Beste,
Op 16/06/2025 heb ik een overschrijving van 25.000 euro gedaan naar een buitenlandse begunstigde.
Op hetzelfde moment besloot de bank om mijn account te blokkeren. Het bedrag werd wel afgeschreven van mijn rekening.
Omdat de begunstigde mij enkele dagen later verwittigde dat het bedrag nooit aangekomen was, heb ik dit via een omweg nogmaals overgeschreven, in de veronderstelling dat wanneer mijn rekening gedeblokkeerd zou worden dit bedrag ofwel terug op mijn rekening gestort zou worden ofwel het alsnog naar de begunstigde overgemaakt zou worden.
Geen van de twee is echter tot vandaag gebeurt. Dus de 25.000 euro is nooit terecht gekomen.
Als het geld alsnog zou overgemaakt worden zou de begunstigde mij verwittigen.
Echter, dit is het bericht dat gisteren mocht ontvangen:
"Ik heb een vraag: de klantenservice gaf aan dat u eerder een overboeking van €25.000 hebt gedaan vanaf uw rekening bij Keytrade, en dat u zelf aangaf dat de betaling succesvol is uitgevoerd.
Echter, het bedrag is tot op heden nog niet ontvangen.
U kunt contact opnemen met uw bank om te controleren of het geld mogelijk is vastgelopen bij het afwikkelingscentrum.
Daarnaast kunt u bij de bank een verzoek indienen om het bedrag terug te laten boeken (recall)."
Ik heb de bank hierover al enkele malen bericht via telefoon en email, maar het blijkt de minste van hun zorgen te zijn.
Op email wordt niet gereageerd en aan de telefoon tekens hetzelfde antwoord: "We zullen het laten onderzoeken en we laten je iets weten"... Niet dus.
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen,
Met vriendelijke groeten,
Guido Haest.