Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
R. V.
28/05/2025

eindafrekening

Betreft: Betwisting van factuurnummer [factuurnummer] van [datum] Geachte mevrouw/heer, Op [datum] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € [bedrag]. Dat moet echter een vergissing zijn: [reden van de betwisting]. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € [bedrag], en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
A. M.
15/05/2025

injectievergoeding

Beste, Zoals vele mensen hebben wij enkele jaren geleden in zonnepanelen geinvesteerd omdat energie alsmaar schaarser en duurder wordt. Ondertussen hebben wij ook al een thuisbatterij aangekocht. Nu met de digitale tellers nemen wij de dag van vandaag nog een 6000kw/H af per jaar en injecteren we een 5000Kw/h. in de tijd van de analoge meter moesten we dus maar voor 1000 kw/h betalen + een 750€ voor de omvormer. Dan zijn de spelregels aangepast naar een digitale meter waar je dan een injectievergoeding kreeg aan een aanvaarbare prijs. Nu de laatste tijd krijgen we niets meer voor onze injectie bij sommige leveranciers. Dus zij geven 0€ voor onze stroom die ze dan wel doorverkopen naar andere klanten of zelfs naar ons terug (zie de 6000kw/h) aan de volle prijs. Dit gaat erbij mij niet in. Er worden voor miljarden geinvesteerd in windmolenparken om energie op te wekken, en nu zeggen ze ineens er is teveel energie dus krijg je geen euro meer voor je injectie?? Het zou toch logisch zijn en groener om onze geinjecteerde energie te gebruiken om door te verkopen en ons daar dan toch een vergoeding voor te geven of te verrekenen met de afrekening zodat we in ons geval dan maar 1000kw/h moeten betalen. Groener kan de energie niet zijn.. Ik hoor zelfs verhalen van mensen die elec verwarmingen gebruiken in de winter om hun energie op te kunnen gebruiken. ( sommige leveranciers zouden zelfs al negatieve bedragen rekenen op injectie) dit kan toch de bedoeling niet zijn. Het zou correct zijn dat ze onze energie aan de inkoopprijs van de belpex betalen of verrekenen aan hun tarief . Dus ik zou het eens willen aankaarten aan onze regering dat zij verplicht zijn ons een miniumum uit te betalen ( bv prijs belpex) voor onze ingejectreerde stroom. (wat ook meer dan logisch is) Mvg Andy Mundorff

Afgesloten
J. V.
8/04/2025

klantnummer C0037568 van Energie.be

Betreft: Betwisting van factuurnummer [factuurnummer] van [datum] 07-04-2025 Geachte mevrouw/heer, Op [datum] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € [bedrag]. 318.00 Euro Dat moet echter een vergissing zijn: [reden van de betwisting]. ik ben reeds verhuisd nota: jullie zijn op de hoogte Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € [bedrag], en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Opgelost
K. N.
4/03/2025

Afrekening

Betreft: Betwisting van factuurnummer 251712657 van 22/01/2025 Geachte mevrouw/heer, Ik heb van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 460.92. Dat moet echter een vergissing zijn: Dit bedrag is betaald en nu krijgen we een aanmaning van een bedrag van €509.49 van dezelfde afrekening. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk €48.57, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Opgelost
G. H.
22/10/2024

probleem met het aantal verbruikte KWH

Betreft: Betwisting van factuurnummer 241490654 van 22/10/2024 Geachte mevrouw/heer, Op 22/10/2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van €4.157,30. Dat moet echter een vergissing zijn: Mijn jaarverbruik voor 2024 bedraagt 12.708 kWh. Aangezien ik in een appartementsblok woon met 6 mede-eigenaars, is het onmogelijk dat ik als eigenaar van slechts één appartement zo'n hoog verbruik heb. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Met vriendelijke groet,

Opgelost
L. D.
23/07/2024

Onjuiste eindfactuur

Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie C0054911. Ik heb de eindafrekening gekregen op 22/07/2024 voor een bedrag van 429,24 EUR. Ik betwist echter deze factuur omdat zie bijlage: kWh onjuist/ niet correct verbruik Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van die elementen spoedig en uiterlijk binnen de 14 dagen te willen corrigeren? Met vriendelijke groet,

Opgelost
N. V.
13/05/2024

Problemen met terugbetaling eindfactuur

Beste,Op 16 april was de stopdatum van onze samenwerking, vanaf die dag was Luminus onze energieleverancier. Doordat we zelf kozen om bij jullie een hoge voorschotfactuur te betalen om niet voor verassingen te staan bij de afrekening, rekenen we op een terugbetaling. Echter, tot op heden na verschillende mails heen en weer nog steeds geen eindfactuur mogen ontvangen van jullie. Eerst de belofte op 22 april 2024 dat jullie mij de afrekening zouden bezorgen, daarna de melding op 30 april van een technisch probleem (dat blijkbaar heel moeilijk op te lossen is...)Daarna geen antwoord meer op mijn mails.Zou het mogelijk zijn om mij mijn eindfactuur nu te bezorgen? Twee maanden lijkt mij toch wel voldoende tijd om uw technisch probleem opgelost te krijgen.Tijdens onze samenwerking betaalde ik steeds correct dus zou ik dat van jullie toch ook mogen verwachten.

Opgelost
R. A.
18/03/2024

te hoge voorschot voor levering elect en gas

Bij deze wens ik het abonnement stop te zetten. Ik heb reeds verschillende mails gestuurd waarin ik uitleg dat ik voor het eerst alleen ga wonen. Dus heb ik niet zoveel verbruik.De woonst waar ik in woon is een klein studiootje, met een plaats om te koken te eten en te slapen. Gelieve hier rekening mee te houden.Jullie baseren jullie op het verbuik van de ouderlijke woonst om mijn huurprijs te bepalen. Mijn ouderlijk gezin bestaat uit 6 personen, en het is een rijwoning, dus een hoger verbuik.Het voorschot mag ik zelf bepalen hoeveel ik betaal, ik ben bereid 90 EUR per maand te betalen en dit vanaf het begin, en indien niet dan wil ik graag mijn contract opzeggen.Jullie sturen me aanmaningen om te betalen, dit is niet het bedrag dat we afgesproken hebben om maandelijks te betalen in het begin. Ik ga u nog eens uitleggen dat testaankoop me jullie heeft voorgesteld dat jullie de goedkoopste leverancier zijn op de markt, maar het bedrag dat jullie me voorstellen om maandelijks te betalen gaat erover!Gelieve hier zosnel mogelijk gevolg aan te geven voor dat het dossier wordt doorgestuurd naar de incassobureau. Alvast bedankt voor uw snelle reactie.Mvg,Seddiki WalidSportstraat 24/221930 ZAVENTEM0485/476737De communicatie met energie.be gebeurt enkel online..ze sturen normaal de facturen online, ik vroeg hen om de facturen in het vervolg per brief op te sturen en gedetailleerd. Deze heb ik voor het eerst ontvangen, ik wil u die ook opsturen.

Opgelost
J. S.
26/10/2022

geen detail jaarlijkse afrekening

Beste, ik ben reeds meer dan een jaar klant bij Energie.be, dit zowel voor elektriciteit als gasleveringen.Tussentijds ontving ik steeds voorschotsfacturen.Mijn vraag aan Energie.be om een gedetailleerd overzicht te krijgen met o.a. de verbruikscijfers werd beantwoord dat ik deze had ontvangen op 29/09/22. Mijn verder aandringen blijft zonder resultaat of reactie. In mijn account van Energie.be vind ik geen jaarlijkse afrekening. Dus Energie spreekt zichzelf tegen, doch weigert me een detail over te maken. Fluvius van zijn kant trekt ook de schouders op. Concreet: ik moet betalen zonder te weten wat....

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform