Beste
Mijn ouders (beiden senioren) werden thuis bezocht door een vertegenwoordiger van Mobilae / Practicomfort B.V. voor een badkamerrenovatie.
Tijdens dit huisbezoek moesten ze onmiddellijk een bestelbon ondertekenen en een voorschot van 50% betalen, zonder duidelijke uitleg of gedetailleerde offerte.
De uiteindelijke factuur bedroeg € 15.785 incl. btw voor enkel de afbraak van het ligbad en wastafel en de plaatsing van een douche, kast en badkamermeubel.
Dit zonder breekwerken in vloer of wandtegels, betegeling of leidingwerk. Aan mijn ouders werd het wel "verkocht" als totaalrenovatie, met nieuwe vloer en wandtegels. Er is in de offerte niets terug te vinden van tegels, maar de ontwerpfoto's tonen wel een afgewerkte badkamer.
Dit is enorm misleidend geweest voor mijn ouders, aangezien ze niets begrepen van de offerte.
Daarbij komt dat het totaalbedrag moest betaald zijn VOOR de uitvoering van de werken.
Wij achten dit bedrag buitensporig en beschouwen de verkoopmethode als mogelijk misleidend en in strijd met de consumentenwetgeving.
Wij vragen een onderzoek naar deze handelspraktijken en advies over mogelijke terugbetaling of compensatie.
De klacht is eveneens ingediend bij de FOD Economie.