Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
V. M.
19/12/2025

verlenging 2x van zelfde contract

mijn contract werd stilzwijgend verlengd en het gaat zelfs 2x van mijn rekening op 15 en 16/12/2025 . ik kan daar niemand bereiken niet via telefoon of mail Ik wens dit contract stop te zetten en wil mijn geld terug. Ik vind alvast niet kunnen dat zelfde bedrag 2x van mijn rekening gaat. Ik heb ook maar 1 mail ontvangen met verlenging van contract . Dus dit is niet oke

In behandeling
B. L.
28/11/2025

Klacht tegen Edreams – foutieve aanrekening en terugbetaling

Geachte, Via deze weg wil ik een officiële klacht indienen tegen Edreams. , met reserveringsnummer 24233318265, werd een vlucht geboekt via hun website. Tijdens het online boeken werd mij een prijs getoond op de website, die ik zonder extra kortingen of opties heb geselecteerd. Edreams beweert echter dat ik zelf een korting of optie heb aangevinkt, wat niet het geval is. Hierdoor werd een extra bedrag van mijn rekening afgehouden zonder mijn toestemming. Ik heb hierover telefonisch contact gehad met Edreams, maar zij blijven volhouden dat ik deze korting zelf heb gekozen. Dit is onjuist, want het was simpelweg de prijs die op de website werd weergegeven tijdens het boeken. Bovendien hebben ze een deel terugbetaald, maar niet het volledige bedrag, terwijl zij zelf een fout hebben gemaakt door kosten aan te rekenen die ik niet heb aangevraagd. Ik vind het onaanvaardbaar dat Edreams zomaar bedragen van mijn rekening afhaalt zonder duidelijke toestemming of transparantie. Ondanks mijn pogingen om dit rechtstreeks met hen op te lossen, krijg ik geen correcte oplossing. Mijn verzoek aan Test-Aankoop: – Ondersteuning om het volledige ten onrechte aangerekende bedrag terug te krijgen – Controle of Edreams hiermee niet de consumentenwetgeving schendt – En of zij transparant en correct handelen tegenover klanten Alvast bedankt voor uw hulp.

In behandeling
J. C.
16/11/2025

Weigering terugbetaling na annulatie abonnement

Geachte Op zondag 16 november 2025 heb ik mijn prime lidmaatschap geannuleerd via jullie EDreams app. Hiervoor had ik de tijd tot 7 december 2025, volgens jullie app. Op zondag 16 november 2025 werd er € 99,99 afgetrokken van mijn rekening met nummer BE59 0019 0294 8626. Hier ging ik niet mee akkoord. Telefonisch werd ik op een agressieve en niet professionele manier afgewimpeld, toen ik op zondag 16 november 2025 terugbetaling vroeg van € 99,99. Vooral gezien er duidelijk vermeld staat op jullie app dat ik tijd heb tot 7 december 2025 om mijn lidmaatschap te annuleren. Ik vraag u daarom nogmaals om binnen de 3 werkdagen het bedrag van € 99,99 op mijn bankrekening BE59 0019 0294 8626 terug te willen betalen. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Bij gebrek hieraan, zal ik alle mogelijke stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren Met vriendelijke groeten S. GHARBI Bijlagen: Kopie app EDreams met bevestiging van datum annulatie en vernieuwing jaarabonnement Prime Kopie betaling via app BNP Paribas Fortis Kopie e-mail EDreams met bevestiging datum verlenging jaarabonnement Prime

Afgesloten
J. B.
19/10/2025

cancel subscription

Geachte mevrouw/heer, Op 27/09/2025, I was surprised to find on my credit card the cost of Edreams Prime annual 99.99 Euro. Ik stel echter vast dat het mij onmogelijk lijkt om deze subscription te beeindigen. Ik heb op 28/09/2025 mails gestuurd naar support@edreams.com and prime@edreams.com. Zonder gevolg. Daarom verzoek ik u onverwijld mijn subscription stop te zetten. Gelieve de stopzetting te bevestigen and geen verdere kosten aan te rekenen. Mijn account is ingeschreven onder het email adres: jhbrusten@gmail.com. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - email verzonden

Afgesloten
E. C.
8/10/2025

Ongewenst abonnement en extra kosten

Op 4 september 2025 heb ik tickets geboekt voor een vlucht op 5 oktober naar het buitenland bij Ryanair. Doordat dit voor mij wat onwennig is, wou ik er voor zorgen dat alle gevraagde informatie nauwkeurig ingevuld was om niet voor verrassingen te staan bij het moment van vertrek. Ik dacht dat ik tickets gekocht had bij Ryanair zelf, pas een paar dagen later had ik door dat dat via eDreams Prime gebeurd was. Ik werd op de hoogte gebracht dat mijn abonnement automatisch verlengd zou worden op 19 september na betaling van 99,99 euro. Tevergeefs heb ik geprobeerd om uit te zoeken hoe ik dat kan voorkomen. Op 19 september kreeg ik effectief een e-mail met de melding dat ze de betaling van dat bedrag voor mijn Prime-jaarabonnement ontvangen hadden. Ik heb onmiddellijk gebeld naar de bank en zij adviseerden mij om mijn kaart onmiddellijk te blokeren omdat de overschrijving nog in verwerking was, maar dat mocht niet baten. Uiteindelijk vond ik tussen de contactgegevens van eDreams een telefoonnummer van Nederland. Toen ik opbelde kreeg ik een man aan de lijn die alles heel traag opzocht en probeerde in orde te maken voor mij om mijn abonnement onmiddellijk stop te zetten. Hij heeft mij niet duidelijk gezegd dat mijn abonnement bij deze, na een termijn van een jaar, zou worden stopgezet. Hij zei enkel dat een tweetal weken voor het verlopen van mijn abonnement, ik een e-mail zou ontvangen ter herinnering voor het al dan niet stopzetten. Ook kon hij mij een tegoed van 90 euro aanbieden voor een van mijn volgende reizen. Ik verzekerde hem dat dat absoluut niet nodig was maar een tweetal dagen later ontving ik een e-mail met de voorgestelde korting. Ook kreeg ik een mail met de melding dat het tijd was om mij in te checken voor mijn vlucht. Toen ik dat probeerde, was dit heel omslachtig en wanneer het uiteindelijk gelukt was, zou ik een e-mail ontvangen ter bevestiging op mijn bij Ryanair gekende e-mail adres. Ik heb nooit iets ontvangen. Op de luchthaven heb ik voor drie personen 165 euro extra moeten betalen bij het inchecken omdat ik twee dagen vooraf moest inchecken via eDreams?! Momenteel ben ik nog steeds op reis, en ik vraag mij af of ik opnieuw dat bedrag zal moeten betalen bij het inchecken om terug naar België te vliegen? Uiteindelijk is het een dure vlucht geworden voor mij, en indien mogelijk zou ik behalve de stopzetting van mijn abonnement ook graag een terugbetaling zien voor de ongewenste kosten.

Afgesloten
N. E.
20/09/2025

Prime account ongevraagd

🇳🇱 Nederlands ⚠️ Waarschuwing: eDreams rekent ongevraagd €100 aan voor een zogenaamd “Prime/VIP-abonnement” bij een vluchtboeking. Ik heb dit nooit gevraagd of geactiveerd, maar terugbetaling weigeren ze omdat ik zogezegd “te laat” zou zijn. Dit is misleidende praktijk en pure oplichting. Consumenten: wees gewaarschuwd. #edreams #fraude #consumentenrechten --- 🇫🇷 Frans ⚠️ Attention : eDreams m’a facturé 100 € supplémentaires pour un soi-disant abonnement “Prime/VIP” lors d’une réservation de vol. Je n’ai jamais demandé ni accepté cet abonnement, mais ils refusent de me rembourser sous prétexte que je serais “hors délai”. C’est une pratique trompeuse et inacceptable. Consommateurs : soyez vigilants ! #edreams #arnaque #droitdesconsommateurs --- 🇬🇧 Engels ⚠️ Warning: eDreams charged me €100 extra for a so-called “Prime/VIP membership” when booking a flight. I never requested or accepted this, yet they refuse to refund me, claiming I am “too late”. This is misleading and dishonest practice. Travelers: beware of this scam. #edreams #fraud #consumerrights

Afgesloten
K. D.
16/09/2025

extra kosten + ongevraagde verlenging van abonnement

Ik heb deze maand een Ryanair heen- en terugvlucht Charleroi-Rhodos geboekt met wat ik dacht een onderdeel van Ryanair zelf te zijn. Ik werd plots via cheaptickets richting website van eDreams gepusht en gelet het logo en de lay-out op die van Ryanair leken, dacht ik dat dit hier onderdeel van uitmaakte. Ik kon niet anders dan een proefperiode aangaan. Aangekomen in Charleroi bleek dat we instapkaarten nodig hadden via de Ryanair App dewelke we nooit hebben gekregen. Wanneer ik mij wilde inloggen in zowel de app van Ryanair als die van eDreams lukte dit plots ook niet en bleek mijn e-mailadres niet geldig. We moesten 55 euro per persoon voor een instapkaart betalen en ook voor de terugweg hadden we dit ook voor. We konden eDreams op geen enkele manier bereiken, ik wilde inchecken maar dit lukte niet want mijn boeking werd zogezegd niet gevonden. We hebben dus 220 euro extra moeten betalen voor papieren instapkaarten door hen. Ik heb de app dan meteen verwijderd, maar vandaag 16/09/25 krijg ik een mail van eDreams met de melding dat ze 79.99 euro voor mijn Prime-jaarabonnement hebben ontvangen. Ik wil dit natuurlijk helemaal niet. In de mail staat het Nederlandse telefoonnummer +31207219423 voor hulp met het beheren dit abonnement met de melding dat ze alle oproepen binnen de minuut proberen te beantwoorden. Ik heb een 10-tal minuten aan de lijn gehangen en kreeg een bandje te horen dat continu werd afgespeeld met een Nederlandse vrouwenstem die bleef herhalen dat hun 7 miljoen klanten tevreden zijn en blablabla. Natuurlijk heb ik niemand aan de lijn gekregen, dus hoe in godsnaam kan ik dit ongewilde abonnement kwijtraken en mijn geld recupereren als ze niet bereikbaar zijn...

Afgesloten
Z. T.
13/09/2025

Aansmeren van prime lidmaatschap

Beste, mijn vriend en ik hebben tickets via e dreams bestelt in augustus. Nu maandag 8/09 zie ik dat er €100 van mijn rekening wordt getrokken omdat we blijkbaar een e dreams prime lidmaatschap hebben. Ik heb gebeld dan met hun om te zeggen dat ik dit helemaal niet gevraagd heb. Waarop die persoon zegt dat als je tickets koopt je automatisch een lidmaatschap aangaat en we daar een mail van zouden moeten gekregen hebben. Dat dit 7/09 zou verlengd worden voor een jaar. Het enigste wat wij ontvangen hebben is bevestiging van ons vliegtickets van Brussel naar Barcelona. En een mail waarin staat dat we lidmaatschap betaald hebben. De persoon die ik toen aan de lijn had wou in een compromis komen. En ons €50 terug storten+ het laagste lidmaatschap die je kunt hebben van 50 euro. Ik heb dan gevraagd om alles op mail te zetten zodat ik dit zwart op wit heb. Nu 5 dagen later heb ik nog steeds niks in mijn mail ontvangen en mijn vriend ook niet…

Afgesloten
A. L.
8/09/2025

Klacht over onterechte afschrijvingen door eDreams

Ik dien hierbij een klacht in over eDreams, omdat er zonder mijn toestemming bedragen van mijn rekening zijn afgeschreven. Hieronder vindt u de details: • Bedragen: €89,99 per afschrijving • Data van afschrijving: 6 augustus, 7 augustus en 8 september 2025 • Probleem: eDreams beweert dat zij deze betalingen niet kunnen terugvinden, ondanks dat ik bewijs kan leveren dat deze bedragen daadwerkelijk van mijn rekening zijn afgeschreven. • Communicatie: Ik heb reeds contact opgenomen met eDreams via hun klantenservice, maar er wordt niets ondernomen om de situatie op te lossen of de bedragen terug te betalen. Gezien het feit dat de afschrijvingen zonder mijn toestemming zijn uitgevoerd en eDreams geen oplossing biedt, verzoek ik Test-Aankoop om mij te ondersteunen bij het verkrijgen van een terugbetaling en het nemen van de juiste stappen tegen eDreams.

Afgesloten
B. V.
15/08/2025

Onredelijke proefperioded bij edreams 'Prime'

Beste, Op 23 juli 2025 boekte mijn meerderjarige dochter met mijn toestemming en via mijn Visakaart, een vliegtuigticket (van Edinburgh naar Keulen) via edreams. De enige manier om het ticket te boeken was het vakje met 'Prime-lidmaatschap' met gratis proefperiode (twee weken) aan te vinken. Doordat de vlucht (op 2 augustus 2025) geannuleerd werd en mijn dochter van 23 jaar 24u alleen haar plan moest trekken in Edinburgh, was het opzeggen van het Prime-lidmaatschap met proefperiode het laatste van haar zorgen. Tot mijn grote consternatie ging er op 7 augustus 2025 (dus net twee weken na de aanschaf van het vliegtuigticket) 89,99 EUR van mijn rekening (opnieuw via VISA), met als mededeling 'edreams prime annual'. De opgelijste voordelen van dit 'Prime' abonnement wegen echt hemeltergend licht. Dit lijkt me een goed georganiseerde operatie om mensen die niet goed uitijken tijdens de vakantieperiode op te lichten. De vele klachten over edreams online lijken dit te bevestigen. Bij deze heb ik drie vragen voor u: - Kan u me adviseren over de beste manier om dit Prime abonnement op te zeggen? - Is er volgens u een mogelijkheid om mijn geld terug te vorderen (mijn dochter heeft op geen enkel moment een bericht gekregen dat de Prime proefperiode voorbij was; en ze moest het vakje aanvinken om haar ticket te boeken)? - Kan ik via Test Aankoop klacht indienen tegen edreams tegen dit soort wanpraktijken, eventueel samen met andere gedupeerden? Vriendelijke groet, Bart Vanhercke

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform