Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Nieuwe cv gascondensatieketel installatie
Beste, de firma Van Marcke heeft een installateur gestuurd om op 29/03 mijn oude gasketel te vervangenngen door een condensatieketel. Het hele PaasWE werkte de installatie niet . Dinsdag 2/04 komt de installateur en “lost het probleem op”Het probleem: installatie viel uit met foutmelding: meer dan 5x gasvlam onderbroken, er liep water uit de installatie de thermostaat werkte niet.De thermostaat wordt vervangen, het water wordt anders geleid . De radiatoren worden ontlucht.Van de thermostaat snap ik nog steeds niets, en de ketel is verbonden met het electriciteitsnet met 2 verlengsnoeren.Van Marcke schuift telkens het probleem door naar de installateur. Deze zegt me een elektricien te laten komen om een stopcontact te plaatsen. ( de meer dan 30 jaar oude ketel die hier stond was conform aangesloten, ik heb dit huis gekocht in oktober 2023 en uiteraard was alles gekeurd)Ik ben zelf op zoek gegaan naar een reglement voor aansluiten van gas cv ketels op het electriciteitsnet.Blijkt dat de ketel met de bedrading moet verbonden worden met een contactdoos (niet met een stekker) en deze contactdoos moet geaard zijn via de zekeringenkast.Waarom Van Marcke dat niet weet, en ik na 3 weken nog steeds geen antwoord en geen veilige installatie heb, weet ik niet. Maar de factuur is al met 2 rappels gestuurd.Ik zal enkel betale als alles in orde is, en vraag me trouwens af of dit de normale manier van werken is?Hartelijk dank voor uw opvolgingIngrid Vanhouche
Er wordt niet terugbetaald
Op 24 oktober 2024, bestelde en betaalde ik goederen bij Van Marcke voor een bedrag 243.14 euro dat onmiddellijk werd betaald. Blijkbaar afficheerde Van Marcke goederen op haar website die zij totaal niet konden leveren want zij stuitten systematisch de leverdatum dag per dag. Op 7 november 2023 had ik het wel gehad met het stuiten van leverdata, dus ik annuleerde de bestelling.Na verschillende mails en telefoons, duurt het dan tot 4 januari 2024 (!!) vooraleer Van Marcke erin slaagt een creditnota op te stellen voor de niet geleverde goederen en ze zijn zo vrij om die per direct ook door te mailen naar mij zodat hun administratie in orde is.Verschillende mails en telefoons later, is de creditnota wel in mijn bezit, maar werd het geld nooit op mijn rekening teruggestort. We zijn 12 april 2024, de bestelling (en betaling) dateert van 24 oktober 2023, 6 maanden geleden, en de creditnota heb ik in tussen ook al 3 maand in mijn bezit. Ik denk dat er stilaan wel wat intresten verschuldigd zijn?Een oplichting van de bovenste plank is dit door één van de grotere ondernemingen van ons land!
Meer dan een week te laat
Beste, ik bestelde een toilet set via het Blue platform. Daarop werd duidelijk een datum aanvaard van levering maar in realiteit kwam er niets aan op de werf en werd ik ook niet op de hoogte gebracht.De werf liep op zijn einde en ik had nog steeds geen antwoord, niet tegenstaande mijn berichten. Daarop stuurde ik een duidelijke klachtenmail naar een delivery adres en naar het info adres. Ik stelde heel duidelijk het probleem en vroeg uitdrukkelijk om de goederen ASAP na te sturen op het facturatieadres ipv het werf adres.Ik mocht de dag erna volgende bericht ontvangen:Hoi, Levering ingepland op 18.03Getekend, Petra.Zeer summier, geen details en rara, vandaag, 18 maart, 10 dagen te laat, stond de leverancier in Mechelen op het werf adres. Niemand aanwezig en ik heb nog geen toilet.Nu ben ik benieuwd of de Fransman begrepen heeft dat hij er morgen 19 maart terrecht kan...Niet beleefd, slechte en onduidelijke communicatie en geen service. Ik ben benieuwd hoe dit af zal lopen...
OPLOSSING GEZOCHT
Beste,Op 27 Sep 2023 hebben wij verschillende onderdelen (volgens offerte) besteld bij Van Marcke te Hasselt. Deze zouden geplaatst worden door MP Construct. Door de verkoopdienst (Hasselt) werd het order geplaatst in oktober met de vermelding dat de werken begin Januari 2024 zouden beginnen.Op 26 Januari werd de badkamer uitgebroken en normaal gezien zou het gros van de te plaatsen toestellen op maandag 29 januari geleverd worden. Dit is niet gebeurd.Na enkele contactnames met de dienst leveringen bleek dar er serieuze problemen waren met deze order (0200784683), dubbele bestellingen, geen bestellingen, etc. De hoofdoorzaak zou een verandering van programma zijn waardoor eigenlijk niets besteld werd. Tot woensdag 21 Feb kregen wij telkens, bij meerdere contactnames, te horen dat er problemen zijn met het dossier, maar werd nooit een oplossing gecommuniceerd. Op 14 Feb hebben wij een gesprek gehad met Benjamin die bepaalde oplossingen voorstelde, en werd ook uitgelegd dat er nog steeds (na bijna een maand) op bepaalde vlakken nog geen actie ondernomen was, bijvoorbeeld: onze douchewand werd niet langer geproduceerd, en tot dan toe werd dit niet gecommuniceerd, noch actie ondernomen. Op 21 Feb werd nogmaals een meeting belegd met Benjamin ditmaal met als hoofddoel een nieuwe douchewand te bestellen (wat dan ook gedaan werd). Er werd ook de status van het dossier besproken. In het kort lijkt het mij dat bepaalde diensten (sales, finance and delivery) zouden moeten samenwerken, maar dat dit toch een beetje misloopt. Als voorbeeld: op 22 Feb zou er een gratis (voorlopige) douchewand moeten geleverd worden, maar dit werd niet geleverd omdat het voorschot niet betaald is (??).Wij kunnen op dit moment de badkamer niet gebruiken en zijn dus al 4 weken aangewezen op alternatieve hulpmiddelen. Monique heeft een chronische ziekte waardoor zij minder mobiel is, hierdoor is het zich wassen in een alternatieve badkamer niet zo eenvoudig. Daar het meubel reeds aanwezig is ( sinds 05 Feb) en de douchewand (tijdelijke) ook, vraag ik u de mogelijkheid te willen onderzoeken om dit ASAP te willen leveren, of ons uit te leggen welke acties moeten ondernomen worden om de levering zo snel mogelijk te kunnen uitvoeren. Mag ik u ook vragen om ons mee te delen wat de status is van de items die nog moeten geleverd worden. Deze items zijn: 1 lavabokraan, regendouche (hoofddouche) handsproeier, verwarmingselement (chauffage). Ik wil benadrukken dat Benjamin ons gooed geholpen heeft. Ik begrijp dat er in het begin problemen ontstaan wijn door een verandering in de software en ik ken de gevolgen hiervan. Ik begrijp echter niet dat na het vaststellen van de problemen en mankementen men na 4 weken nog steeds geen oplossing noch antwoord heeft. Ik weet dat wettelijk alles via de installateur moet verlopen maar hier ligt de fout niet bij de installateur en uiteindelijk ben ik de eindklant.Hopend op een positief antwoord en resultaat,Met vriendelijke groet,Jan
Herstel brander centrale verwarming
Beste,Na het invullen van herstelformulier online -Zie nummer 00030026956 d.d. 21//01/24- en herhaaldelijke telefonische oproepen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen. Hierbij vraag ik ook een schadevergoeding omwille gebrek aan warmte en ook als er een andere dienst moet ingeschakeld worden+ eventuele schade bij vorst. Vandaag 02/02/24 nog eens teruggebeld en wacht nu nog eens op antwoord.M.v.g.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten