Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Weigeren herstelling
Geachte mevrouw/heer, Op 22/11/2024 kocht ik een vleesgrill op jullie website en betaalde ik er €194 voor. Na 24/02/2025, 3 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de scharnieren van het toestel zijn gesmolten. Op 24/02/204 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat ik zogezegd aluminiumfolie zou gebruikt hebben in het toestel wat zeker niet het geval is. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 10 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Betalingsbewijs
Besteld, betaald, niet beschikbaar
Beste, Ik bestelde Snack Collection SW852D12 Gauf rier & Appareil croque monsieuReferentie : SW852D12 en enkele verwisselbare platen. Ik kreeg meteen na mijn bestelling de mededeling dat het apparaat niet meer geleverd kon worden en de bestelling hiervan geannuleerd werd. Ik heb jullie proberen te contacteren via de klachtendienst, geen reactie binnen de uren, de consumentendienst, idem. Het klachtenformulier op de website, standaardmail dat jullie het zouden bekijken maar dat het druk is. Verder geen reactie. Via messenger: na een paar dagen vraag of mijn bestelling is aangekomen (niet relevant?) En omdat ik dit niet binnen de 5 minuten heb beantwoord de mededeling dat ik offline was en dat mijn dossier werd afgesloten. Ik heb intussen via bol een compatibel apparaat van Tefal gekocht voor de platen (die wel werden geleverd) maar heb het nu wel dubbel moeten betalen, via Tefal en via bol.
probleem met cashback
Beste test-aankoop ,ik bestelde de dag van black friday bestelde ik optigrill bij Tefal waar cashback van 30 euro opzit .Dat trok me over de schreef om het artikel te kopen .Ik ontvang het des betreffende artikel ,dan doorga ik alle stappen voor de cashback .Krijg ik twee dagen later mail terug aangekocht in het verkeerde land .ik bel dus naar helpdesk Tefal leg me probleem uit .De medewerker daar ziet ook het probleem niet waarom ik de korting niet krijg raad me aan alles naar hem te sturen want op de bevestigingspagina staat duidelijk tefal Belgie nu krijg ik deze avond weer mail dat ik niet voldoe aan de voorwaarden.heb het in Belgie aangekocht toen ik het kocht stond er bovenaan de pagina duidelijk met cashback.vind dit behoorlijke vorm van bedrog,en snap echt niet wat het probleem is .ik heb met roze fluostift het adres aangeduid waar ik het kocht staat bovenaan aankoopbon.dus snap niet waar ze het halen dat ik het niet in Belgie gekocht heb.vriendelijke groet Koen.
Defecte pan
Beste, ik bestelde op 4/1/2023 een pan van Tefal.Deze is sinds een maand kapot, in die zin dat de bodem volledig loslaat. Wij hebben de pan steeds goed onderhouden en gebruikt zoals je een pan moet gebruiken.Ik heb Tefal gecontacteerd, na veel over en weer gemail werd gemeld dat de pan buiten garantie valt omdat deze oververhit zou zijn geraakt. Met alle respect voor procedures, maar dit is te gek. En wij aanvaarden dit antwoord niet. Alvast bedankt,Mvg,Vanessa
Korting lopende actie niet toegekend
Beste,Op 14 augustus werd bestelling TFBE17784641 geplaatst. Op die dag liep de actie dat op alle Ingenio producten een korting van 20% wordt toegekend. Bovenaan op de website stond een grote rode banner: SUPER PROMO : Krijg 20% korting op alle Ingenio Producten met code TRYME20. Zie bijgevoegde printscreen. Er werden 3 Ingenio producten besteld die dag. Bij het nakijken van het order na afrekenen, werd opgemerkt dat de korting niet is verrekend op alle producten, namelijk slechts op 2/3 producten. Hierdoor is er 23.8 euro te veel betaald, gezien het duurste product (119 euro) geen korting kreeg. Gelieve dit na te kijken en het bedrag dat te veel is betaald terug te storten op de rekening van de klant. Hoogachtend,
Problemen met terugbetaling cach back actie
Beste,Ik kocht een Tefal Gourmet toestel waarop een cach back actie geldig was. Ik vulde op de webside de cash back aanvraag volledig en correct in. Maar de terugbetaling werd geweigerd omdat er op ons adres al een terugbetaling zou gebeurd zijn. Dit was echter de enige aanvraag door ons op ons adres. Een terugbetaling voor deze actie zou al goedgekeurd zijn op ons adres onder een naam die voor ons onbekend is, en die helemaal niet op ons adres woont. Ik weet niet of die persoon per vergissing of frauduleus ons adres heeft gebruikt, maar ik vind wel dat dit onze terugbetaling niet mag blokkeren.Groeten,
misleidende cashback
Geachte,Dat het systeem cashback wel eens voor onvrede zorgt bij de consument is een open-deur intrappen.Tefal tapt uit hetzelfde vaatje.N.a.v. Kerstmis publiceerde Tefal een cashback van € 50 bij aankoop van een optigrill.Deze marketingboodschap kon je lezen op de websites van de elektroketens à la Krefel, coolblue, Vanden Borre, enz.Wij kochten er drie: 2 als cadeau en één voor onszelf.Na aankoop moest je je melden op de Tefal-website om de nodige data in te brengen, te scannen en elektronisch te versturen. Deden we en kregen prompt een antwoord dat hetzelfde aankoopbewijs reeds was gebruikt voor een andere promotie. Er stond natuurlijk méér dan één optigrill vermeld.Omdat ik nog steeds uitging van de gedachte recht te hebben op 3x terugbetaling bleef mijn reactie niet uit via e-mail. Géén reactie meer.Ondertussen ontving ik éénmaal € 50.Dat zinde me niet en eind januari schreef ik een brief naar de algemene directie van Tefal in Fleurus.Enkele weken later belde een mevrouw me op met de boodschap dat ik als consument de deelnemingsvoorwaarden moet lezen, want daarin staat duidelijk dat slechts 1 maal per gezin en per product een cashback wordt terugbetaald.Zij becommentarieerde uitvoerig de werkwijze van Tefal bij soortgelijke acties, waarvan akte.En, inderdaad, als je NA aankoop via het menu van hun website naar promoties gaat, lees je onderaan in kleinere letters deelnemingsvoorwaarden. Klik je dit onderdeel aan, krijg je alle voorwaarden voorgeschoteld, ook die waar 1 terugbetaling per gezin en per product toegestaan wordt.Bij AANKOOP (fysiek of online) kom je dat op géén enkele manier te weten en koop je te goeder trouw in de veronderstelling dat die terugbetaling volgt.Punt is dat zulke praktijk kan inspireren tot een frauduleus alternatief: koop 3 toestellen, vraag 3 aparte facturen op 3 verschillende namen en je ontvangt € 150 !Mijn bedoeling is dat u als verdediger van de consument zulke malpraktijk of misleiding helpt uitroeien om anderen te beschermen tegen de klassieke lettertjes die niet gelezen worden, al dan niet makkelijk vindbaar op websites.Met vriendelijke groeten.Y. Van Puyvelde9040 Gent
Calor express toestel ontploft
Beste,Plotselinge ontploffing van stoomstrijkijzer tijdens normaal gebruik (op 19/09/2020). Onmiddellijk na de ontploffing ontsnapte een grote hoeveelheid stoom. Als actie meteen stekker uitgetrokken en op veilig afstand van toestel gaan staan. De stoomuitbarsting heeft brandwonden veroorzaakt op hand en pols. Maar zou ergere gevolgen kunnen hebben.Naar veiligheid toe van de gebruiker is dit niet oké!
tefal pan voor inductie met loslatende bodem
Een tefalpan, geschikt voor inductie, liet na enkele keren te gebruiken de metalen bodem (onderaan) los en veroorzaakte een (witte)brandvlek op de inductieplaat.(indien nodig kan ik foto opsturen)Een poging tot mailcontact via de website van Tefal bleek een ramp, gezien het melden van een 'klacht' nergens een optie bleek, en het contactformulier steeds niet kon worden verzonden omdat bepaalde velden zogezegd niet correct werden ingevuld (oa telefoonnummer wat ik ondanks verschillende formats nooit OK kreeg). Het lijkt erop dat ze alle klachten sterk willen ontmoedigen?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten