Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
A. D.
28/12/2024

Ongevraagde levering

Bij mijn weten nooit domiciliering opdracht gegeven Was eenmalige bestelling van kattenvoer. Hoe kunnen we dit stop zetten?

Opgelost
N. V.
9/04/2024

Ongevraagd pakket Just Russel

BesteWij bestelden eenmalig een pakket van Just Russel om het voer uit te proberen. Enkele weken later krijgen wij een Whatsapp bericht van Just Russel met de melding dat ze zien dat we de emails niet ontvangen, en de vraag of we het pakket al wensen te ontvangen of nog willen wachten.Na onmiddellijke reactie via hun Whatsapp gaven we aan dat we het pakket niet wensten en we inderdaad hun communicatie hierover niet hadden ontvangen. We krijgen de info die we ook bij andere klachten tav het bedrijf lezen, nl. dat ze dit communiceren in een mail na de eerste bestelling (welke we niet hebben ontvangen) en dat je de kans krijgt om te annuleren na de herinneringsmail (hebben we ook niet ontvangen). Het bedrijf gaf ook toe dat ze op de hoogte waren dat wij deze mails niet hadden ontvangen. Echter, de kans om de bestelling te annuleren zoals door henzelf wordt gecommuniceerd door hun klantendienst, op de website en op reacties op andere klachten, hebben wij niet gekregen.Een medewerkster verwees als oorzaak van het probleem naar onszelf omdat wij de emails hadden geblokkeerd. Als wij iets 'blokkeren' van communicatie, dan is het omdat we niet houden van reclame of een nodeloos gevulde mailbox, en dan schrijven we steeds uit via de 'unsubscribe button' en webpagina van het bedrijf zelf. Wij zijn van het idee dat je zo ook geen essentiële info mist over bv. bestellingen. Blijkbaar was dit wel het geval. Ze konden daar bovenop ook zien dat we dit niet hadden ontvangen en gingen toch over tot de bestelling. Ondertussen hebben ze het 'mailprobleem' ook kunnen fixen, want nu ontvangen we (voor ons blijkbaar te laat) plots terug de mails ifv de ongevraagde bestelling.Wij zijn van mening dat we onvoldoende werden geïnformeerd en we hierdoor gebonden worden aan een ongevraagde bestelling. I.c. onvoldoende duidelijk op de website tijdens de bestelling en geen enkele verdere info of herinnering ontvangen tot het moment dat het 'te laat' was. Het bedrijf zelf geeft aan dat er nog 2 dagen marge zijn om een bestelling te annuleren, maar hier hebben wij blijkbaar geen recht op. In reactie en betwisting op de oorspronkelijke vraag of ze het pakket al mochten opsturen of beter nog even wachten, hadden we nog eens duidelijk aangegeven dat we deze bestelling niet wilden aankopen. Er is geen reactie meer gekomen van Just Russel en ze hebben de bestelling dan maar meteen verstuurd.

Afgesloten
L. R.
3/09/2023

Terugnemen zaken voer

Sinds een maand staat mijn pup op het voeder van JR en ontwikkelde eerst matige diarree en uiteindelijk ernstige diarree met verminderde gezondheid. Ik informeerde JR hierover dat hij dit voorheen nooit gehad heeft op zijn ander voer en vroeg hun op ze het persoonlijke voer kunnen aanpassen. Dit was niet mogelijk voor een ander lam gebasseerd voer en raadde ze me aan om toch nog dit voer even te proberen. De gezondheid van de pup ging zo hard achteruit dat we een dierenarts hem hebben laten onderzoeken en deze adviseerde om onmiddellijk naar zijn oude voer terug te schakelen. Het probleem was dadelijk opgelost en de dierenarts adviseerde dan ook om niet meer het JR voer te gebruiken. Ik heb JR hierover geïnformeerd gezien ik net een nieuwe zending had gekregen (2 dagen na levering) met de vraag om de niet geopende, net afgeleverde zakken terug te nemen om het al eerder gecommuniceerde probleem. Echter weigert JR de zakken terug te nemen enkel om te ruilen voor ander voer. Gezien het advies van dierenarts is om geen JR voer te gebruiken lijkt een ander voer van hun ook niet iets wat ik wens. Graag wil ik mijn geld terug voor de ongeopende zakken

Opgelost
M. D.
30/06/2023

ongevraagde leveringen

ik heb ongevraagde leveringen ontvangen van Just russel. terug gestuurd maar nu eisen ze dat ik dit betaal met dreiging van incasso bedrijf. Ik heb hun tijdig laten weten dat ik voorlopig geen bestellingen meer nodig had. Werd toch opgestuurd. heb alles terug gestuurd en weiger te betalen Ik wil mijn account deleten maar dit lukt niet. Malafide firma

Afgesloten
M. D.
23/06/2023

Ongevraagde leveringen

Ik heb ongevraagde leveringen ontvangen van Just Russel . Teruggestuurd maar nu eisen ze dat ik dit betaal met dreiging van incasso bedrijf. Ik wil mijn account deleten maar lukt niet. Malafide firma

Afgesloten
D. D.
10/12/2022

Problemen met terugbetaling

Beste ik bestelde maandelijks mijn hondenvoer bij just Russel, nu heb ik 3/4 maanden geleden besloten om hier mee te stoppen. Ik heb dus mijn pakketje geannuleerd voor dit verstuurd was, maar just Russel heeft dit toch opgestuurd met een rekening van €93.84 ipv €48 na 10talle mails en een klacht met de vraag voor een vergoeding graag het pakket gratis. Hier mee zijn we dan gezamenlijk tot een compromie gekomen pakket aan 48€. Maar daarna heb ik nooit reactie gekregen of een betalingslink of eender dus heb ik dit via overschrijving naar dezelfde rekeningnummer over geschreven als mijn maandelijks pakketje. Maar nu storten zij dit gewoon terug en blijf ik verschillende mails aankrijgen dat dit nog niet betaald is. Dus nu ben ik het ook wel beu. En wil ik niet meer betalen voor dit pakket

Afgesloten
F. L.
29/09/2022

Geen bestelling geplaatst, toch geleverd!

Hallo,Ik ben ooit klant geweest bij JUST RUSSEL, een hondenvoer bedrijf. Hun website is heel verwarrend (wat ze zelf ook zeggen in verschillende mails) en bij het minste val je in een activeringsval van een repetitieve bestelling mits betaling via domiciliering.Ik had dit al een paar keer aangekaart vroeger.Sinds kort hebben we opnieuw een hond en was ik het internet aan het afschuimen om het juiste voeder te vinden.Ook op hun website kwam ik terecht waar ik inderdaad in een winkelmandje verschillende items plaatste, dit zonder de 'aankoop' bevestiging aan te klikken. Ik stuur hen ook een mail met de vraag of ik eventueel een proefpakket kan bestellen.Ik krijg een mail terug waarin JUST RUSSEL me schrijft dat ze:- LETTERLIJK bevestigen dat ze zagen dat mijn winkelmandje gevuld was met spulletjes voor 184 euro. Dat ze vermoeden dat ik dit niet wil kopen en dat ze dit begrijpen. Dat ze mij een een proefpakket eventueel kunnen opsturen met de juiste voorwaarden hiervoor.Op deze mail had ik nog geen kans om te antwoorden. Doch exact 2 dagen later krijg ik een automatische melding dat de spulletjes voor 184 zijn verzonden! Ik probeer onmiddellijk deze fout recht te zetten. Echter geen antwoorden. Ik probeer te bellen, niemand neemt op.De spulletjes komen effectief aan.Ik doe de dozen niet open en hoewel dit mijn spullen niet zijn, stockeer ik deze op een warme veilige plaats.Aangezien ze enkel via domiliciering werken, zie ik dat de 184 euro gepland staat in automatische betaling. Ik kan deze via mijn eigen bankinstelling blokkeren. JUST RUSSEL antwoordt me NOOIT op mijn verschillende mails met vraag tot oplossing. Met de mails in bijlage omtrent hun vergissing.Ik krijg een eerste mail wanneer ze merken dat de betaling niet werd uitgevoerd. Weer excuseren ze zich voor hun onduidelijke website waar mijn account 'werd' geactiveerd.Ze antwoorden niet op mijn mails ad hoc. Ze stellen voor om ipv 184 euro slechts 140 te betalen.Ik weiger, omdat ik niets besteld heb. In elke mail (ik denk sinds de eerste mail 8 of 9) som ik verschillende mogelijkheden op:1. Ik stuur alles terug mits onkostenvergoeding en verzendingskosten eerst te storten op mijn rekening2. Ze komen of laten iemand de dozen ophalen3. Ik betaal 80 euro en houd de spullen4. Ik vraag hen mijn domiciliering te wissen5. Ik vraag hen mijn klantenbestand te wissenAl schertsend meld ik ook dat ik zou 5 euro per dag aanrekenen voor het veilig stockeren van hun spullen. Helaas zijn we nu 2 weken verder en slechts 1 antwoord dat weinig antwoord boodt op mijn vragen.Ik krijg nooit meer een antwoord, doch wel een automatische aanmaning tot betalen van die 140 voorgestelde euros voor spullen die ik NOOIT bestelde.Ik deed OSINT onderzoek en merkte op fora en op sociale media dat verschillende mensen dezelfde ervaringen hadden.Dit zijn geen praktijken. Dit is malafide!Ik heb hen vandaag een ultimatum gesteld dat indien ik tegen morgen geen oplossing/antwoord heb ontvangen, dat ik beschouw dat ik mag beschikken over de spullen die ik beveilig en stockeerde.Kan U hierin remediëren?Mvg,Frank

Afgesloten
A. C.
25/02/2022

Ongewenste levering ontvangen

Beste,Op 25/12/2020 bestelde ik voor het eerst voeding voor mijn hond bij Just Russel.Aangezien mijn hond geen fan was van het voer stuurde ik op 26/01/2021 volgende mail:“Beste xxxxxxxxx,Ik vrees dat mijn hond zijn honger jullie leveringen niet kan volgen. Voor ons gaan de leveringen te snel!Kan ik de levering opschorten?En individuele verpakkingen bestellen wanneer nodig?Mvg,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx”In maart 2021 ontving ik echter nog een pakket voeding.Dit liet ik naast me liggen.Maar nu sinds 28/11/2021 ontvang ik plots maandelijks nieuw voer toegestuurd. Ik heb dit nooit aangevraagd, noch aangevraagd via mail, noch telefonisch, noch via hun website.Op 29/12/2021 stuurde ik volgende mail:“ Beste,Ik had u reeds maanden geleden op de hoogte gebracht geen bestellingen meer te willen ontvangen.Mvg,xxxxxxxxxxxxxxxxx”Zonder antwoord te krijgen…Op 18/01/2022 ontving ik alweer een pakket., hiervoor weigerde ik de betaling via mijn bank.Op 04/02/2022 stuurde ik volgende mail:“ Beste,Met alle vriendelijkheid maar ik heb nu reeds meerdere malen gecommuniceerd uw product niet meer wens te ontvangen. Bij deze zal ik dus ook niet betalen voor de toch opgestuurde producten. U staat echter vrij deze terug te komen ophalen.Mvg,xxxxxxxxxxxxxxxxx ”Als antwoord kreeg ik dit:“ Hey xxxxxxxxx?Bedankt voor je berichtje, mijn excuses voor het vertraagde antwoord. ik heb even op je profiel gekeken en het account staat nog steeds op actief. Hierdoor worden er inderdaad nog een pakje opgestuurd. Indien je geen ongewenste pakjes meer wenst te ontvangen dien je het profiel te pauzeren via je profiel op de website. Ik heb de stapjes in bijlage verzonden voor je. Verder dienen de 2 verstuurde pakjes alsnog betaald te worden. Daar deze niet tijdig geannuleerd werden. Mijn excuses voor het ongemak!Je kan deze betalen via je profiel bij 'mijn leveringen'. Moest je nog vragen hebben mag je mij steeds contacteren. Fijne dag nog, Met vriendelijke groet ??”Het is voor mij echter onmogelijk om via hun website in te loggen, niet via paswoord, niet via Facebook, op geen enkele manier… (dus had ik ook mijn abonnement niet terug kunnen opstarten)Deze mail stuurde ik als respons:“ Beste Adorine, ik heb het abonnement 26/01/2021 (2021) geannuleerd. In november 2021 heb ik een nieuwe levering ontvangen zonder hier zelf naar te vragen. Dit heb ik toen gecommuniceerd. Dit ging worden doorgegeven aan de administratie. Graag mijn vraag van 26/01/2021 (2021) te respecteren.”Hun antwoord:“Hey xxxxxxxxx?Via welk kanaal pauzeerde jullie op 26/01? Hier vindt ik namelijk op je profiel niet meteen iets van terug? Verder staat je profiel nog steeds op actief en dient het via bovenstaande stapjes gestopt te worden. Mijn excuses voor het ongemak!Ik kijk uit naar je antwoord, Met vriendelijke groet ??”Mijn antwoord:“ Beste Adorine, dit deed ik rechtsstreeks ia één van uw collega's. Gelieve mijn abonnement af te sluiten en te respecteren dat ik uw producten al sinds 2021 niet meer wil.Testaankoop wordt vandaag ingelicht, want begint te lijken op oplichting. Ik wil uw product niet.”Antwoord:“ Hey xxxxxxxxxxx?Ik heb dit voor je nagevraagd bij mijn collega. Daar hier een kleine vragenlijst op volgt kan ik dit voor jou niet stopzetten en dien je dit zelf te doen via het profiel. Aangezien je aangeeft dit niet te willen doen moet ik dit ook aan mijn collega doorgeven zodat hij dit kan doen. Het is zeker niet onze bedoeling om ongewenste pakjes op te sturen, en het abonnement kan dan ook steeds gepauzeerd of gestopt worden via je profiel op de website. Zoals ik in voorgaande mail ook reeds vermelde. Moest je nog vragen hebben mag je mij steeds contacteren. Fijne dag nog, Met vriendelijke groet ??”Zij vragen rechtzetting van betaling.Mijn antwoord:“ Beste,Na de zoveelste keer.Ik heb uw product niet besteld.U kunt uw pakket terug komen ophalen.Echter weiger ik te betalen voor een product dat ik niet heb aangevraagd.Gelieve mij niet meer lastig te vallen of er zal noodgedwongen klacht moeten worden neergelegd.Mvg,xxxxxxxxxxxxxxxxxx ”Hun antwoord op 25/02/2022:“ Hey xxxxxxxxx?Zoals ik reeds in voorgaande mails uitgelegd heb werd de datum van het pakje in december door jullie gekozen. Het account werd nooit gepauzeerd door jullie. Het pakje van januari werd opnieuw niet gepauzeerd/gestopt door jullie. Hierover wordt een reminder uitgestuurd waardoor jullie op de hoogte waren van dit pakje.Jullie profiel werd pas op 16/02 gepauzeerd. Je zal dus zeker geen nieuwe pakjes ontvangen maar de vorige 2 dienen wel betaald te worden daar deze niet tijdig geannuleerd werden. Mijn excuses voor het ongemak. Zoals aangegeven op onze website werken wij steeds met een abonnement echter is dit zeer flexibel en niet bindend. Dit staat ook zo uitgelegd op onze website en in 1 van de eerste mails die je van ons krijgt na de eerste bestelling.”Welke stappen kan ik het best ondernemen? Stuur ik de pakketten, portokosten voor de ontvanger?Moet ik de pakketten betalen?Mvg,xxxxxxxxxxxxx

Opgelost
C. V.
7/08/2021

Verkeerde voeding bezorgd en agressieve verkoop

Beste, Ik zag op Facebook een voorstel verschijnen om een proefpakket te vragen, speciaal voor je eigen hond..het proefpakket was 5 euro. Ik dacht leuk om een zak te hebben met onze hond er op en daarom er un getrapt. Wat bleek na het bestellen en betalen, ineens een mail dat de volgende zending na ongeveer een week was ??? Ik heb geen abonnement gevraagd, ik wou alleen éénmalig een proefpakket, wat eigenlijk geen proefpakket is, je betaald, met de foto van Marieke. Direct gestuurd, ik wil ZEKER geen abonnement...geen antwoord...maar toen kreeg ik het pakket aan, met een verkeerde foto en zelfs een verkeerd ras op..dus nog maar eens gestuurd, of ik deze kon terugsturen..want het was niet wat me beloofd was..dan kreeg ik mails aan over hun werking etc. Maar dat interesseerde me niet, uiteindelijk vroeg ik om gewoon mijn geld terug te storten, maar dat schoot jij hen in het verkeerde keelgat...weer ellenlange mails die ik zelfs niet meer las, gezien het altijd over hun werking ging...en ze konnen dit niet terugnemen???dus ik moet tevreden zijn met iets wat zij verkeerd opsturen...NEEN dat ben ik niet. Dus gelieve mijn geld terug te storten en een label om het verkeerde pakket terug te sturen. Bedankt.En een uitleg dat ik het verkeerde ras zou hebben ingebracht...na 6 jaar ken ik het ras al wel...alleszins de foto die er opstaat is ook niet die van ons Marieke.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform