Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
A. L.
8/09/2025

Klacht over onterechte afschrijvingen door eDreams

Ik dien hierbij een klacht in over eDreams, omdat er zonder mijn toestemming bedragen van mijn rekening zijn afgeschreven. Hieronder vindt u de details: • Bedragen: €89,99 per afschrijving • Data van afschrijving: 6 augustus, 7 augustus en 8 september 2025 • Probleem: eDreams beweert dat zij deze betalingen niet kunnen terugvinden, ondanks dat ik bewijs kan leveren dat deze bedragen daadwerkelijk van mijn rekening zijn afgeschreven. • Communicatie: Ik heb reeds contact opgenomen met eDreams via hun klantenservice, maar er wordt niets ondernomen om de situatie op te lossen of de bedragen terug te betalen. Gezien het feit dat de afschrijvingen zonder mijn toestemming zijn uitgevoerd en eDreams geen oplossing biedt, verzoek ik Test-Aankoop om mij te ondersteunen bij het verkrijgen van een terugbetaling en het nemen van de juiste stappen tegen eDreams.

In behandeling
B. V.
15/08/2025

Onredelijke proefperioded bij edreams 'Prime'

Beste, Op 23 juli 2025 boekte mijn meerderjarige dochter met mijn toestemming en via mijn Visakaart, een vliegtuigticket (van Edinburgh naar Keulen) via edreams. De enige manier om het ticket te boeken was het vakje met 'Prime-lidmaatschap' met gratis proefperiode (twee weken) aan te vinken. Doordat de vlucht (op 2 augustus 2025) geannuleerd werd en mijn dochter van 23 jaar 24u alleen haar plan moest trekken in Edinburgh, was het opzeggen van het Prime-lidmaatschap met proefperiode het laatste van haar zorgen. Tot mijn grote consternatie ging er op 7 augustus 2025 (dus net twee weken na de aanschaf van het vliegtuigticket) 89,99 EUR van mijn rekening (opnieuw via VISA), met als mededeling 'edreams prime annual'. De opgelijste voordelen van dit 'Prime' abonnement wegen echt hemeltergend licht. Dit lijkt me een goed georganiseerde operatie om mensen die niet goed uitijken tijdens de vakantieperiode op te lichten. De vele klachten over edreams online lijken dit te bevestigen. Bij deze heb ik drie vragen voor u: - Kan u me adviseren over de beste manier om dit Prime abonnement op te zeggen? - Is er volgens u een mogelijkheid om mijn geld terug te vorderen (mijn dochter heeft op geen enkel moment een bericht gekregen dat de Prime proefperiode voorbij was; en ze moest het vakje aanvinken om haar ticket te boeken)? - Kan ik via Test Aankoop klacht indienen tegen edreams tegen dit soort wanpraktijken, eventueel samen met andere gedupeerden? Vriendelijke groet, Bart Vanhercke

Afgesloten
E. L.
2/04/2025

eDreams Prime opzeggen na verplichte inschrijving

Op 23/3/25 boekte ik via eDreams een binnenlandse vlucht op Kaapverdië. Ik had geen andere keuze dan ook eDreams Prime erbij te nemen, anders kon ik niet verder. Ik kon dit wel altijd opzeggen na een proefperiode van 1 week, maar dit bleek complexer te zijn dan verwacht. Bovendien was ik onderweg en beschikte ik niet over internet. Intussen werd op 30/3/25 reeds een bedrag van 89,99 euro op mijn kredietkaart gereserveerd vanwege eDreams. Blijkbaar zijn al vele mensen van deze praktijken het slachtoffer geworden. Is er iets dat ik kan doen om mijn geld terug te krijgen? Alvast bij voorbaat dank!

Afgesloten
W. S.
4/03/2025

betalingsprobleem

In nov2024 reis besteld voor 10dec2024 aan prime price(zij tonen altijd 2 prijzen : prime en zonder prime. In feb2025 bestel ik een reis naar Bodrum aan prime price . Tot mijn verbazing krijg ik EXTRA factuur voor € 89.99 voor "PRIME". Prime wordt aangerekend vanaf de 2de boeking, niet voor de 1Ste boeking. Zij hebben dus via de kaartinfo voor reis naar Bodrum een extra som aangerekend voor prime. Ik weet niet of dit volgens de regels van de kredietkaart maatschappy mag en bovenop kunnen zij zonder medeweten van mij nog meer geld afhalen via die kredietkaart. Ter info : in de reglementen die ik recent heb doorgenomen staat dat ze die prime extra zullen afhalen van de kaart waarmee reis wordt betaald . Gevolg : ik heb mijn kaart geblokkeerd. Vraag : vinden de kredietmaatschappijen dit een normale gang van zaken ? ER is geen controle noch zekerheid meer in dit geval. -Kan eDreams verplicht worden dit NIET meer toe te passen? -Kan het bedrag van € 89.99 teruggevorderd worden ? Info tijdens het boeken van de reis werd nergens vermeld dat een prime bedrag zou worden aangerekend. Had ik dit vooraf geweten dan had ik niet geboekt bij hen. Uw antwoord tegemoetziend werner snauwaert

Afgesloten
R. T.
21/02/2025

Stilzwijgende verlenging abonnement

Onderwerp: Klacht over ongevraagd abonnement op Edreams Prime Plus Geachte heer/mevrouw, Op 1 februari heb ik een vliegtuigticket geboekt via uw platform, Edreams. Tot mijn verbazing ontdekte ik later dat ik zonder mijn expliciete toestemming ben aangemeld voor een abonnement op Edreams Prime Plus. Het is voor mij onduidelijk hoe dit abonnement is geactiveerd, aangezien ik niet bewust heb gekozen voor deze dienst. Graag verzoek ik u om het volgende: 1. Onmiddellijke en volledige annulering van mijn Edreams Prime Plus-abonnement. 2. Volledige terugbetaling van de kosten die zijn afgeschreven voor dit abonnement, aangezien ik geen toestemming heb gegeven voor deze service. Ik verzoek u vriendelijk om binnen 14 dagen te reageren op mijn verzoek en de nodige stappen te ondernemen om mijn situatie op te lossen. Mocht ik geen reactie ontvangen of als het probleem niet naar tevredenheid wordt opgelost, dan ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, waaronder het indienen van een klacht bij de Consumentenbond of de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Mijn gegevens zijn als volgt: • Naam: Ronny Tourwé • Boekingsnummer: 21069973758 • E-mailadres: ronny.tourwe@rwconsulting.be • Datum van aankoop: 01/02/2025 Ik vertrouw erop dat u mijn klacht serieus neemt en spoedig actie onderneemt. Mag ik er U op wijzen dat ik reeds op 12 februari geprobeerd heb om dit abonnement op te zeggen vanuit Turkije. Dit lukte niet online en dan heb ik U opgebeld met een Turks nummer +43 678 53895918. Op 15 februari heb ik U terug opgebeld op het Nederlands nummer omdat mijn abonnement nog steeds actief was. In ieder geval was de persoon aan de lijn onbeschoft en was hij zelf aan het lachen met mijn probleemsituatie. Dit is absoluut niet goed te praten en verwerpelijk gedrag van een bedrijf. Ik wens meteen een terugbetaling te verkrijgen van het bedrag dat mij is gefactureerd. Met vriendelijke groet, Ronny Tourwé Oude Weg 24, 3300 Tienen

Afgesloten
L. H.
10/01/2025

Opzegging Prime lidmaatschao

Op 26 december heb ik vlucht geboekt Charleroi - Barcelona. Heb voor de optie Prime abonnement gekozen omdat dit 'voordelen' inhield niet wetende dat hiervoor een kost zou aangerekend worden. Krijg bericht dat er 89,99 euro van mijn rekening gaat gaan en vind geen enkele manier om het abonnement op te zeggen. De firma is telefonisch ook niet bereikbaar. Momenteel is het bedrag nog niet van mijn rekening gegaan. Heb ik een mogelijkheid om dit alsnog te blokkeren en ook het abonnement op te zeggen?

Afgesloten
K. D.
29/12/2024

edreams Prime

Beste Bij het reserveren van een vlucht via eDreams werd er zonder te beseffen en zonder goedkeuring een proefperiode aangegaan voor de service Prime van eDreams. Na een maand is deze proefperiode verlopen en nu werd er een bedrag van 89,99 EUR van mijn kredietkaart gehaald om de 1-jarig lidmaatschap van deze service te vervolledigen. Wanneer ik echter mijn lidmaatschap wil opzeggen/annuleren, en het bedrag wil terugvorderen, vind ik nergens een manier om dit te doen. Hoe kan dit geannuleerd worden en kan het bedrag teruggevorderd worden? Mvg Katy De Puydt

Afgesloten
S. V.
6/12/2024

Abonnement kost

Beste We boekte via edreams onze vlucht maar ze rekende een abonnement bij. Dit kost 89,99 euro. Dit werd zonder ons weten aangerekend. En we wensen hiervan een terugbetaling.

Afgesloten
S. V.
30/11/2024

Reserveringsprobleem

Beste, op 27/11 heb ik een reservering gedaan via Momondo voor een heen- en terugvlucht in januari. Heen 22/1 via Vueling Terug 26/1 via Transavia Meerdere keren per jaar vliegt ik naar Alicante en zoals altijd zoek ik via Momondo naar de beste deal. Nu was dat dus Edeams aan 113 euro. Standaard staat op de site van Momondo de keuze altijd op een heen- en terugvlucht: Retour. Op de foto’s in bijlage zie je zoals ik mijn reservatie heb heb gedaan, prijs is intussen wel al gestegen naar 119 euro. Ook op mijn bevestigingsmail staat de heen en terugvlucht, maar nu willen ze alleen de heenvlucht bevestigen. De terugvlucht is “in verwerking” omdat ik hier niet voor zou betaald hebben. Maar ik krijg ook geen betalingsvoorstel. Bellen kan alleen als je hun abbonement Prime aanschaft, aan de telefoon letterlijk dus te horen gekregen dat de 113 euro zogezegd alleen voor de heenvlucht was. Echt rare praktijken, ik ben dus niet akkoord, want nu zou ik apart een terugvlucht moeten boeken (75 euro). Annuleren kan ook niet, want dan ben ik mijn 113 euro kwijt. Ik neem geen annulatieverzekering, omdat ik sowieso vlieg richting Alicante waar mijn ouders wonen. Graag had ik raad gewenst wat ik hiertegen kan doen, want dit zijn echt oneerlijke praktijken. Ik heb intussen Momodo ook op de hoogte gebracht. Mvg

Afgesloten
E. V.
16/11/2024

Opeens bijbetalen bij autoverhuur

Geachte mevrouw/heer, Op 12 november ll maak ik een boeking via eDreams voor het huren van een wagen. Hierin werd een volledig verzekering genomen op een kleine wagen. Ik ontvang het online document om verdere gegevens in te vullen zoals identiteitskaart en rijbewijs. Na deze procedure te doorlopen werd me een bevestigingsmail gestuurd met hoe ik de sleutels via een keybox snel kon afhalen. Ter plaatse aan de keybox lukte dit echter niet, en werd ik doorgestuurd naar het hoofdkantoor. Daar werd ik op de hoogte gebracht dat er nog een bedrag van meer dan 20€ diende betaald te worden. Na contact met uw kantoor in Ierland, na 32 min aan de lijn te hangen!! Was ik verplicht deze te betalen! Dit is onmogelijk als de sleutels kunnen afgehaald worden!! Ik ben meer dan een uur verloren met het wachten, heb 32 min naar Ierland gebeld uit Portugal, en ben vooral bedrogen door de onjuiste communicatie als consument: een boeking met taksen en alles volledig inbegrepen, waar de sleutels kunnen afgehaald worden, dan staat er geen kosten meer open!! Evenals de informatie dat ik een borg van 225€ moest betalen is onjuist. Ter plaatse bleek dit 282€ te zijn nogmaals een betaling van luchthaventax Ik voel me opgelicht. Heden ben ik nog in Portugal, Ik kan nog geen totale raming van de extra’s maken die me onterecht aangerekend werden. Ik vraag u daarom om binnen de 15 dagen het bedrag van 20,26euro op mijn bankrekening te willen betalen. Kaart waarmee de boeking werd uitgevoerd. Indien deze luchthaventaksen er een 2e keer afgaan, dan maak ik een nieuwe klacht op, dit is nog niet duidelijk vermits ik dit voertuig nog huur. Met vriendelijke groet, Bijlagen: Kopie voucher Document extra kosten bij GOLDCAR Document huur waar het normaal 225€ was en hier luchthavenkosten bijstaan en 282€ zijn!!

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform