééntje en zonder haast zou kunnen bestuderen.Toen de adviseurs bij mij thuis waren, bleken het geen adviseurs, maar verkopers te zijn. Ik heb getracht om hen duidelijk te maken dat ik nog niet klaar was, dat ik van plan was om pas binnen enkele maanden te beslissen, en dat ik dit eerst allemaal grondig moest onderzoeken en het met mijn omgeving (man en kinderen) moest bespreken. De adviseurs/verkopers wezen mij er meteen op dat de prijzen zouden stijgen. Toen ik toch nog aandrong op het uitstellen van mijn beslissing, begonnen ze telefoontjes te plegen met jullie bedrijf en deden ze me geloven dat er zich plots een buitenkans voordeed waar ik binnen het halfuur op moest reageren. Toen ik toch nog verkoos de hele zaak met mijn man en kinderen te bespreken, suggereerden de adviseurs/verkopers dat die het mij weleens kwalijk zouden kunnen nemen dat ik die buitenkans niet gegrepen zou hebben.Ten einde raad, heb ik getekend en betaald, ook om de heren uiteindelijk te zien vertrekken.Het voorschot dat ik betaald heb (3450 euro) is voor mij een aanzienlijke som en ook ongeveer al mijn spaargeld (net teruggetrokken van de belasting).Toen de heren buiten waren, besefte ik dat ik me psychologisch lelijk had laten manipuleren. Ik heb dan ook de volgende dag gebeld om alles stop te zetten en om mijn voorschot terug te vragen. Jullie bedrijf beweert echter dat ik me niet kan beroepen op intrekking van mijn beslissing. Dat herroepingsrecht van 14 dagen zou, volgens jullie niet geldig zijn voor producten op maat. Toch heb ik hier mijn bedenkingen en wel om drie redenen:1) de buitenkans die me werd aangeboden was een geannuleerde badkuip (precies dezelfde als die die mij voorgesteld werd). Dus is die badkuip niet voor mij op maat gemaakt!2) jullie antwoord dat de omkadering (kraan glazen deur, acrylmuur,...) op maat is, lijkt me ook absoluut onterecht, omdat die elementen niets specifieks voorstellen, tenzij eventueel de maten, maar vermits er nog geen sprake kan zijn van vervaardiging, is er niets onherroepelijks besteld of gereserveerd of vastgelegd. Al wat hierbij komt kijken (als het hele proces al aan de gang werd gebracht, wat ik ten zeerste betwijfel) zijn onderdelen die zonder enig probleem kunnen heringezet worden zonder enig geldverlies.En een derde opmerking in dit verband is het feit dat de adviseurs/verkopers mij op voorhand hadden moeten wijzen op het feit dat een product op maat (als het dan al zo beschouwd wordt) nier herroepen kan worden en dat mijn handtekening en mijn betaling in dat geval onherroepeijk zouden zijn.Ik beschouw mij dus als gemanipuleerd door de marketingspraktijken van jullie bedrijf en door de opdringerige beïnvloedingsmanoeuvres van jullie adviseurs/verkopers.Dit gezegd zijnde, vraag ik om de annulatie van mijn bestelling en om de terugbetaling van mijn voorschot ten bedrage van 3450 euro (30% van het totaal bedrag).

Afgesloten
W. S.
15/11/2023

Probleem met deftige installatie

Beste, ik heb in september een nieuwe inloopdouche besteld bij jullie, die jullie zouden leveren en plaatsen met de garantie dat het werk op 1 dag en volgens de regels van de kunst zou worden voltooid. Dit was helaas niet het geval en deze werken zijn ze meerdere malen komen heruitvoeren maar steeds met hetzelfde resultaat. Het raakt maar niet opgelost. Meerdere personen die de plaatsing en kwaliteit van het geleverde werk kwamen controleren gaven zelf aan dat het werk niet conform was afgeleverd.Er is ondertussen al het volgende gebeurd:- 1ste installatie einde november 2021- controle van de plaatsing- Levering van verkeerde plaat(kleur niet juist)- 2x langsgeweest met beschadigde platen- Nieuwe platen geïnstalleerd (wederom niet conform geplaatst)-controle van geleverd werk (afgekeurd na kwaliteitscontrole)- Nieuwe platen geïnstalleerd( wederom niet conform geplaatst)- Telefonisch contact gehad met hoofdzetel op 9/10/20236/11/2023dit allemaal met de belofte dat er iemand zou terugbellen, maar tot op heden is dit niet gebeurd.15/11/2023 te woord gestaan met de boodschap dat er voor mij niets meer kon worden gedaan of ondernomen langs jullie kant voor mij als klant.Dit valt uiteraard zeer hard te betreuren aangezien mijn douche nog altijd niet correct is geplaatst en waardoor ik ook mijn kraan en toebehoren niet kan plaatsen.Aangezien dit verhaal nu al bijna 2 jaar duurt kan ik hiermee moeilijk akkoord gaan en daarom verwacht ik enige tegemoetkoming langs jullie kant voor dit probleem eindelijk voor eens en voor altijd op te lossen.Dank bij voorbaatW. Sels

Afgesloten
B. V.
25/08/2023

Montagegebreken

Beste, Op 16 mei 2023 bestelde ik een traplift Ultimate bij jullie. Ik betaalde daarvoor een voorschot van 2500€ waarvan ik het bewijs in mijn bezit heb. Ik kreeg de belofte dat dit een lever- en montagetermijn ging zijn van 5 weken. Op 28 Juni ging de lift gemonteerd worden maar blijkbaar was de opmeting niet correct gebeurt en moest er nog een werkstuk opnieuw gemaakt worden dat 2 weken in beslag ging nemen. Ondertussen zijn we 25 augustus, 9 telefoons later en is er nog steeds geen montagedatum bekent. Telkens ik contact met jullie op neem word ik van alles beloofd maar krijg nooit een oplossing toegereikt. Mijn man slaapt al gans die tijd in een ziekbed dat ik ben gaan huren bij de mutualiteit. Ik kan hier niet langer op wachten en wil een oplossing. Indien jullie dit niet meer zien zitten eis ik mijn voorschot terug en zal ik zelf een oplossing elders zoeken. Hopende op een oplossing, positief antwoord....Verloove Beatrice

Afgesloten
A. C.
1/08/2023

prijs en de installatie van een douchecel voor mijn schoonouders

Oplichting betreffende de prijs en de installatie van mijn schoonouders voor het plaatsen van een douchecel voor 10.250 EUR met als afmeting 800 x 800 cmen helaas met installatieproblemen waardoor mijn schoonouders zich niet meer kunnen wassen op hun klein appartement sinds 08-06-23 (Hittegolf)Het profiel kan pas in augustus 2023 geleverd worden was de boodschap.Tot op vandaag 01-08-23 is er nog steeds geen plaatsingsdatum doorgegeven ondanks meerdere mails en telefoons.Zaenen Petrus heeft de badkamer besteld. (Reclame op TV gezien)15-03-23 : Bestelling getekend door Louis Wouters en Zaenen Petrus (Zie bijlage) Levertijd 17-04-23 * 23-04-2330-03-23 : Dezelfde bestelling getekend door Louis Wouters en iemand anders !!!!!!! (Zie bijlage) Levertijd 17-04-23 * 23-04-2308-06-23 : Afbraak en installatie nieuwe douche, helaas zonder douchewanden want de hoekprofiel was beschadigd. (Afleverbon : Zie bijlage)Levering hoekprofiel : ergens in augustus 202307-06-23 : telefoon naar Mobilae - klantendienst - gaan ze ZEKER terugbellen maar helaas, geen telefoon09-06-23 : telefoon naar Mobilae - klantendienst - andere persoon - gaan ze ZEKER terugbellen maar helaas, geen telefoon14-06-23 : 1x telefoon naar Mobilae dat er “valsheid in geschrifte” is en ik werd dadelijk doorverbonden met Frederik van Doorselaer die ZEER goed op de hoogte was van de rechtsgeldigheid van uitspraken zoals “Valsheid in geschrifte”Ik had dit aangegeven omdat er een “Afleverbon” (Zie bijlage) was afgegeven door de installateurs met de opmerking dat de “installatie ok” was en dat ze geen douchewanden konden plaatsen omdat de hoekprofiel beschadigd was. Dit is volgens Frederik van Doorselaer geen valsheid in geschrifte omdat mijn schoonvader getekend heeft.Op dezelfde “Afleverbon staat “Installion ok” en “It will be necessary to order a sheet for the glass after unpacking it was damaged”De installateurs spraken gebrekkig engels en de opmerking op de “Afleverbon” was ook in het engels, wat mijn schoonvader uiteraard niet begreep maar dat de installateurs toch lieten ondertekenen.De oude douchecel was al afgebroken en mijn schoonouders kunnen zich niet meer wassen sinds 08-06-23De installateurs hebben 1 groot glazen paneel MIDDEN IN DE LIVING geplaatst en de glazen vouwdeure n staan IN DE GANG van het kleine appartement. Probleem 1-------------Oplichting door de verkoper Louie Wouters door misbruik te maken van de hoge leeftijd van mijn schoonvader om een douchecel te verkopen van 800 x 800 mm dus dit wil zeggen een standaardmaat.De verkoper is zogezegd een specialist om een juiste offerte te maken op de juiste plaats voor de juiste personen (Er was zelfs nog geen HANDGREEP voorzien voor mensen van 80 jaar)Er is nog 15 cm ongebruikte ruimte naast de douchecel om de douchecel breder te maken. (Zie bijlage)Er is nog 10 cm ongebruikte ruimte voor de douchecel om de douchecel dieper te maken.Dat een douchecel OP MAAT duurder is kan ik begrijpen maar niet met deze STANDAARD MATEN.De poot van het stoeltje om op te zitten komt op de rand van het aflooproostertje waardoor dit roostertje open gaat staan (Gevaarlijk)Er is zelfs voor 10.250 EUR GEEN HANDGREEP VOORZIEN.We hebben een detailfactuur gevraagd om te zien wat het materiaal kost en wat er dan allemaal voor kwaliteitsmateriaal in deze superdouche steekt.We kregen enkel een totaalprijs die lager ligt omdat ze een optimalisatie van het materiaal hebben gedaan en daardoor is de prijs iets lager 9.669,81 EUR ipv 10.250 EUR (Geen korting dus)Een vreemde post is “Garantie sanitair” - als de afloop is verstopt wordt dit opgelost volgens hun maar de prijs hiervoor is rond de 500 EUR ??? heb ik gehoord. (Daarom dat ik een detail had gevraagd maar niet gekregen.)Op de onderstaande vraag om een bewijs van de kwaliteits materialen kreeg ik dit antwoord op 01-08-23Hallo TidaOp vraag van mijn rechtsbijstand had ik graag de factuur ontvangen en de voorwaarden die eraan verbonden zijn om zo mijn plichten te kennen maar ook mijn rechten betreffende de plaatsing van de douchecel.Graag had ik ook de nodige documentatie of attesten ontvangen die de hoge prijs van de douchecel rechtvaardigen betreffende de douchebak - glas - profielen - achterwand - kraanWat is het merk van deze materialen?Vb. : Er werd aan mijn vrouw uitgelegd aan de telefoon dat de douche bak speciaal behandeld is om minder luchtbellen in de massa te krijgen om een betere anti-slib karakteristiek te bekomen.Graag had ik hierover meer informatie (merk) of een attest.Alvast bedankt voor de moeite.grtAntwoord Mobilae 01-08-23 : eerste betalen en dan een “attest op eer” ??-------------------------Beste,Hartelijk dank voor Uw emailtje.Na betaling van de aflevernota/saldofactuur, ontvangt U zowel de eindtotaalfactuur als het attest (Verklaring op eer) om samen voor te leggen aan de premie-instanties, indien van toepassing. Dit kan niet voordien gebeuren omdat sommigen wel eens de niet betaalde eindtotaalfactuur gebruiken om ten onrechte een premie op te strijken. Een premie wordt immers enkel betaald gebaseerd op de betaalde eindtotaalfactuur.Er zijn geen andere attesten, noch verantwoordingsstukken , anders dan de contractuele overeenkomst. Deze is voldoende teneinde te checken gedurende de oplevering of alles conform werd geleverd.OPGELET: Dit is niet het geval bij bvb de handgreep dewelke U per email werd toegezegd en dus pas nadien er bij kwam.Daarvoor is de email een sluitend engagament vanwege onze firma.Met dankFrederik van DoorselaerE: frdo@mobilae.com Xavier De Cocklaan 42,9831 Deurlewww.mobilae.beProbleem 2--------------De installateurs waren buitenlands waardoor er geen communicatie mogelijk.Zij hebben hierdoor misbruik gemaakt door in het engels “Installation ok” op de “Afleverbon” te schrijven die mijn schoonvader niet begreep.De glazen panelen staan in de living tegen de muur !!!Gevaarlijk.

Opgelost
E. P.
24/04/2023

plaatsing inloopdouche

op 13 februari tekende ik voor plaatsing van een inloopdouche. In hun reclame werd vermeld levering tussen 1 tot 6 weken.3 x kreeg ik een bericht van plaatsin. Telkens moeten wij alles schuiven om paraat te zijn. 3 x werd de plaatsing afgezegd omdat er geen materiaal was. Waarom dan de plaatsing voorstellen ? Wel is al 1 keer de inspectie geweest om de niet geplaatste douche na te kijken. Alles in het Frans. Vrijdag kreeg ik opnieuw telefoon dat de inspectie een dag later zou zijn ? Communicatie is steeds door de juridische dienst met hoogdravende taal zoals boete.... We hebben een voorschot betaald van € 2196. Omdat zij hen contract niet nakomen zou ik graag de bestelling annuleren en het voorschot terug krijgen. Etienne

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform