Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Droogkast
Geachte mevrouw/heer Op 28 juli 2025 kocht ik een Samsung 9kg Bespoke AI™ Droogkast 8000-serie - SilentDry met zilver bedieningspaneel (DV90DB8845GHU3) op uw webshop en betaalde ik er €806,65 voor. Na levering, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, het maakt een oorverdovend geluid doordat de trommel tegen de zijkant schuurt. Op 28 juli 2025, dag van de levering, nam ik telefonisch contact op om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Ondertussen zijn we bijna een maand verder en het enigste wat we te horen krijgen als we telefonisch contact opnemen is dat we weldra een oplossing gaan krijgen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product. Met vriendelijke groet Tim De Meyer • Ordernummer: BE250726-28218813 • Referentienummer CMM-13168
Garantie
Geachte mevrouw/heer, Op 09/2025 kocht ik een Robotstofzuiger via de officiële website betaalde ik er [506,35€] voor. Na 22maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, toestel werkt niet niet meer. Rijdt enkel van zijn station en stopt.. Op 25 juli 2025 diende ik via de website een formulier in om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Dit met ordernr. 3195452. Vandaag krijg ik te horen dat het buiten de garantie valt ondanks het betaalbewijs van de bank. Waar via adres en tijdstip zeker in de systemen de nodige info kan bekeken worden. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de garantietermijn, dan wel om herstelling, vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Ondanks mijn vraag ter herstelling in de garantieperiode word ik niet geholpen en worden er geen concrete oplossingen geboden. Na enkele keren contact te hebben gehad krijg ik vandaag een mail dat het buiten de garantieperiode valt, zonder meer. Ik hoop op een correcte oplossing in deze zaak en dat het toestel alsnog zal hersteld worden binnen de garantie of dat er een andere oplossing kan aan gegeven worden. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Orderbevestiging · Betalingsbewijs
Gratis actie
Beste, Ik nam deel aan de promotie van samsung/telenet bij aankoop van een samsung gsm een gratis tab. Ik vulde alle gegevens in en heb 4x opnieuw gegevens moeten aanvullen,telkens ging het hem over het screenshot van het imei nr, nu kreeg ik een mail dat ik niet van de actie kan genieten zonder bijgevoegde reden enkel lees de algemene voorwaarden,ik heb dit gedaan en vind de reden niet. Ik vind dit een zeer misleidende promotie van zowel telenet als de samenwerking met samsung(die enkel bereikbaar is via chatbot,en die me verder "ook niet kan helpen". Kunnen jullie hieraan iets doen? Sophie
Geen levering smartwatch
Beste Ik kocht een smartphone Samsung Galaxy A36 5G met als extra een smartwatch. Na herhaaldelijk het EMEI nr toe te voegen werd mijn aanvraag geweigerd. Het registratienummer van mijn aanvraag is BEL17608007CPDG. De aankoop voldoet aan alle voorwaarden om de smartwatch te krijgen. Ik wens dus de bevestiging dat ik het smartwatch krijg. Alvast bedankt. Nathalie Penninck
'service' na verkoop
Geachte mevrouw/heer, Op 19/06, heb ik bestelling BE250617-20820873 doorgevoerd met gratis optie levering en installatie zoals op factuur vermeld. Ik stel echter vast dat de installateurs dit nooit wouden doen omdat ik toch al een lift gehuurd had voor de frigo en ze dan uit gemak dit niet moesten installeren. Dit heeft geleid tot dat ik alles zelf moest doen en bij het weghalen van plakband van de machine vernis is afgekomen en ik nu met een lelijk kleurverschil zit. Nu ben ik al meer dan 2 weken bezig met contact te zoeken maar een oplossing blijft uit, en krijg telkens te horen dat het mijn fout is en dat ik geen installatie gekozen heb terwijl dit wel duidelijk op de factuur staat. telkens als ik de factuur doorstuur is er daarna geen respons meer. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 23/07 met een definitieve oplossing te komen alvorens ik juridische stappen moet nemen. Met vriendelijke groeten, Volgende wil ik achteraf zonder probleem aanleveren per mail: - Kopie factuur
Promo Samsung - Gratis tablet niet toegekend
Beste, Klantnummer is het registratienummer bij Samsung er is een promotie; bij Telenet Samsung Galaxy S25 aan 499€ ipv 899€. Met boven dien; Ontvang een Tab A9+ bij aankoop van een Samsung Galaxy S25 5G 128GB . Deze promotie is geldig van 03/06/2025 tot en met 30/06/2025. Om van deze promotie te genieten, moet je je aankoop registreren op de Samsung Promotie website. Voorwaarden zijn van toepassing. Na veelvuldig de formulieren in te vullen en her in te vullen en te moeten verbeteren. Laten ze weten dat het MEI nummer reeds gebruikt is. Dit is echter niet mogelijk, daar dit toestel splinternieuw is.... Wat mij enorm misvalt is; dat ik blijkbaar aan het lijntje gehouden word. dat ik dan beschuldigd word van reeds het nummer gebruikt te hebben. dat deze promotie naar mijn gevoel frauduleus is. Wat ik graag zu zien is dat de beloofde promotie uitgevoerd wordt. Samsung komt er bij ons niet meer in!
Misleidende reclame
Heb in de telenet winkel van Tielt een Samsung S25 gekocht in een promotie formule waar ze op tv reclame over maken je zou er een Samsung tablet A9+ bij krijgen de winkel bediende legde mijn uit hoe ik die bij Samsung op hun website moest aanvragen heb dit 3 keer moeten herdoen was altijd iets niet juist en nu keer ik vorige week vrijdag bericht u aanvraag voldoend niet !!!!!!! contact opgenomen met Samsung via chat zou nu blijken dat ik hem niet bij telenet gekocht heb alhoewel dit het telenet punt is waar wij moeten gaan om digibox of andere telenet spullen op te halen dit is valse reclame en oneerlijke praktijken in mijn ogen noem het naar oplichting vriendelijke groeten
Garantie niet van toepassing?
Beste, In uw bericht stelt u dat mijn toestel (SAMSUNG FLIP 5) is gevallen. Ik wens echter te benadrukken dat dit niet de oorzaak is van het probleem waarbij het scherm plots zwart is geworden. Het defect heeft te maken met het scharniermechanisme - de zwarte lijnen zijn hier gestart... Indien het toestel tijdens de periode van 1,8 maand dat ik het in gebruik had ooit is gevallen, is dit zeker niet de aanleiding geweest voor het huidige probleem. Mijn toestel valt nog steeds binnen de normale garantieperiode. Bovendien heb ik het altijd beschermd met een stevige cover. Om deze redenen vind ik het niet correct dat de herstelkosten van meer dan €500 volledig aan mij worden doorgerekend. Als trouwe Samsung-klant, die nu voor het eerst een toestel van dit nieuwe type heeft aangeschaft, ervaar ik deze gang van zaken als bijzonder teleurstellend. De geboden service doet afbreuk aan mijn vertrouwen in zowel het product als het merk. Ik verzoek u vriendelijk om mijn dossier opnieuw te bekijken en alsnog een passende oplossing te bieden binnen de garantievoorwaarden. Met vriendelijke groet, Dries
Samsung rekent kosten aan voor reparatie GSM binnen garantietermijn
Geachte heer, mevrouw, Op 29 januari 2024 kocht ik een Samsung Galaxy Z Flip 5 aan. Op 22 maart laatstleden ging mijn gsm stuk. Hij lag op te laden, bij het openen van het scherm verscheen er een zwarte vlek op het scherm. Ik controleerde onmiddellijk online wat de mogelijkheden waren om het toestel te laten maken. Ik moest verschillende codes ingeven, beschikken over de aankoopfactuur, .... Online werd weergegeven dat het toestel binnengebracht kon worden in een winkel in de buurt en dat het toestel onmiddellijk ter plaatse hersteld zou kunnen worden. Aangezien ik woon te Wommelgem, werd het servicepunt te Wijnegem voorgesteld. Er kon pas een afspraak ingepland worden op 24 maart (om 10.20u) daarna. Het toestel werd binnengebracht door mijn vriend. Er werden foto’s gemaakt van het toestel en er werd aan mijn vriend gevraagd om een ontvangstbevestiging af te tekenen op een tablet. Er werd meegedeeld dat men telefonisch contact zou opnemen van zodra het toestel klaar was. Er volgde echter geen communicatie, noch per mail, noch per telefoon (op onze telefonische contacten kon inhoudelijk niet gereageerd worden). Op 27 maart trok mijn vriend opnieuw naar de winkel. Daar kon men het toestel in eerste instantie niet vinden. Van zodra het toestel terecht was, bleek het niet hersteld te zijn. De medewerker zat daarmee verveeld doch kon zelf weinig doen. Hij vroeg opnieuw wat de bedoeling was. Mijn vriend heeft wederom toegelicht dat het toestel amper 1 jaar oud was en, binnen de garantie, hersteld moest worden. De medewerker stelde vast dat er langs de buitenzijde van het toestel geen schade vast te stellen was en heeft het toestel voor de zekerheid uitgelezen op valschade (?) waarna hij bevestigde dat het toestel gratis hersteld kon worden. Opnieuw werd er niet gecommuniceerd vanuit Samsung. Op 9 april ging mijn vriend voor de derde keer langs het servicepunt. Daar bleek dat de gsm intussen gemaakt werd doch dat er een kostprijs van 329,00 euro aangerekend wordt. Hierover werd niet gecommuniceerd. Het toestel valt binnen de garantie. Ik gaf mijn akkoord niet om het toestel te laten maken wanneer daaraan een kostprijs van 329,00 euro verbonden is. Zonder betaling mocht men het toestel blijkbaar niet meegeven zodat het toestel nog in het servicepunt ligt. Men verwees mij door naar de klachtendienst van Samsung doch kon mij geen contactgegevens van deze klachtendienst overmaken. Intussen kan ik reeds gedurende 4 weken het gsm toestel niet gebruiken. Ik wens te vernemen dat aan de herstelling geen kosten verbonden zijn zodat ik het onmiddellijk (kosteloos) kan ophalen in het servicepunt te Wijnegem. Service order No: 4284370543. Costumer No: 2818659823. Alvast hartelijk dank . Met vriendelijke groeten, Bieke Pintelon
Levering
Geachte mevrouw/heer, Op 21 maart 2025 kocht ik een Samsung Galaxy S25 512 GB in uw online winkel en betaalde ik 971€ en kreeg een Smartwatch 7 gratis bij. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering op 7 april zou plaatsvinden. De goederen werden tot op heden nog altijd niet geleverd en wordt me ook niet concreet geïnformeerd wanneer de levering wel zou gebeuren. Deze vertraging heeft mij ernstige schade berokkend. Ik verzoek derhalve om het toestel zo snel mogelijk te bezorgen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten