Vorig jaar, in november 2024, kreeg ik een cadeaubon van mijn vrienden voor nieuwe meubels. In 2024 waren de cadeaubonnen twee jaar geldig. Dit werd ook zo meegedeeld aan mijn vrienden en op de cadeaubon geschreven. Ik wou afgelopen weekend hiermee eindelijk iets aankopen, maar kreeg te horen bij Maison du Monde te Schelle dat deze cadeaubon vervallen was. Na verder te informeren bij de winkelverantwoordelijke Luna, bleek dit een probleem dat de afgelopen tijd meermaals is voorgevallen. Er zijn namelijk verscheidene klanten die met een dergelijke cadeaubon die onterecht 'vervallen' was, iets probeerden aan te kopen in de winkel. Zij vertelde mij dat de cadeaubonnen in 2024 inderdaad twee jaar geldig waren, maar dat dit achterliggend in het systeem afgelopen jaar in 2025 allemaal op één jaar werd gezet. Dit zonder de klanten te informeren. Zij konden vanuit de winkel niets doen, dus werd ik doorgestuurd naar de online klantendienst. Echter kan de klantendienst ook niets doen als het systeem aangeeft dat een cadeaubon vervallen is. Zij zeiden dat de laatste optie is om naar de winkel te gaan die de cadeaubon verkocht aan mijn vrienden. Hier, bij Maison du Monde Schoten, kreeg ik echter van de winkelverantwoordelijke Nazeli ook te horen dat zij als winkel hieraan niets kunnen doen. Ik zou graag mijn cadeaubon die geldig is tot 22 november 2026 inwisselen in de winkel, want dit zijn de voorwaarden die meegedeeld zijn bij de verkoop van de cadeaubon.