Terug

extra kosten + ongevraagde verlenging van abonnement

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: eDreams

16/09/2025

Ik heb deze maand een Ryanair heen- en terugvlucht Charleroi-Rhodos geboekt met wat ik dacht een onderdeel van Ryanair zelf te zijn. Ik werd plots via cheaptickets richting website van eDreams gepusht en gelet het logo en de lay-out op die van Ryanair leken, dacht ik dat dit hier onderdeel van uitmaakte. Ik kon niet anders dan een proefperiode aangaan. Aangekomen in Charleroi bleek dat we instapkaarten nodig hadden via de Ryanair App dewelke we nooit hebben gekregen. Wanneer ik mij wilde inloggen in zowel de app van Ryanair als die van eDreams lukte dit plots ook niet en bleek mijn e-mailadres niet geldig. We moesten 55 euro per persoon voor een instapkaart betalen en ook voor de terugweg hadden we dit ook voor. We konden eDreams op geen enkele manier bereiken, ik wilde inchecken maar dit lukte niet want mijn boeking werd zogezegd niet gevonden. We hebben dus 220 euro extra moeten betalen voor papieren instapkaarten door hen. Ik heb de app dan meteen verwijderd, maar vandaag 16/09/25 krijg ik een mail van eDreams met de melding dat ze 79.99 euro voor mijn Prime-jaarabonnement hebben ontvangen. Ik wil dit natuurlijk helemaal niet. In de mail staat het Nederlandse telefoonnummer +31207219423 voor hulp met het beheren dit abonnement met de melding dat ze alle oproepen binnen de minuut proberen te beantwoorden. Ik heb een 10-tal minuten aan de lijn gehangen en kreeg een bandje te horen dat continu werd afgespeeld met een Nederlandse vrouwenstem die bleef herhalen dat hun 7 miljoen klanten tevreden zijn en blablabla. Natuurlijk heb ik niemand aan de lijn gekregen, dus hoe in godsnaam kan ik dit ongewilde abonnement kwijtraken en mijn geld recupereren als ze niet bereikbaar zijn...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform