Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Nieuwe cv gascondensatieketel installatie
Beste, de firma Van Marcke heeft een installateur gestuurd om op 29/03 mijn oude gasketel te vervangenngen door een condensatieketel. Het hele PaasWE werkte de installatie niet . Dinsdag 2/04 komt de installateur en “lost het probleem op”Het probleem: installatie viel uit met foutmelding: meer dan 5x gasvlam onderbroken, er liep water uit de installatie de thermostaat werkte niet.De thermostaat wordt vervangen, het water wordt anders geleid . De radiatoren worden ontlucht.Van de thermostaat snap ik nog steeds niets, en de ketel is verbonden met het electriciteitsnet met 2 verlengsnoeren.Van Marcke schuift telkens het probleem door naar de installateur. Deze zegt me een elektricien te laten komen om een stopcontact te plaatsen. ( de meer dan 30 jaar oude ketel die hier stond was conform aangesloten, ik heb dit huis gekocht in oktober 2023 en uiteraard was alles gekeurd)Ik ben zelf op zoek gegaan naar een reglement voor aansluiten van gas cv ketels op het electriciteitsnet.Blijkt dat de ketel met de bedrading moet verbonden worden met een contactdoos (niet met een stekker) en deze contactdoos moet geaard zijn via de zekeringenkast.Waarom Van Marcke dat niet weet, en ik na 3 weken nog steeds geen antwoord en geen veilige installatie heb, weet ik niet. Maar de factuur is al met 2 rappels gestuurd.Ik zal enkel betale als alles in orde is, en vraag me trouwens af of dit de normale manier van werken is?Hartelijk dank voor uw opvolgingIngrid Vanhouche
Er wordt niet terugbetaald
Op 24 oktober 2024, bestelde en betaalde ik goederen bij Van Marcke voor een bedrag 243.14 euro dat onmiddellijk werd betaald. Blijkbaar afficheerde Van Marcke goederen op haar website die zij totaal niet konden leveren want zij stuitten systematisch de leverdatum dag per dag. Op 7 november 2023 had ik het wel gehad met het stuiten van leverdata, dus ik annuleerde de bestelling.Na verschillende mails en telefoons, duurt het dan tot 4 januari 2024 (!!) vooraleer Van Marcke erin slaagt een creditnota op te stellen voor de niet geleverde goederen en ze zijn zo vrij om die per direct ook door te mailen naar mij zodat hun administratie in orde is.Verschillende mails en telefoons later, is de creditnota wel in mijn bezit, maar werd het geld nooit op mijn rekening teruggestort. We zijn 12 april 2024, de bestelling (en betaling) dateert van 24 oktober 2023, 6 maanden geleden, en de creditnota heb ik in tussen ook al 3 maand in mijn bezit. Ik denk dat er stilaan wel wat intresten verschuldigd zijn?Een oplichting van de bovenste plank is dit door één van de grotere ondernemingen van ons land!
Meer dan een week te laat
Beste, ik bestelde een toilet set via het Blue platform. Daarop werd duidelijk een datum aanvaard van levering maar in realiteit kwam er niets aan op de werf en werd ik ook niet op de hoogte gebracht.De werf liep op zijn einde en ik had nog steeds geen antwoord, niet tegenstaande mijn berichten. Daarop stuurde ik een duidelijke klachtenmail naar een delivery adres en naar het info adres. Ik stelde heel duidelijk het probleem en vroeg uitdrukkelijk om de goederen ASAP na te sturen op het facturatieadres ipv het werf adres.Ik mocht de dag erna volgende bericht ontvangen:Hoi, Levering ingepland op 18.03Getekend, Petra.Zeer summier, geen details en rara, vandaag, 18 maart, 10 dagen te laat, stond de leverancier in Mechelen op het werf adres. Niemand aanwezig en ik heb nog geen toilet.Nu ben ik benieuwd of de Fransman begrepen heeft dat hij er morgen 19 maart terrecht kan...Niet beleefd, slechte en onduidelijke communicatie en geen service. Ik ben benieuwd hoe dit af zal lopen...
OPLOSSING GEZOCHT
Beste,Op 27 Sep 2023 hebben wij verschillende onderdelen (volgens offerte) besteld bij Van Marcke te Hasselt. Deze zouden geplaatst worden door MP Construct. Door de verkoopdienst (Hasselt) werd het order geplaatst in oktober met de vermelding dat de werken begin Januari 2024 zouden beginnen.Op 26 Januari werd de badkamer uitgebroken en normaal gezien zou het gros van de te plaatsen toestellen op maandag 29 januari geleverd worden. Dit is niet gebeurd.Na enkele contactnames met de dienst leveringen bleek dar er serieuze problemen waren met deze order (0200784683), dubbele bestellingen, geen bestellingen, etc. De hoofdoorzaak zou een verandering van programma zijn waardoor eigenlijk niets besteld werd. Tot woensdag 21 Feb kregen wij telkens, bij meerdere contactnames, te horen dat er problemen zijn met het dossier, maar werd nooit een oplossing gecommuniceerd. Op 14 Feb hebben wij een gesprek gehad met Benjamin die bepaalde oplossingen voorstelde, en werd ook uitgelegd dat er nog steeds (na bijna een maand) op bepaalde vlakken nog geen actie ondernomen was, bijvoorbeeld: onze douchewand werd niet langer geproduceerd, en tot dan toe werd dit niet gecommuniceerd, noch actie ondernomen. Op 21 Feb werd nogmaals een meeting belegd met Benjamin ditmaal met als hoofddoel een nieuwe douchewand te bestellen (wat dan ook gedaan werd). Er werd ook de status van het dossier besproken. In het kort lijkt het mij dat bepaalde diensten (sales, finance and delivery) zouden moeten samenwerken, maar dat dit toch een beetje misloopt. Als voorbeeld: op 22 Feb zou er een gratis (voorlopige) douchewand moeten geleverd worden, maar dit werd niet geleverd omdat het voorschot niet betaald is (??).Wij kunnen op dit moment de badkamer niet gebruiken en zijn dus al 4 weken aangewezen op alternatieve hulpmiddelen. Monique heeft een chronische ziekte waardoor zij minder mobiel is, hierdoor is het zich wassen in een alternatieve badkamer niet zo eenvoudig. Daar het meubel reeds aanwezig is ( sinds 05 Feb) en de douchewand (tijdelijke) ook, vraag ik u de mogelijkheid te willen onderzoeken om dit ASAP te willen leveren, of ons uit te leggen welke acties moeten ondernomen worden om de levering zo snel mogelijk te kunnen uitvoeren. Mag ik u ook vragen om ons mee te delen wat de status is van de items die nog moeten geleverd worden. Deze items zijn: 1 lavabokraan, regendouche (hoofddouche) handsproeier, verwarmingselement (chauffage). Ik wil benadrukken dat Benjamin ons gooed geholpen heeft. Ik begrijp dat er in het begin problemen ontstaan wijn door een verandering in de software en ik ken de gevolgen hiervan. Ik begrijp echter niet dat na het vaststellen van de problemen en mankementen men na 4 weken nog steeds geen oplossing noch antwoord heeft. Ik weet dat wettelijk alles via de installateur moet verlopen maar hier ligt de fout niet bij de installateur en uiteindelijk ben ik de eindklant.Hopend op een positief antwoord en resultaat,Met vriendelijke groet,Jan
Herstel brander centrale verwarming
Beste,Na het invullen van herstelformulier online -Zie nummer 00030026956 d.d. 21//01/24- en herhaaldelijke telefonische oproepen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen. Hierbij vraag ik ook een schadevergoeding omwille gebrek aan warmte en ook als er een andere dienst moet ingeschakeld worden+ eventuele schade bij vorst. Vandaag 02/02/24 nog eens teruggebeld en wacht nu nog eens op antwoord.M.v.g.
dringende interventie negeren
Beste, Op maandag 8 januari hebben wij een dringende interventie aangevraagd voor een foutmelding op onze condensatiekachel, waarbij wij expliciet hebben vermeld dat zowel onze verwarming als warmwatervoorziening niet functioneerden. Dit verzoek is tot op heden niet adequaat behandeld, wat resulteert in ernstig ongemak, vooral gezien de vriestemperaturen en het feit dat wij een kind in huis hebben.Wij hebben herhaaldelijk contact opgenomen met de planningsverantwoordelijke, die ons steeds meldde dat wij binnen een redelijke termijn geholpen zouden worden. Echter, tot onze teleurstelling hebben wij op 11 januari vernomen dat er mogelijk pas op 16 januari een interventie kan plaatsvinden, omdat er dan waarschijnlijk een technicus in de buurt is. Dit ondanks het feit dat wij sinds 2014 een jaarlijks onderhoudscontract betalen bij jullie. Dan verwacht je toch dat je binnen de 3 dagen geholpen wordt. Wij voelen ons volledig aan ons lot overgelaten en ervaren een gebrek aan goodwill vanuit uw bedrijf. Er is geen enkel voorstel gedaan om elektrische kacheltjes af te halen in uw depot in Gent, noch heeft u moeite gedaan om een onderaannemer aan te stellen. Om de binnentemperatuur in onze woning boven de 10 graden te houden, hebben we zelf elektrische kacheltjes gekocht. Daarnaast hebben wij zelf op 10 januari een technicus gecontacteerd rond het Gentse die vrijdag 12 januari de interventie zal uitvoeren.Gezien de ernst van deze situatie, en de onprofessionele opvolging willen wij onze samenwerking met uw bedrijf beëindigen. Wij zijn van mening dat de gemaakte kosten, waaronder de uren van de technicus en de kosten voor de aanschaf van elektrische kacheltjes, verhaald moeten worden op uw bedrijf. Bovendien willen we ook de terugbetaling van de factuur 0090052250 waarmee we het onderhoud voor 2024 hebben betaald. Wij verzoeken u dringend om deze kwestie met spoed op te pakken en ons ongemak te compenseren. Tevens ontvangen wij graag een reactie op dit schrijven binnen 7 dagen.In afwachting van uw spoedige actie verblijven wij,Met koude groeten,
Service Van Marcke
Op 29/11 heb ik een melding gemaakt dat mijn boiler stuk is bij Van Marcke. Op 6/12 belde ze mij dat er op 7/12 iemand kwam voor te kijken wat er aan de hand is. Foutmelding ventilatortje stuk in boiler. Installateur geweest op 7/12. Meneer zei dat hij ging terug komen die vrijdag ofwel maandag, dinsdag de week daarop. Niemand meer gezien of gehoord. 18/12 factuur gekregen. Gemeld dat mijn boiler nog steeds niet gemaakt is. De vraag gekregen om mijn adres te sturen. Dit zo gedaan. Vermeld dat ik die rekening ook niet betaal voor mijn boiler gemaakt is. Nu vandaag op 8/01 nog steeds geen antwoord gekregen. Op 7/01 mail gestuurd in de avond en daar ook geen antwoord op. Het is onmenselijk om mensen zo in de koud te laten zitten! Ik heb ook huisdieren die in de koud moeten zitten. Mijn energiefactuur zal voor elektriciteit zal goed omhoog gaan nu ik verwarm met elektrische vuurtjes! Verschrikkelijk is het in deze temperaturen. Ook papier als bevestiging dat er een installateur is geweest is ondertekend door de installateur zelf! ( zogenaamd heb ik dit getekend maar ik was niet aanwezig en mijn vader heeft ook niets getekend).
Eerst betaling vragen voor onderhoud, 4 maanden later nog geen contact geweest.
Beste,Ik heb 01/09/23 een factuur ontvangen voor onderhoud van mijn verwarmingsketel.Deze is 04/09/23 betaald geweest.Begin november ‘23 contact genomen met navraag voor mijn onderhoud. Voorlopig nog niet mogelijk was het antwoord.Nu bijna 4 maanden na het ontvangen van mijn betaling nog altijd niks gehoord voor mijn ondrhoud.
onderhoud en leveren van goederen
Beste Op 14/9/2023 vroeg ik een onderhoud van mijn 3 ontharders alsook levering van 20 zakken zout.Sindsdien enkele keren ( 4/5 x) gebeld met het antwoord: ik meld dit aan de planning maar er is een probleem met de zoutlevering naar onze maatschappijLaatste aanvraag ref.: 000300022486 nog op 26/11 en laatste telefoon op 11/12 ( met steeds hetzelfde antwoord) Ik stelde zelf ook voor om de levering van het zout on hold te zetten en op zijn minst het onderhoud uit te voeren.We zijn nu 27/128 Is er nog leven van 2023?GroetenM De Witte
Te laattijdige levering
Beste,op 27/04/2023 tekende ik een bestelbon voor een aantal artikelen voor de installatie van een badkamer, met de voorzien leverings datum van begin september 23 .Ik heb zelf deze badkamer geïnstalleerd . De voorziene leveringsdatum werd niet gerespecteerd .Pas na vele telefoons en mails waar er niet altijd werd beantwoord kreeg ik maar een deel van de bestelling op 23 november . De gegeven reden was het invoeren van een nieuw computersysteem .Ondertussen was ik wel al begonnen aan de nodige werken . De volledige levering is er tot op heden nog niet . Ik kreeg wel ondertussen leveringsbonnen voor nog niet geleverde artikels zonder ik iets kreeg .Gevolgen van dit alles dat we ongeveer 2 maanden onze badkamer niet konden gebruiken met alle nodige ongemakken . nu kunnen we nog altijd niet douchen De communicatie met Van Marcke loopt slecht . Bereikbaarheid per telefoon of mail is zeer moeilijk en afspraken rond opvolging worden slecht nageleefd . Mijn verwachting was wel dat stipter kon geleverd worden . Op 8 maanden is dit een minimum verwachting .Wat vraag ik tot op vandaag :- een zo spoedig mogelijk levering van alle bestelde artikels - een redelijk compensatie voor de laattijdigheid van de leveringen met als gevolg het niet kunnen gebruiken van onze enige badkamer en de nodige problemen hiermee
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten