Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
V. A.
23/10/2025

Aktie aankoop galaxy s24fe met gratis tablet galaxy A9 blijft hangende.

Beste Na ellenla´nge communicatie via mail en WhatsApp komen we niet tot een besluit. De vraag van SAMSUNG om een aankoopbewijs voor te leggen werd meermaals beantwoordt en toch blijven ze # opmerkingen maken.

In behandeling
H. E.
23/10/2025

Klacht inzake niet-nagekomen promotie

Geachte mevrouw/heer, Ik kocht op 19 augustus een Samsung Galaxy Tab S10 FE In de Excelent / DERCO winkel te Oudenaarde. Volgens de actievoorwaarden had ik recht op een gratis SlimBook Cover bij aankoop van dit toestel. Op 25 augustus nam ik contact op met de winkel in verband met problemen rond de promotie bij de aankoop van de Samsung Galaxy Tab S10 FE. Kort na mijn registratie ontving ik echter een e-mail van Samsung met de melding dat mijn aanvraag werd geweigerd, omdat het toestel niet in de Benelux zou zijn aangekocht – iets wat mij volkomen onlogisch lijkt, aangezien ik het toestel via een Belgische winkel heb gekocht. Ik nam daarop contact op met de Samsung-klantendienst via chat. Na eerst een geautomatiseerde chat te hebben doorlopen, sprak ik met een medewerker die dezelfde reden herhaalde. Nadat ik vanuit de winkel de EAN-codes had doorgestuurd, liet de medewerker mij weten dat alles in orde was en dat ik binnen twee weken een bevestigingsmail zou ontvangen. Tot op heden heb ik nog steeds geen bevestiging ontvangen. Vorige week heb ik de chat opnieuw geopend, maar helaas kreeg ik exact hetzelfde standaardantwoord als voordien, zonder dat men naar mijn eerdere contact verwees of het dossier leek te kennen. Uiteindelijk kreeg ik het antwoord dat er “niets aan te doen valt”, wat ik zeer onbevredigend vind. Aangezien dit toestel net werd aangekocht omdat de actie van de SlimBook Cover erbij hoorde, verzoek ik u vriendelijk maar dringend om dit misverstand uit te klaren. Ik ga er bovendien van uit dat uw toestellen niet buiten de Benelux worden aangekocht, waardoor de opgegeven reden van Samsung niet van toepassing kan zijn. Indien Samsung de promotie niet nakomt, overweeg ik het toestel terug te brengen, aangezien de aankoopbeslissing rechtstreeks gekoppeld was aan de beloofde actie. Ik vertrouw erop dat u dit probleem spoedig kunt helpen oplossen en zie uw reactie graag tegemoet. Daarom verzoek ik u onverwijld de nodige stappen te ondernemen en de beloofde SlimBook Cover te leveren. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van deze klacht

In behandeling
J. V.
24/09/2025

App van MyLum werkt niet meer

Geachte mevrouw/heer, Op 12/11/2019 kocht ik een TV Samsung QE55Q8DNALXXN 55" A LCD QLED. Op dit toestel gebruik ik verschillende apps. Bij die apps is ook een app van myLum (Lumière). Via deze app kan ik aangekochte films bekijken. Sinds een paar maanden lukt dit niet meer omdat u de nieuwste versie van die niet hebt verwerkt. Ik contacteerde daarvoor myLum en die antwoordde het volgende: “Het blijkt dat Samsung een oude versie van de app op de TV groep 23TV_BASIC1_LIC heeft gezet, in plaats van de door ons ingeleverde versie. Samsung corrigeert dit soort dingen niet, dus wij hebben hier een nieuwe submit voor gedaan. Dit proces kan erg lang duren bij Samsung, maar we hebben aangemerkt dat dit een versie betreft die al op alle andere TV groepen draait.” Zolang u de nieuwe versie niet installeert kan ik mijn aangekochte films niet bekijken. Daarom verzoek ik u onverwijld de recentste versie van myLum te istalleren. Met vriendelijke groeten, Johan Van Nuffel Sleutelplasstraat 9 bus 101 1700 Dilbeek Mail vnj@me.com Bijlage: Kopie factuur

In behandeling
T. V.
22/09/2025

Gratis Galaxy Watch8 bij aankoop van Galaxy S25

klacht ivm met vals adverteren. Zogezegd gratis Galaxy Watch8 bij aankoop van een Galaxy S25 series met een Proximus/Orange abonnement. In orange aangekocht. Op website formulier ingevuld maar word geweigerd omdat de gevraagde screenshot het IMEI nummer niet duidelijk zichtbaar is. Screenshot in bijlage. Spreekt voor zich. Screenshot is trouwens gemaakt met jullie toestel. Misschien kwaliteitsprobleem dan want als gebruike heb ik geen invloed op de kwaliteit van screenshots.

Afgesloten
R. G.
19/09/2025

Cashback en inruiling

Beste, Op 23 juni vraag ik een cashback aan bij Samsung en registreer ik mijn oud toestel voor de inruilactie. Hierop stuur ik mijn toestel.  Op 26 juni krijg ik een bevestigingsmail dat mijn toestel goed is ontvangen. Hierop werd controle gedaan en gingen ze mij verder op de hoogte houden. Na 2 weken zonder iets vernomen te hebben neem ik contact op met hun klantendienst  en geef hun alle gevraagde informatie. Ze melden mij dat alles in orde is een er een nog wachttijd van 5 weken is. Op 26 augustus krijg ik een mail de er vertraging is en ik nog 2 weken geduld moet hebben. Nu zijn we meer dan 9 weken later en zijn de extra 2 weken alweer overschreden zonder resultaat.  Als ik hun contacteer via WhatsApp is er ineens veel wachttijd op te antwoorden en komt er zelf geen antwoord meer. Met vriendelijke groet,  Rajan Garreyn 

Afgesloten
P. D.
18/09/2025

niet voldoen aan de beloofde promotie

Geachte mevrouw/heer, Op 10/09/2025 kocht ik bij Orange Veldstraat Gent een Samsung Galaxy S24 en genieten van de promotie die u had gemaakt, zijnde een gratis Smartwatch. Echter, de beloofde promotie werd geweigerd zeggende dat de registratie (BEL18131976DPYM) niet voldoet aan de actievoorwaarden, zonder verdere uitleg. Ik verzoek u daarom de beloofde promotie te willen toepassen en mij alsnog de Smartphone te sturen. Met vriendelijke groet, Anima Roos Bijlagen: - Promotie/korting - Betalingsbewijs - Aankoopfactuur

Afgesloten
H. D.
14/09/2025

Promotie aanvraag

Beste, een paar weken geleden kocht ik bij Mediamarkt in Waregem een Samsung S25 ultra. Bij de aankoop was een promotieactie om een gratis tablet te verkrijgen. De enige voorwaarde was om een aantal gegevens door te sturen: aankoopbewijs en een screenshot van het EMIEI1 nummer. Deze gegevens zijn meerdere malen opgeladen op een special website en iedere keer kwam hetzelfde antwoord het EMEI1 nummer is niet leesbaar terwijl ik aan de hand van verschillende foto's kan aantonen dat dit wel het geval is. Ik vermoed ofwel dat er problemen zijn met de website of een uitsluiting (discriminatie) om niet al teveel toestellen gratis te moeten weggeven. Graag had ik jullie steun hier voor gevraagd omdat ik dit onrecht niet kan aanvaarden. Het opgeven klantnummer is eigenlijk de promotie-registratienummer.

Afgesloten
T. D.
25/08/2025

Droogkast

Geachte mevrouw/heer Op 28 juli 2025 kocht ik een Samsung 9kg Bespoke AI™ Droogkast 8000-serie - SilentDry met zilver bedieningspaneel (DV90DB8845GHU3) op uw webshop en betaalde ik er €806,65 voor. Na levering, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, het maakt een oorverdovend geluid doordat de trommel tegen de zijkant schuurt. Op 28 juli 2025, dag van de levering, nam ik telefonisch contact op om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Ondertussen zijn we bijna een maand verder en het enigste wat we te horen krijgen als we telefonisch contact opnemen is dat we weldra een oplossing gaan krijgen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product. Met vriendelijke groet Tim De Meyer • Ordernummer: BE250726-28218813 • Referentienummer CMM-13168

Opgelost
I. H.
1/08/2025

Garantie

Geachte mevrouw/heer, Op 09/2025 kocht ik een Robotstofzuiger via de officiële website betaalde ik er [506,35€] voor. Na 22maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, toestel werkt niet niet meer. Rijdt enkel van zijn station en stopt.. Op 25 juli 2025 diende ik via de website een formulier in om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Dit met ordernr. 3195452. Vandaag krijg ik te horen dat het buiten de garantie valt ondanks het betaalbewijs van de bank. Waar via adres en tijdstip zeker in de systemen de nodige info kan bekeken worden. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de garantietermijn, dan wel om herstelling, vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Ondanks mijn vraag ter herstelling in de garantieperiode word ik niet geholpen en worden er geen concrete oplossingen geboden. Na enkele keren contact te hebben gehad krijg ik vandaag een mail dat het buiten de garantieperiode valt, zonder meer. Ik hoop op een correcte oplossing in deze zaak en dat het toestel alsnog zal hersteld worden binnen de garantie of dat er een andere oplossing kan aan gegeven worden. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Orderbevestiging · Betalingsbewijs

Afgesloten
S. C.
24/07/2025

Gratis actie

Beste, Ik nam deel aan de promotie van samsung/telenet bij aankoop van een samsung gsm een gratis tab. Ik vulde alle gegevens in en heb 4x opnieuw gegevens moeten aanvullen,telkens ging het hem over het screenshot van het imei nr, nu kreeg ik een mail dat ik niet van de actie kan genieten zonder bijgevoegde reden enkel lees de algemene voorwaarden,ik heb dit gedaan en vind de reden niet. Ik vind dit een zeer misleidende promotie van zowel telenet als de samenwerking met samsung(die enkel bereikbaar is via chatbot,en die me verder "ook niet kan helpen". Kunnen jullie hieraan iets doen? Sophie

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform