Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
V. J.
18/12/2025

Cadeaubon geldigheid geweigerd

Vorig jaar, in november 2024, kreeg ik een cadeaubon van mijn vrienden voor nieuwe meubels. In 2024 waren de cadeaubonnen twee jaar geldig. Dit werd ook zo meegedeeld aan mijn vrienden en op de cadeaubon geschreven. Ik wou afgelopen weekend hiermee eindelijk iets aankopen, maar kreeg te horen bij Maison du Monde te Schelle dat deze cadeaubon vervallen was. Na verder te informeren bij de winkelverantwoordelijke Luna, bleek dit een probleem dat de afgelopen tijd meermaals is voorgevallen. Er zijn namelijk verscheidene klanten die met een dergelijke cadeaubon die onterecht 'vervallen' was, iets probeerden aan te kopen in de winkel. Zij vertelde mij dat de cadeaubonnen in 2024 inderdaad twee jaar geldig waren, maar dat dit achterliggend in het systeem afgelopen jaar in 2025 allemaal op één jaar werd gezet. Dit zonder de klanten te informeren. Zij konden vanuit de winkel niets doen, dus werd ik doorgestuurd naar de online klantendienst. Echter kan de klantendienst ook niets doen als het systeem aangeeft dat een cadeaubon vervallen is. Zij zeiden dat de laatste optie is om naar de winkel te gaan die de cadeaubon verkocht aan mijn vrienden. Hier, bij Maison du Monde Schoten, kreeg ik echter van de winkelverantwoordelijke Nazeli ook te horen dat zij als winkel hieraan niets kunnen doen. Ik zou graag mijn cadeaubon die geldig is tot 22 november 2026 inwisselen in de winkel, want dit zijn de voorwaarden die meegedeeld zijn bij de verkoop van de cadeaubon.

In behandeling
C. G.
1/12/2025

Leveringsprobleem

Beste Na de onvolledige levering van een zetel is de communicatie betreffende de afhandeling van het probleem vertraagd. Een email met voorstellen om het probleem te verhelpen bevat onvolledige zinnen waardoor de opties niet duidelijk zijn. Drie emails om verduidelijking te vragen, blijven onbeantwoord.

In behandeling
R. E.
27/08/2025

Falende retournering

Geachte mevrouw/heer, Op 24 mei 2025 heb ik in uw online winkel twee buitenzetels gekocht, waarbij ik het bedrag van EUR 598 plus EUR 59,9 voor verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 20 juni, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Volgens uw eigen communicatie werd de ophaalopdracht op 8 juli verstuurd naar de transporteur. Echter tot op heden kon mijn verzoek niet kon worden ingewilligd door onbekende redenen. Desalniettemin neem ik meermaals per chat en telefoon contact op met Maisons du monde wie mij telkens confirmeren dat ik binnen de 3 werkdagen beholpen zal worden. Telkens zonder succes. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van €657,9 . Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Eykens Remy

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
C. D.
20/08/2025

Levering niet ontvangen en niet te bereiken (al 2 weken)

Beste Wij bestelden een salontafel, ze gingen deze enkele dagen later leveren en transport had hiervoor een afspraak gemaakt met ons. Wij bleven thuis maar zij kwamen niet langs, ik belde hun en ze zeiden dat ze een technisch probleem hadden en dat ze een andere afspraak gingen maken. Na enkele dagen geen nieuws dus ik bel en ze wisten het nog niet, nu wil ik men bestelling annuleren want nog steeds geen nieuws maar de chat van Maison du monde werkt niet al 8 dagen lang, niemand te bereiken, je kan niet mailen en als je belt zeggen ze dat je moet chatten. De bestelling is op naam van Julie Henno, Erpsestraat 132 3070 Kortenberg.

Afgesloten
K. V.
13/08/2025

Leveringsprobleem: bestelling nog steeds niet geleverd

Geachte mevrouw/heer, Op 09/07/2025 kocht ik een vintage bed van massief acaciahout en gevlochten rotan (ref. 238929) in uw online winkel en betaalde ik 999,00 euro. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering tegen ten laatste 01/08/2025 zou plaatsvinden. De goederen werden tot op de dag van vandaag (13/08/2025) nog steeds niet geleverd. Deze vertraging heeft mij als consument ernstige schade berokkend, aangezien wij recent verhuisd zijn en rekenden op deze levering. Hierdoor zitten wij al enige tijd zonder bed. Ik verzoek derhalve om dit product zo snel mogelijk te leveren. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
J. H.
28/06/2025

Retourprobleem

Geachte mevrouw/heer, Op 29 april 2025 heb ik via uw online winkel een tuintafel besteld en hiervoor het bedrag van €699 voldaan. Deze bestelling maakte deel uit van een grotere bestelling met nummer 1014316227. Bij levering heb ik na beoordeling van het product besloten gebruik te maken van mijn herroepingsrecht. Op 10 mei 2025 heb ik via uw website een retouraanvraag ingediend. Aangezien ik hierop geen reactie ontving, heb ik dit verzoek herhaald en tevens meerdere malen contact gezocht via uw chatbox. Op 2 juni 2025 liet uw medewerker via de chat weten dat mijn retouraanvraag bij u geregistreerd werd op 26 mei 2025, en dat ik binnen de week gecontacteerd zou worden door de transporteur. Dit is niet gebeurd. Na herhaald contact meldde een andere medewerker op 16 juni 2025 per e-mail dat er iets was misgelopen bij de transporteur, maar tot op heden is de ophaling van de tafel echter nog steeds niet gebeurd. U handelt hiermee in strijd met uw wettelijke verplichtingen inzake herroepingsrecht en terugbetaling bij online aankopen. Ik verzoek u dan ook hierbij formeel om binnen de 15 dagen na ontvangst van deze brief de ophaling van de tuintafel alsnog te regelen, dan wel het bedrag van €699 aan mij terug te betalen. Met vriendelijke groeten, Jane Hellinckx

In behandeling
N. D.
30/04/2025

Betaalde goederen niet ontvangen

Korte beschrijving van uw probleem Ik heb voor mijn kleindochter een cadeaubon gekocht bij maison du monde. Mijn dochter heeft die gebruikt om een nachtkastje te kopen voor haar dochter en heeft eveneens een spiegel besteld en betaald. Ze krijgt bericht dat de goederen mogen afgehaald worden in de winkel van Sint-Pieters-Leeuw. Daar aangekomen krijgen we de goederen niet. Contact genomen met de klantendienst die ons verwijzen naar de winkel en vice versa. Mijn kleindochter heeft dus nog steeds geen verjaardagscadeau ( jarig in december) Er zou bij Maisons du Monde een algemeen fraudeprobleem zijn met hun cadeaubonnen. Na herhaaldelijk mailen en bellen is er nog steeds geen oplossing. Geld en cadeaubon weg en geen goederen.

Afgesloten
C. C.
22/03/2025

Geen terugbetaling

Op 30/11/2024 plaatste ik bij Maisons Du Monde te Lochristi een bestelling van 8 meubelstukken ter waarde van 3.632,00 euro. Bestelling met nummer: 209600121 CRM: 042611851 De bestelling zou geleverd worden tussen 17-27/01/2025. Toen de leverdatum verstreek en ik geen meubels geleverd kreeg, naam ik contact op met het Maisons Du Monde filiaal te Lochristi. Deze brachten mij in contact met de klantendienst dewelke mij meedeelde dat er vertraging was bij de bestelling. De voorzien leverdatum schoof op naar eind februari, begin maart 2025. Begin maart 2025 nam ik opnieuw contact op met de klantendienst om een stand van zaken te verkrijgen omtrent mijn bestelling. Er werd mij opnieuw gezegd dat de bestelling extra vertraagd was omwille van 1 stuk dat niet leverbaar was. De nieuwe voorziene leverdatum schoof op naar half april. Inmiddels waren we reeds 15 weken verder na de aankoopdatum… Op 10/03/2025 ontving ik een mail van de klantendienst dat Maisons Du Monde zelf mijn volledige bestelling automatisch geannuleerd had. Dit zonder enige uitleg. Na zelf meermaals contact te nemen deelde de klantendienst mij mede dat zij zouden instaan voor de terugbetaling van mijn bestelling ter waarde van 3.632,00 euro. Dit zou gebeuren tussen de 2-5 werkdagen. Ik gaf mijn rekenignnummer aan de klantendienst. Heden 22/03/2025 heb ik nog steeds geen terugbetaling mogen ontvangen. Graag wens ik de volledige terugbetaling van deze bestelling

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
S. V.
10/01/2025

Er missen 5 planken en ik kan niemand bereiken

Geachte mevrouw/heer, Op 4 november 2024 kocht ik een kast in uw winkel en betaalde ik 279 euro. Ik ontving het pakket op 16 december. (Bijna een maand na de afgesproken leverdatum) en toen ik het opende, zag ik dat het niet het product was dat ik had besteld. In het bijzonder kreeg ik wel de bovenplank, achterkant, onderplank en de deurtjes, maar ik heb geen zijkanten ontvangen, nog de schabben of de tussenscheiding van de kast. Dit van het product: "Beige vintage buffetkast uit verguld messingkleurig metaal met 2 deuren" . Kortom er missen dus 5 planken uit de kast. Ik probeer jullie al een maand te bereiken, viachat, telefoon, mail en zelfs langsgaan bij de winkel, maar zonder dat iemand mij kan/wil helpen. Ik nodig u derhalve uit mij het door mij gekochte product zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 30 dagen na de datum van de bestelling toe te zenden. Doet u dit niet, dan behoud ik mij het recht voor om ontbinding van het contract en schadevergoeding te eisen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Saar Van Delm Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten
N. P.
23/12/2024

Winkel Wilrijk onbereikbaar

Geachte mevrouw/heer, Op 02/12/2024 kocht ik 4 2 kleuren glazen beker -set van 3 in uw online winkel en betaalde ik €55,08 en dit ging geleverd worden in jullie winkel in Wilrijk. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering tussen 10 en 13 december zou plaatsvinden. De goederen zijn de dag van vandaag (23/12/2024) nog steeds niet geleverd, een volle 10/12 dagen later dan overeengekomen. Deze vertraging heeft mij als klant en dochter (want dit was een cadeau) ernstige schade berokkend. Sinds 13/12/2024 probeer ik op alle manieren jullie winkel te bereiken, maar dit zonder succes. De winkel is al dagen gesloten wegens technische redenen, de telefoon wordt maar niet opgenomen alsook de algemene nummer van jullie is onbereikbaar. Via mail wordt niet geantwoord en via chat kan ik nooit verder geholpen worden. Enkel in de winkel die dus onbereikbaar is. Ik verzoek derhalve om vergoeding van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van €55,08 wordt geraamd. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Nette Peleman Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform