Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
L. V.
19/09/2025

Gebrekkige dienstverlening

Beste, Na bijna een jaar sukkelen, vraag ik uw interventie teneinde: - mijn onderhoudscontract te annuleren bij Vaillant - een terugbetaling te verkrijgen van mijn nooit ontvangen jaarlijks onderhoud in 2024(219,81 EUR) - credit nota van de nieuwe ontvangen factuur voor het jaar 2025 Excuses zullen ze niet aanbieden, maar zijn op zijn minst op zijn plaats. U mag mij steeds contacteren indien u meer informatie nodig heeft. Met vriendelijke groet, Lien Van Simaey

In behandeling
M. V.
26/08/2025

Al 2,5 maanden zonder warm water!

Beste, in 2021 installeerde de firma Ecclipse een warmtepomp inclusief vloerverwarming en convectoren + boiler. Voor de definitieve afwerking (thermostaat, lanceren van de convectoren n de slaapkamers) daagden ze nooit op en beantwoorden geen e-mails of telefoontjes meer. Wij zijn nochtans altijd correct geweest, ook wat betalingen betreft. Andere installateurs wilden niet komen om de boel af te werken, wat logisch is. Toen de machine in mei opeens in foutcode 732 ging (m.a.w. uitviel) en we ten einde raad Vaillant belden, konden ze een eigen technicus sturen, weliswaar pas 4 weken later. De technicus kon het probleem niet oplossen en is sedertdien al 4 keer langsgekomen, de laatste keren met 2 man. Na hun vertrek viel het systeem telkens weer uit, altijd met dezelfde foutcode. Bovendien moeten we telkens weken op iemand wachten. We zijn ten einde raad. We vrezen dat we uiteindelijk de hele boel door een lokale en betrouwbare installateur en een installatie van een ander merk zullen moeten vervangen. Dat kost verschrikkelijk veel geld én is onaanvaardbaar voor een installatie die nauwelijks 4 jaar oud is! Binnenkort breekt de winter aan, wellicht zonder verwarming en zonder warm water!

In behandeling
L. L.
27/07/2025

Protest factuur

Geachte mevrouw/heer, Op 5 juni 2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van 213,06€ . Omdat jullie technieker niet de juiste tools bij zich had kan hij de herstelling niet uitvoeren dus wens ik ook alleen maar de verplaatsingsvergoeding te betalen. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie zal ik deze factuur dan ook niet betalen , en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

In behandeling
M. G.
2/07/2025

Factuurbetwistingen Vaillant : dossier ORD-0029472698

Geachte, Via deze weg wil ik toch even mijn ongenoegen uiten over jullie klantenservice, want ik vraag me af of jullie andere klanten op dezelfde wijze behandelen als mezelf. Alle gegevens kan u tevens terug vinden in bijlage. Ik schets even de situatie: (ik ben al heel lang klant bij jullie) **dd 3/04/2024 : komen jullie langs om een drukvoeler te herstellen onder garantie. Goed, service zoals het hoort. Ik dien niets te betalen. Maar spijtig genoeg lekt de ketel dag erna opnieuw. **dd 12/04/2024 : komen jullie opnieuw langs, want de boiler lekt nog steeds en krijg ik te horen dat de boiler te oud is en indien ik dit nu wil herstellen, 700€ dien te betalen. Er zou mij een bestek hiervoor gestuurd zijn (naar wie? Wat ? waar? Want ik heb hiervoor niets ontvangen) ofwel de volledige ketel dien te vervangen. **dd 12/04/2024 : stuur ik een officiële aanvraag binnen voor een offerte te krijgen (dossiernummer L01123931) tot op vandaag nog steeds geen offerte mogen ontvangen. **dd 16/04/2024 : ikzelf neem contact op, met de vraag om me terug te bellen, telefoonnummer erbij gezet => geen reactie **dd 13/05/2024 : IDEM **dd 21/06/2024 : IDEM Uiteindelijk krijg ik als antwoord (en nog niet eens telefonisch) dat jullie de 150€ laten vallen indien ik binnen 3 maanden een bewijs van aankoop van een nieuwe Bulex ketel kan voorleggen? En dan komen jullie nu, 8 maanden na datum, en tal van pogingen van mijzelf (als klant) met de vraag mij telefonisch te contacteren om een oplossing te zoeken die werkbaar is voor beide partijen, maar waar ik nog altijd geen verdere uitleg heb mogen ontvangen van jullie kant. Dat vind ik dus totaal geen service. Alle email verkeer kan u terug vinden in bijlage. Jullie antwoord : O.Ref/CM-B11182484 Beste heer Goddyn, Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen en bedanken U hiervoor. Wij wensen U te informeren dat wij inderdaad de forfait kunnen annuleren wanneer wij binnen de 3 maanden volgend op de interventie een kopij van de installatiefactuur (nieuwe ketel Bulex/Vaillant) van de installateur mogen ontvangen. Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, Mijnheer, met de meeste hoogachting. Lieve Ik betreur de houding die jullie hierin aannemen en ik vraag jullie dan ook om mij te contacteren. Dit kan op 0474/03.78.88 Alvast bedankt hiervoor. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
S. G.
2/06/2025

Onderhoudscontract

Geachte mevrouw/heer, Deze mail had ik gestuurd naar complaint@vaillant.be Beste, Zoals gevraagd na mijn negatieve revieuw op trustpilot stuur ik hier een mail met de info over ons onderhoud van de zonneboiler.In bijlage stuur ik ons factuur met de nodige info.Wij wonen hier al 12 jaar,nog nooit geen problemen gehad met vaillant i.v.m het onderhoud.Normaal gezien komen ze om de 2 jaar een onderhoud voor de beide zowel de gasketel en de zonneboiler doen.Nu ik versta dat sommige techniekers enkel gasketel doen en geen zonneboiler,op 12 jaar tijd is dit misschien 2x gebeurd dat de afspraken appart gingen,maar voor de rest komen ze altijd samen onderhouden.Dit jaar is het blijkbaar zeer moeilijk om een afspraak te maken.In januari zij´n ze onze gasketel komen onderhouden,de technieker van dienst deed geen zonneboiler,je moet een afspraak inplannen zei hij.Ok,ik bel naar vaillant voor een afspraak,vragen ze mij:moeten wij voor de vloeistof voorzien of doen jullie dat?Altijd nemen zei de vloeistof mee,wij betalen toch onderhoud,waarom zouden wij dan nog vloeistof moeten aankopen?Maar bon,vanaf januari stonden we op de priorlijst,na 2 weken terug gebeld,ja weer hetzelfde,we staan op de priorlijst,ze gaan je vandaag bellen voor een afspraak zei de telefoniste.Helemaal niks van in huis gekomen.De week erachter bel ik terug,ze kunne´n de dienst niet bereiken en weer hetzelfde,ze gingen in de namiddag terugbellen,weer helemaal niks van in huis gekomen.Na enkele dagen terug gebeld,dan plannen ze een afspraak in voor in April,1 dag ervoor krijg je een sms van de technieker met het juiste tijdstip,we hadden helemaal geen sms gekregen,en de dag zelf belt de technieker af omdat hij de vloeistof niet heeft?Alé,ik vind dit niet meer normaal bij vaillant,echt een slechte service.Daarachter heb ik nog een aantal keer teruggebeld,en altijd zeggen ze hetzelfde,je staat op de priorlijst en ze gaan je contacteren voor een afspraak in te plannen.Tot op vandaag nog altijd niks,en de laatste keer heb ik mij toch wel boos moeten maken aan de telefoon,ik heb gezegd,ik wacht tot eind mei,heb ik dan nog geen afspraak,dien ik klacht in bij testaankoop.Wij betalen een onderhoudscontract,en krijgen hiervoor slechte service terug in de plaats.Als ik iets bestel uit China,komt het sneller toe dan de vloeistof dat jullie moeten bestellen,of moeten ze deze nog uit de grond boren? Zeer ontevreden over vaillant service! Sonja Gabriels

Opgelost
S. D.
28/05/2025

Kapotte warmtepomp Vaillant

Onze warmtepomp, flexoTHERM VWF 87/4 werd in 2017 geïnstalleerd door GeoServices. In oktober 2020 werkte deze plots niet meer. Foutcode F.723 De installateur kon dit probleem niet verhelpen en schakelde Vaillant in. Het zou gaan om een productiefout, en de condensor werd vervangen. Hierna was het probleem opgelost. Minder dan 5 jaar later geeft de warmtepomp opnieuw dezelfde foutmelding (F.723). Dus geen verwarming of sanitair warm water meer sinds 14/05/2025. Installateur kan het probleem niet oplossen en schakelt opnieuw Vaillant in. Conclusie, de condensor is opnieuw stuk, en dit zal +/- €3000 kosten om te herstellen.

Afgesloten
R. L.
20/01/2025

Herstelling warmtepomp - vergoeding onkosten

Beste, Ik vroeg een interventie aan op 18/11 voor mijn defecte warmtepomp. De eerste interventie werd ingepland op 27/11. Op 20/11 bel ik de klantendienst op om door te geven dat de compressor vervangen moet worden. (Dit had mijn loodgieter opgemerkt.) Dit zou genoteerd worden in het dossier van de interventie. Op 27/11 komt er een technieker langs. Deze had geen vervangstuk voor de compressor mee maar zou deze bestellen. Ik zou gecontacteerd worden wanneer dit vervangstuk binnen was. Een week later had ik nog niets gehoord, dus bel ik zelf naar de klantendienst. Op woensdag 04/12 werd mij een update beloofd, ik zou teruggebeld worden. Dit is uiteindelijk niet gebeurd. Vrijdag 06/12 nogmaals gebeld maar toen was het antwoord dat die dienst geen zicht heeft op deze zaken. Dit zou intern doorgegeven worden. Dinsdag 10/12 nogmaals gebeld. Weer hetzelfde verhaal: dit zou doorgegeven worden. De persoon aan de lijn heeft een ticket aangemaakt (ticketnummer: 12390242) en zegt dat ik gecontacteerd zou worden. Donderdag 12/12: nogmaals gebeld en blijkbaar werd gisteren een poging ondernomen om de herstelling in te plannen maar die werd geweigerd door 'het systeem'. Ik heb hiervan geen melding/mail/bericht gekregen. Had ik dus niet zelf gebeld, dan had ik dit waarschijnlijk niet eens geweten. Uiteindelijk wordt de herstelling dan ingepland op maandag 23/12. Een maand (!) na de eerste interventie. De technieker zou langskomen in de voormiddag. Op 23/12 bel ik om 14u zelf naar Vaillant om te vragen wanneer ik de technieker mag verwachten. Blijkt dan dat er geen technieker op komst is. De afspraak moet opnieuw ingeboekt worden. Er werd dan een derde (!!) interventie ingepland op 09/01. Ook toen hadden de techniekers geen vervangstuk voor de compressor mee. Na deze derde interventie is de warmtepomp dus nog steeds niet hersteld. Nu staat er een vierde interventie ingepland op 23/01. Ik hoop dat de techniekers dan het correcte vervangstuk meehebben en dat de warmtepomp dus kan hersteld worden. Dit is een warmtepomp die geïnstalleerd werd op 04/01/2024. Deze heeft dus niet eens 10 maanden gewerkt voor er iets kapot ging. Ook bleven mijn vier (!!!) vorige klachtenmails onbeantwoord. Vandaar probeer ik het deze keer via Testaankoop. Ik wens vergoed te worden voor de meerkosten die jullie veroorzaken door deze erg laattijdige herstelling. (die op heden zelfs nog moet gebeuren) Wij verwarmen nu met de ingebouwde weerstand van de warmtepomp, aan 3kWh per uur of 72 kWh per dag! Voor onze zeer hoge elektriciteitskosten en onze inspanningen (afspraken verzetten zodat we thuis kunnen zijn, thuiswerk, schijnbaar oneindige telefoontjes met jullie klantendienst...) vragen wij een vergoeding van 900€.

Opgelost
J. S.
16/01/2025

betwisting betalingsherinnering

Betwisting betalingsherinnering factuurnummer 1113738488 Op 14 januari 2025 ontving ik een e-mail van Vaillant Group Belgium N.V. met een betalingsherinnering voor een openstaand bedrag van €305,36 (factuurnummer 1113738488). Tot mijn verbazing heb ik nooit een originele factuur ontvangen met betrekking tot deze herinnering. Dit maakt het voor mij onmogelijk om de juistheid van deze aanmaning te verifiëren. Ik wil u hierbij formeel laten weten dat ik de betalingsherinnering betwist om de volgende redenen: Ontbreken van de originele factuur: Ik heb geen originele factuur ontvangen die dit bedrag rechtvaardigt. Onverwachte herinnering: De herinnering is zonder eerdere communicatie of factuur verzonden, wat ongebruikelijk is. Mogelijke administratieve fout: Het is niet duidelijk of deze factuur daadwerkelijk aan mij gericht is, of dat er een vergissing is gemaakt. Om deze situatie te verduidelijken, verzoek ik u om: -Een kopie van de originele factuur en eventuele ondersteunende documenten te bezorgen. -Schriftelijk te bevestigen dat deze herinnering correct is en aan mij is gericht. -Indien van toepassing, eventuele details over de vermeende overeenkomst of dienstverlening die aan deze factuur ten grondslag ligt. Totdat bovenstaande duidelijkheid is verschaft, beschouw ik de betalingsherinnering als ongegrond en zal ik geen betalingen verrichten. Indien deze herinnering op een misverstand berust, vraag ik u vriendelijk dit schriftelijk te bevestigen en de herinnering in te trekken. Ik verwacht uw schriftelijke reactie binnen 14 dagen. Alvast dank voor uw medewerking. Mocht u aanvullende informatie nodig hebben, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
J. V.
12/01/2025

Contract 00129387

Beste, ik verwijs naar de aangetekende zending. Met bericht van ontvangst AR 220 390 742 615 met datum van verzending 23/12/2024. Met vriendelijke groet. Jan Van der Goten Jan Berkelei 56 2860 Sint-Katelijne-Waver 0496306813

Afgesloten
J. S.
9/01/2025

Nieuwe thermostaat onder garantie wordt niet geleverd

December 2023: Vaillant thermostaat gekocht. In april 2024 werd deze vervangen onder garantie maar deze heeft nooit gewerkt. In oktober aanvraag hiervan verstuurd, na vele weken eindelijk een interventie kunnen plannen (met veel tijd en geduld, ondanks dat het nummer de helft van de tijd niet werkt, online formulieren ook niet werken, en er nooit iemand antwoordt op mails). 26/11 bezoek gehad van technieker Dieter Vlaeminck. Die stelde vast dat de app niet meer werkt bij dat type thermostaat en er een nieuwe moet komen. 12/12 nieuwe afspraak gekregen, en hiervoor ook een dag verlof genomen zodat ik thuis kon zijn, maar de dag zelf opgebeld geweest door Vaillant dat ze de thermostaat naar de verkeerde technieker hadden gestuurd. 27/12 nieuwe afspraak gekregen tussen 7u30 en 12u, opnieuw speciaal hiervoor opgestaan in mijn verlof, rond 14u was de technieker hier. Bleek opnieuw de verkeerde thermostaat mee te hebben. Ik werd ervan verzekerd dat hij maandag 30/12 om 9u zou langskomen om finaal de juiste thermostaat te installeren. Hij nam de oude thermostaat hier ook mee, dus nu hebben we helemaal geen meer. 30/12 hiervoor WEERAL de hele dag thuis gebleven, niemand gezien!!! 31/12 boze mail geschreven, geen antwoord gekregen, wel automatische e-mail dat een nieuwe interventie gepland stond op 03/01/2025 tussen 7u30 en 12u. 03/01 WEERAL niemand opgedaagd. Al voor de derde keer nu. In de dagen daarna verschillende keren gemaild, nooit antwoord gekregen. Verschillende keren gebeld, één keer verkeerd doorverbonden geweest, één keer verteld geweest dat ze me terug zouden contacteren maar dat is nooit gebeurd, en één keer legde de operator gewoon neer nadat hij zei dat hij me zou doorverbinden. Ondertussen hebben wij al de hele winter geen thermostaat met alle problemen van dien: kiezen tussen koude ochtenden of (véél) extra verbruik. En dat ondanks zowat een hele werkweek zitten bellen, mailen en wachten op techniekers die niet komen. De technieker is al eens langs gekomen, het probleem is gekend en de thermostaat is "ergens". Ik snap dus niet waarom dit zo moeilijk is???? Het enige wat wij willen is een werkende thermostaat! Wij eisen een dringende afspraak met juiste datum en uur waarbij de technieker de nieuwe thermostaat correct komt installeren.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform