Terug

Misleiding en weigering herroeping

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

A. W.

Naar: Mobilae (Practicomfort)

16/07/2024

Beste, wij bestelden een douche bij firma Mobilae. De (aan huis) verkoper vertelde dat we een premie (verbouwingspremie) pas zouden kunnen verkrijgen indien we onmiddellijk ondertekenden en een voorschot van 30%betaalden. Indien dit niet meteen betaald werd liepen we die premie mis. Aangezien ik geen zeker gevoel kreeg en dit toch niet wenste nam de verkoper tijdens de afspraak werd telefonisch contact met de advocaat van het bedrijf (op 'luidspeaker') dewelke dit bevestigde. Omdat met de vermindering op het aankoopbedrag zeer hoog was (douche > 11.820 €, premie: 2380 €) hebben wij inderdaad onmiddellijk ondertekend omwille van de situatie thuis en door het telefonisch gesprek met de zogezegde advocaat. Hierna dienden we het voorschot van 30% direct over te schrijven. Dit alles zonder te beseffen wat de gevolgen hiervan waren. Naderhand hebben we na nazicht :- beseft dat de premies sowieso van kracht zijn op elk moment, zonder dat je direct moet tekenen. - marktvergelijk uitgevoerd: vergelijking van de voorgestelde douche/materialen toonde aan dat de firma veel te hoge prijzen aanrekende en vond ik deze situatie zeer verdacht en voelde ik er mij helemaal niet goed bij na te lezen van alle gelijkaardige klachten. Op basis van bovenstaande wilden we binnen de 1 d de bestelling annuleren o.b.v. herroepingsrecht, waarop de firma stelde dat we ons 30% voorschot sowieso kwijt waren. Hierna werd mij verschillende verwijten naar mijn hoofd gesmeten dat ik loog en aan laster een eerroof deed omdat ik mijn situatie uitlegde over de verkoop tactiek die werd toegepast. Zelfs tot op heden heb ik mijn gelden nog niet teruggekregen en zal ik wellicht genoodzaakt zijn om een raadsman onder de arm te nemen.

Bemiddeling door Testaankoop 15 augustus 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform