Onaanvaardbaar

16 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

C. S.
13/07/2025

afstandsbediening

Geachte mevrouw/heer, Op 6/10/2023 kocht ik een traplift met afstandsbediening en betaalde ik er €3550,00 voor. Na 16 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de afstandsbediening doet het niet meer Op 25 februari kwam hiervoor uw technicus bij mij langs. Deze bevestigde dat de afstandsbediening defect was en er een nieuwe besteld moest worden onder garantie. Hij heeft dit op de servicebon neergeschreven. Ik heb nog steeds geen nieuwe afstandsbediening gekregen ondanks herhaaldelijke telefoons en mails hiervoor naar uw bedrijf. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • aankoopbon service/reparatiebon • afleverbon

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
O. S.
22/07/2024

Misleiding door de firma MOBILAE

Op 8 april 2024 heeft de firma Mobilae onder valse voorwendselen mijn zieke schoonvader, en gepensioneerde schoonouders een bestelbon laten ondertekenen in een taal die ze onvoldoende machtig zijn en voor werken die de firma zelf niet kon uitvoeren. Waardoor zij tot op vandaag al 2 maanden zonder veilig en functionele bad of douche leven. Mijn schoonvader Dominique, vecht al enkele jaren tegen kanker, en door de vele behandelingen heeft hij gevoelsstoornissen en krachtsverlies in armen en benen. Hierdoor was het voor hem onmogelijk geworden om veilig in en uit zijn bad te stappen. Zij zochten naar een firma die gespecialiseerd zijn in het ombouwen van een bad naar een inloopdouche en zo kwamen ze online bij Mobilae terecht. Hoewel mijn schoonouders voldoende Nederlands spreken voor dagdagelijkse gesprekken, is hun kennis onvoldoende voor meer complexe gesprekken. Daarom vroegen ze bij het maken van hun afspraak expliciet om in het Frans geholpen te worden, wat volgens de firma ook geen probleem was. Op 8 april vond de eerste afspraak plaats te Asse. Een Franssprekende verkoper (een zeker Kadir Bayar) kwam langs om te onderzoeken of deze werken haalbaar waren en o.a. foto’s te nemen van de badkamer. De verkoper vroeg het bouwjaar van hun woning (1950) dit aangezien het om een oud huis gaat en omdat mijn ouders reeds van kennissen hoorde dat wanneer men een bad wil vervangen door een douche er vaak moeilijkheden zijn om een afdaling te hebben voor de afvoer leek dit zeer relevant. Ze vroegen of hij zeker was dat ze een afvoer gingen kunnen plaatsen. Aangezien de afvoer van het toilet ook onder het bad liep, vroeg mijn schoonmoeder ook uitdrukkelijk of dit geen probleem zou geven aangezien ze een douche wenste zonder opstap. De verkoper verzekerde haar dat het geen probleem ging vormen om van hun bad en inloopdouche te maken. De verkoper vertelde dat, om zieken te ontlasten, hun firma zelf de aanvraag voor subsidies in orde gingen brengen. Toen mijn schoonouders vroegen hoeveel deze zou bedragen, belde de verkoper naar een andere collega (een zekere Frederic). Na enkele vragen, berekende deze collega dat zij €2500 zouden terugkrijgen. Maar om zeker te zijn dat ze snel een afspraak zouden kunnen krijgen voor de plaatsing van de badkamer, moesten ze een voorschot van 40% betalen (€4050). Hoewel ze expliciet hadden gevraagd om in het Frans geholpen te worden, kregen ze enkel Nederlandstalige documenten op dat moment. Zij waren niet in staat om de twee pagina’s “algemene voorwaarden” te begrijpen en deze werd ook niet met hen overlopen. Echter, doordat mijn schoonvader toen al 3 dagen niet in bad had gekund (en dit niet mogelijk zou blijven tot de plaatsing van hun nieuwe douche) en door de snelheid van het gesprek, stemde ze in. Voor het uitbreken en afvoeren van het oud bad en het plaatsen van een veilige inloopdouche werd de prijs van maar liefst 13 460,00 euro gevraagd. Mijn schoonouders hadden echter geen idee welke prijzen tegenwoordig gehandhaafd worden.  Als we nu meerdere mensen contacteren vertellen ze ons dat dit een absurd hoge prijs is, voor de werken die ze zouden uitvoeren. Voor deze prijs heb je een volledige nieuwe badkamer. Wij vragen ons zelf af of deze prijs wel degelijk correct is. Op 10 mei zou de plaatsing gebeuren. Ze hebben toen alles uitgebroken. Op hun website staat dat er niemand extern nodig is, en dat zij de nodige vakmensen in huis hebben. Eén van de werkmannen liet weten dat er een buis van 90 cm diameter aanwezig was en zij een buis van 110 cm diameter nodig hadden. Mijn schhonmoeder begreep niet waarom zij niet zelf gekomen waren met hun materiaal en stelde nog voor om deze buis zelf te gaan kopen om dit op te lossen. Ze vroegen haar om meteen een loodgieter te bellen, maar zij vertelde dat ze niet zo snel iemand kon laten komen. Na aandringen vertelde de jonge man dat hij Mobilae ging contacteren om te vragen of hij dit zelf mocht vervangen, omdat dit niet onder zijn verantwoordelijkheden viel. Hij ging naar zijn voertuig en kwam terug met een buis en een syfon. Mijn schoonmoeder dacht toen dat hij goedkeuring had gekregen om verder te werken. Maar de jonge man gaf haar mondeling instructies door die zij moest doorgeven aan haar loodgieter. Mijn schoonmoeder vertelde, dat ze zelf geen loodgieter is, en niet begreep wat er moest gebeuren. Ze vroeg om schriftelijke instructies, die ze kon doorgeven, maar die kreeg ze niet. De werkmannen verlieten het huis en mijn schoonouders bleven achter met al het materiaal voor hun nieuwe douche in hun gang en zonder bad. De volgende dagen belde ze Mobilae op, om deze instructies te krijgen. Telkens beloofde een werknemer aan de lijn om deze direct op te sturen, maar nooit werd dit effectief gedaan. Op 21 mei stuurde ze uit wanhoop een mail naar de verkoper om de toestand uit te leggen, maar ook hier kwam er geen respons. Pas op 27 juni kregen we een mail van de firma, waarin ze vertelde dat (ondanks dat ze het bouwjaar van het huis kenden) zij niet konden voorzien dat de leidingen niet in goede staat zouden zijn en dat dit de verantwoordelijkheid is van de klant. De leidingen zijn niet nieuw maar zijn wel nog te gebruiken. De douche die de firma heeft besteld past gewoon niet in de badkamer vanwege de buizen die onder het bad lopen. Deze staan in de weg voor de douchebak te kunnen plaatsen. Andere professionals zouden dit anders hebben opgelost: een valse muur plaatsen voor de buizen van het toilet en een kleinere douchebak zetten. Ook beweren ze, ondanks al haar oproepen en mail van mijn schoonmoeder, dat zij weigerde om een 3de partij in te schakelen om de leidingen te herstellen. Mobilae biedt nu 2 oplossingen aan: -een annuleringskost van €8076 betalen, omdat we voorbij de bedenktijd zitten of - Mobilae schakelt een 3e partij in en de kosten zullen 50/50 zijn. Beide voorstellen zijn voor ons onaanvaardbaar. De annuleringskosten zijn absurd en de exacte termijn van het herroepingsrecht zijn nergens terug te vinden. Bovendien liep de tijd gewoon verder toen ze mijn schoonmoeder aan het lijntje hielden door telkens te beloven dat ze haar de nodige documenten zouden opsturen. Mobilae maakte een foute inschatting van de werken, ze wisten dat het om een oude woning ging en hadden dit als professionals moeten incalculeren. Ook hielden ze informatie achter, door tijdens de bestelling documenten af te leveren in een taal die niet beheerst wordt door de klanten.   Wij hopen hierbij tot een oplossing te komen op korte termijn. Met vriendelijke groeten FAMILIE NYIRABYAGO

Afgesloten
A. W.
16/07/2024

Misleiding en weigering herroeping

Beste, wij bestelden een douche bij firma Mobilae. De (aan huis) verkoper vertelde dat we een premie (verbouwingspremie) pas zouden kunnen verkrijgen indien we onmiddellijk ondertekenden en een voorschot van 30%betaalden. Indien dit niet meteen betaald werd liepen we die premie mis. Aangezien ik geen zeker gevoel kreeg en dit toch niet wenste nam de verkoper tijdens de afspraak werd telefonisch contact met de advocaat van het bedrijf (op 'luidspeaker') dewelke dit bevestigde. Omdat met de vermindering op het aankoopbedrag zeer hoog was (douche > 11.820 €, premie: 2380 €) hebben wij inderdaad onmiddellijk ondertekend omwille van de situatie thuis en door het telefonisch gesprek met de zogezegde advocaat. Hierna dienden we het voorschot van 30% direct over te schrijven. Dit alles zonder te beseffen wat de gevolgen hiervan waren. Naderhand hebben we na nazicht :- beseft dat de premies sowieso van kracht zijn op elk moment, zonder dat je direct moet tekenen. - marktvergelijk uitgevoerd: vergelijking van de voorgestelde douche/materialen toonde aan dat de firma veel te hoge prijzen aanrekende en vond ik deze situatie zeer verdacht en voelde ik er mij helemaal niet goed bij na te lezen van alle gelijkaardige klachten. Op basis van bovenstaande wilden we binnen de 1 d de bestelling annuleren o.b.v. herroepingsrecht, waarop de firma stelde dat we ons 30% voorschot sowieso kwijt waren. Hierna werd mij verschillende verwijten naar mijn hoofd gesmeten dat ik loog en aan laster een eerroof deed omdat ik mijn situatie uitlegde over de verkoop tactiek die werd toegepast. Zelfs tot op heden heb ik mijn gelden nog niet teruggekregen en zal ik wellicht genoodzaakt zijn om een raadsman onder de arm te nemen.

Afgesloten
L. V.
15/07/2024

niet respecteren van een levertermijn

op datum van 11/06/2024 hebben we een traplift besteld bij Mobilae Xavier de Cocklaan 42Deurle. Mobilae werd door ons verkozen gezien de mondelinge belofte dat het snel zou kunnen worden geleverd. Mijn vrouw heeft een zeer zware operatie ondergaan en is tot nu toe zelfs na de revalidatie niet in staat trappen te doen. Ons huis is zoals zovele huizen met een verdiep. Op het verdiep slapen we normaal en is ook de badkamer. Bij het opmeten met de computer is hier van alles fout gegaan en zijn ze 4 keer moeten terugkomen maar dat zou aan de levering termijn niets doen. Nu heb ik al meerdere follow-ups gedaan en steeds zeer vage antwoorden tot deze middag "DE LIFT ZOU IN DE WEEK VAN 5 AUGUSTUS WORDEN GELEVERD" een koude douche voor mijn vrouw en voor mij. Ge moet goed begrijpen dat ik mijn vrouw dagelijks moet wassen in de keuken, een moeilijke en gevaarlijke operatie wegens het slip gevaar, zelfs met een antislip mat. Wat gebeurt er tegenwoordig met de mensen, hebben die echt geen greintje gevoel meer voor ouderen (75 en 73) Beschamend is dit.

Afgesloten
S. V.
24/05/2024

misleiding/bedrog bij verkoop douche

Beste, wij bestelden een douche bij firma Mobilae. De (aan huis) verkoper vertelde dat we een premie (verbouwingspremie) pas zouden kunnen verkrijgen indien we onmiddellijk ondertekenden en een voorschot van 30%betaalden. Zoniet liepen we die premie mis. Tijdens de verkoopspraat werd ook telefonisch contact opgenomen met de premie specialist van de firma (op 'speaker') dewelke dit bevestigde. Omdat de voorgestelde vermindering op het aankoopbedrag zeer hoog was (douche > 10000€, premie: 3750€) hebben wij inderdaad onmiddellijk ondertekend en dienden we het voorschot van 30% direct over te schrijven. Dit alles zonder te beseffen wat de gevolgen hiervan waren. Naderhand hebben we :- beseft dat de premies sowieso van kracht zijn (als ze al van toepassing zijn, grondig zelf controleren), zonder dat je direct moet tekenen. - marktvergelijk uitgevoerd: vergelijking van de voorgestelde douche/materialen toonde aan dat de firma veel te hoge prijzen aanrekende x1,5-2 (zonder enig detail per onderdeel) - ontdekt dat de firma in slechte financiële papieren zitOp basis van bovenstaande wilden we binnen de 2 d de bestelling annuleren o.b.v. herroepingsrecht, waarop de firma stelde dat we ons 30% voorschot sowieso kwijt waren (alhoewel we op dat moment nog geen bevestiging gekregen hadden dat douche al in productie was en we kondne aantonen dat het geen maatproducten zijn). Finaal werd na vele mail communicaties en mits het inschakelen van een advokaat de bestelling toch geannuleerd (zonder inhouding voorschot). LES: teken nooit onmiddellijk en laat je niet misleiden door verkopers, doe een grondig marktonderzoek voorafgaandelijk aan een bestelling

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform