Terug

Nieuwe cv gascondensatieketel installatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. V.

Naar: VAN MARCKE

20/04/2024

Beste, de firma Van Marcke heeft een installateur gestuurd om op 29/03 mijn oude gasketel te vervangenngen door een condensatieketel. Het hele PaasWE werkte de installatie niet . Dinsdag 2/04 komt de installateur en “lost het probleem op”Het probleem: installatie viel uit met foutmelding: meer dan 5x gasvlam onderbroken, er liep water uit de installatie de thermostaat werkte niet.De thermostaat wordt vervangen, het water wordt anders geleid . De radiatoren worden ontlucht.Van de thermostaat snap ik nog steeds niets, en de ketel is verbonden met het electriciteitsnet met 2 verlengsnoeren.Van Marcke schuift telkens het probleem door naar de installateur. Deze zegt me een elektricien te laten komen om een stopcontact te plaatsen. ( de meer dan 30 jaar oude ketel die hier stond was conform aangesloten, ik heb dit huis gekocht in oktober 2023 en uiteraard was alles gekeurd)Ik ben zelf op zoek gegaan naar een reglement voor aansluiten van gas cv ketels op het electriciteitsnet.Blijkt dat de ketel met de bedrading moet verbonden worden met een contactdoos (niet met een stekker) en deze contactdoos moet geaard zijn via de zekeringenkast.Waarom Van Marcke dat niet weet, en ik na 3 weken nog steeds geen antwoord en geen veilige installatie heb, weet ik niet. Maar de factuur is al met 2 rappels gestuurd.Ik zal enkel betale als alles in orde is, en vraag me trouwens af of dit de normale manier van werken is?Hartelijk dank voor uw opvolgingIngrid Vanhouche

Berichten (2)

VAN MARCKE

Naar: I. V.

22/04/2024

Beste,We hebben de klacht goed ontvangen. Zou het mogelijk zijn ons het correcte klantennummer te bezorgen of het adres? 2864021-96 is namelijk geen klantennummer van bij Vanmarcke. Onze klantennummers beginnen met 300Alvast bedankt!Met vriendelijke groeten,Coridialement,Kind regards,JasonVan Marcke ServiceFront Office medewerker+32 (0)56 23 75 83service@vanmarcke.beVan Marcke HQ, LAR blokZ 5B-8511 Kortrijk (Aalbeke)www.vanmarcke.comFollow us on:

I. V.

Naar: VAN MARCKE

22/04/2024

BesteMijn KLANTNR: 300032890U heeft al verschillende mails en nog meer telefoontjes van mij gekregen.We zijn 1 maand verder en de gasketel werkt nog steeds niet naar behoren en is nog steeds niet reglementair en veilig aangesloten. De regelgeving omtrent het laatste (aansluiten op het electriciteitsnet) heb ik zelf moeten opzoeken.Ik geef u ook mijn tel nr en hoop oprecht dat het nu morgen opgelost wordt (er is een afspraak voor morgen 23/04.)Mvg,Ingrid Vanhouche 0494 390653


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform