Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
G. H.
3/07/2025

Overschrijving niet uitgevoerd.

Beste, Op 16/06/2025 heb ik een overschrijving van 25.000 euro gedaan naar een buitenlandse begunstigde. Op hetzelfde moment besloot de bank om mijn account te blokkeren. Het bedrag werd wel afgeschreven van mijn rekening. Omdat de begunstigde mij enkele dagen later verwittigde dat het bedrag nooit aangekomen was, heb ik dit via een omweg nogmaals overgeschreven, in de veronderstelling dat wanneer mijn rekening gedeblokkeerd zou worden dit bedrag ofwel terug op mijn rekening gestort zou worden ofwel het alsnog naar de begunstigde overgemaakt zou worden. Geen van de twee is echter tot vandaag gebeurt. Dus de 25.000 euro is nooit terecht gekomen. Als het geld alsnog zou overgemaakt worden zou de begunstigde mij verwittigen. Echter, dit is het bericht dat gisteren mocht ontvangen: "Ik heb een vraag: de klantenservice gaf aan dat u eerder een overboeking van €25.000 hebt gedaan vanaf uw rekening bij Keytrade, en dat u zelf aangaf dat de betaling succesvol is uitgevoerd. Echter, het bedrag is tot op heden nog niet ontvangen. U kunt contact opnemen met uw bank om te controleren of het geld mogelijk is vastgelopen bij het afwikkelingscentrum. Daarnaast kunt u bij de bank een verzoek indienen om het bedrag terug te laten boeken (recall)." Ik heb de bank hierover al enkele malen bericht via telefoon en email, maar het blijkt de minste van hun zorgen te zijn. Op email wordt niet gereageerd en aan de telefoon tekens hetzelfde antwoord: "We zullen het laten onderzoeken en we laten je iets weten"... Niet dus. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, Met vriendelijke groeten, Guido Haest.

Opgelost
G. H.
22/06/2025

Account geblokkeerd

Mijn bankaccount is reeds 2 weken volledig geblokkeerd nadat ik een groot bedrag overgeschreven heb naar een privé, buitenlandse rekening. Ik heb al contact gehad met de bank via email, telefoon en zelfs messenger van facebook, maar mijn probleem blijkt het minste van hun problemen te zijn. Ik heb beide mails die ik toegestuurd kreeg zo goed als mogelijk beantwoord. Ik heb momenteel nog 11 euro om eten te kopen en mijn rekeningen te betalen. Ik hoop dat je mij kan helpen, want ik ben ten einde raad. Ook de relatie met mijn vrouw lijdt er zeer sterk onder. Ik begrijp ook niet dat de bank zomaar MIJN geld kan achterhouden (stelen) , waar ik ooit keihard voor gewerkt heb. Er is ook 25.000 euro van mijn rekening verdwenen die nooit bij de persoon is aangekomen waar deze voor bedoeld was. Bijgevoegd de 2 beantwoorde emails van de bank. Met vriendelijke groet, Guido Haest.

Afgesloten
N. V.
14/03/2025

Technisch probleem met de app

Sinds 2 weken telefonisch contact (steeds franstalig keuzemenu); mijn probleem zou doorgegeven zijn nr 2e lijn...? Geen bevestiging van mijn klacht gekregen, noch een oplossing! Ik zou dringend toegang willen tot de app (iphone 12 mini). Ik heb samen met jullie telefonist alles geprobeerd, maar tweede lijn? Ik geloof niet dat dit doorgegeven werd.. Slechte online broker mbt technische ondersteuning!

Opgelost
E. H.
19/01/2025

Onterechte afhouding wordt niet terugbetaald

Korte beschrijving van uw probleem: er is onterecht een bedrag van de rekening van mijn vrouw gehaald. Ondanks meerdere telefoons en mails (met bewijzen) weigeren ze het bedrag terug te storten. Zie bijlagen

Opgelost
R. S.
4/12/2024

afsluiten rekening

Geachte, - Op 30/10/2024 vroeg ik Keytrade om mijn (lege) beursrekening af te sluiten alsook al mijn andere rekeningen en het resterende saldo naar mijn bankrekening bij Crelan over te maken. - Op 6/11/2024 stuurde ik , aangezien ik hiervan geen ontvangstbevestiging of enige andere reactie kreeg, via hun contactformulier de vraag of er een probleem was met mijn aanvraag. - Op 20/11/2024 kreeg ik via e-mail het antwoord dat mijn aanvraag werd behandeld, met excuses voor het laattijdige antwoord. - Op 4/12/2024 zijn de rekeningen nog altijd niet afgesloten en staat het resterende saldo nog altijd op mijn rekening bij Keytrade. Waarom duurt dit zo lang? MVG

Opgelost
E. E.
27/09/2024

rekening geblokkeerd

Geachte mevrouw, heer, Mijn bankrekening en bankaart zijn geblokkeerd. De reden is het niet tijdig bijwerken van de persoonsgegevens. Het bijwerken via de app is niet gelukt ondanks het volgen van alle richtlijnen (ondersteunde bestandsformaten, geen reflectie van een flits, voldoende resolutie met in acht neming van het maxumum van 10MB per bestand en kadrering met rand.) Ik kreeg bvb een foutmelding dat de voor- en achterkant van m'n identiteitskaart, niet van dezelfde persoon waren. Na telefonisch contact, werd ik verzocht de foto's van de identiteitskaart via email te sturen. Dit heb ik gedaan met daarop volgend een positief antwoord de gegevens werden bijgewerkt. Helaas kan ik nog steeds geen enkele financiele verichting uitvoeren. Het is bovendien ongemakkelijk om geld te lenen bij vrienden en familie met deze uitleg, gewoon om eten te kopen. Zie email referentie KTB:068608530, voor het telefonische contact mocht ik geen referentie ontvangen. De mensen die me te woord stonden via email en telefoon zijn vriendelijk en behulpzaam, maar ik maak me zorgen omdat ik steeds hetzelfde hoor. Met name dat het intern is doorgegeven en behandeld word. met vriendelijke groeten, Mathijs Maertens

Opgelost
T. P.
9/08/2024

Afsluiten rekening

Geachte mevrouw/heer, Op 23/04/2024 heb ik een aanvraag doorgestuurd om al mijn Keytrade rekeningen af te sluiten. Ik stel echter vast dat dit bijna 4 maand later nog niet uitgevoerd is. Na meerdere malen emails te sturen om te vragen wat te status is, is er tot op heden geen concreet antwoord. Dit heeft geleid dat ik op 09/08/2024 een email van Keytrade krijg dat mijn effectenrekening een debetsaldo vertoont en er daar debetinteresten moet op betaald worden. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk per direct mijn rekeneing te sluiten zoals is gevraagd heb op 23/04/2024. Met vriendelijke groeten,

Afgesloten
M. V.
6/08/2024

Schrappen dommiciliëringen

Geachte mevrouw/heer, Op 17/07/2024, heb ik uw diensten ingelicht dat al mijn domiciliëringen door Keytrade geannuleerd werden zonder me hierover te informeren. Het betreft hier waarschijnlijk een fout in jullie IT-systeem dat onderzocht dient te worden. Ik stel echter vast dat er tot op heden geen oplossing werd aangereikt. Ik kreeg een algemeen bericht hoe domiciliëringen aangemaakt dienen te worden, maar het probleem werd niet aangepakt. Al mijn verdere communicaties (18/07, 23/07, 27/07, 30/07) bleven onbeantwoord. Dit heeft geleid tot het feit dat een groot deel van onze facturen onbetaald bleven, waardoor we verplicht werden extra administratiekosten en verwijlinteresten te betalen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 13/08/2024 een definitieve oplossing aan te reiken en al mijn domiciliëringen opnieuw te activeren. Met vriendelijke groeten,

Afgesloten
B. T.
6/05/2024

Geen antwoord bij verzoek opzeggen account

Enkel weken geleden diende ik een verzoek in via het online formulier voor het stopzetten van mijn Keytrade account/rekening. Dit is reeds de 2de poging maar opnieuw krijg ik geen antwoord of bevestiging dat mijn verzoek werd ontvangen.

Opgelost
K. H.
2/03/2024

Al 2 maanden geen reactie

Beste,Meer dan twee maanden geleden heb ik verzocht om mijn effectenrekeningen met onmiddellijke ingang te sluiten. Tot op heden heb ik echter nog steeds geen antwoord ontvangen. Kunt u mij uitleggen waarom ik zo lang moet wachten?

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform