Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. V.
22/09/2024

FOUT PRODUCT

Geachte mevrouw/heer, Op 22/9 rond 12u15 kocht ik een TV muurbeugel in Molecule en betaalde ik er 189.99 euro voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht: Het model dat werd voorgesteld aan de muur was zwart (zie foto). Ik wou deze specifieke kleur. en model Maar na betaling en bij het inladen in mijn auto zag ik dat ze me een licht grijs model gaven. Ik ging onmiddellijk terug de winkel in. Ze lieten we weten dat ik kon ruilen. In de afdeling hadden ze geen zwart model. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Ik gaf het product af bij de afdeling en ging naar de verkoopsdienst. Daar het ging om een fout van de zijde van Molecule, vroeg ik om het bedrag van 189,99 terug te betalen. Er werd me meegdeeld dat ik enkel een tegoedbon kon krijgen. Gezien ik binnen het jaar geen aankoop plan bij Molecule, was dit geen optie voor mij. Daarenboven aangezien ik het artikel reeds terug gaf aan de dienst werden me door de verkoopdienst 2 opties geboden De tegoedbon aanvaarden of zonder aankoop en zonder geld de winkel te verlaten. Daarna werd mij aanwezigheid genegeerd door de dienst, dit vond ik onaanvaardbaard. Omdat ik mijn artikel reeds terug bezorgde en niemand hulp boodt, zag ik geen andere optie dan een bon te vragen, anderzijds was ik mijn 189.99 euro kwijt. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen 5 werkdagen het bedrag van 189.99 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - foto van de misleidende informatie - Betalingsbewijs

Afgesloten
B. D.
11/09/2023

bon niet aangerekend

Beste,Op 21/12/2020 bestelde ik meubelen bij Molecule.Het ene tv meubel ben ik zelf afgehaald de rest is geleverd geweest. Nu krijg ik 8 september een brief dat ik niet volledige zou betaalt hebben tot mijn verbazing. Ik heb de 3 facturen dat ik in mijn bezit heb boven gehaald. Bij mijn weten allemaal betaald. Het opvallendste vindt ik het document dat ik het meubel ben gaan afhalen daar waar ze zeggen dat ik niet betaald heb. Bij mij staat meegenomen en voldaan betaald 9 juni 2021 met de stempel van hun en ondertekend van hun. ik vind dit allemaal beetje raar zoveel jaar na dat ik dit gekocht heb.Ik heb hier nog verder niks meegedaan omdat ik niet goed weet wat ik hiermee moet doen.

Opgelost
H. R.
23/08/2023

Dienst Na verkoop - uw ref 40128 - weigering waarborg

BesteIk verwijs naar uw mail van 2/8/2023 waarin u stelt dat de waarborg zal geweigerd worden als er niet-originele inktpatronen in de printer zitten. Advies van Test Aankoop en 123inkt leert mij dat Epson de waarborg niet mag weigeren wegens het gebruik van niet-originele inktcartridges. Het gebruik van niet-originele cartridges mag geen enkel effect hebben op de werking van de printer.Graag dadelijke actie om het toestel te laten nakijken volgens de waarborgbepalingen. Ik heb het toestel nodig voor beroepsdoeleinden. Als jullie dit blijven weigeren, zal ik een nieuwe printer moeten kopen en deze aanschaf op jullie verhalen. Ik vertrouw erop dat het niet zover zal komen en dat deze kwestie asap zoals het hoort wordt afgehandeld.MvgHans Roels

Afgesloten
L. S.
19/05/2022

Herroepingsrecht

Beste,Zou herroepingsrecht voor aankopen beter in bepaalde gevallen niet uitgebreid worden?Ik zal u onze ervaring schetsen.Mijn mama (84j) heeft door osteoporoze al bijna alle rugwervels gebroken en dus een heel slechte en pijnlijke rug. De had een nieuwe sta-op relax nodig en in januari zijn wij dus op zoek gegaan.In een zaak heeft ze er een 5 tal uitgeprobeerd, hoe ze erin zat maar vooral hoe ze er uit geraakte. Ze maakte een keuze, bestelde de relax.Na eerder uitstel van leveringsdatum ( maar daar hadden we begrip voor) werd deze geleverd op vrijdag morgen 29/04. De maandag erop kreeg ik telefoon... die zetel was echt niet ok, na 10 min erin verging ze van de rugpijn. Ik probeer ze uit te leggen ok, is da nie omdat je tijd nodig hebt om te wennen? Zoals inlopen van paar nieuwe schoenen? Ok, ik zal nog eens proberen...De woensdag ging ik kijken hoe het was, ze had de zetel door de poetshulp in kamer laten zetten wegens echt te pijnlijk. Donderdag is sluitingsdag van die zaak dus vrijdag 6/05 bel ik ze op en leg alles uit. Met de vraag kan ze de zetel omruilen? Terugbrengen met ev tegoedbon? ( niet evident tegoedbon, iemand van 84j met een bon van meer dan 1000€) verantwoordelijke juist ziek ( als ik recenties lees over de zaak is deze wel heel veel ziek) maar ze zou alles in interne mail communiceren en hij zal mij terugbellen. Niet dus. Zelf terug contact opgenomen, verantwoordelijke nog altijd ziek. Ik zei ok, dan moet iemand anders kijken, want ondertussen loopt die termijn wel. Ik vroeg naar de 14 d herroepingsrecht en dan vroeg de dame of ik dit per mail gestuurd heb. Toen ik zei nee, telefonisch, op 6 mei. Dan heeft u geen bewijs. Ik zei jawel, want eerste wat je te horen krijgt als je belt is een bandje dat zegt om betere dienstverlening etc worden alle gesprekken opgenomen. Spoel die opnamen terug tot 6/05 en dan vindt u mijn gesprek. Ah maar da gaat niet, dat systeem van opname is heel recent...??? Ok dan, wat stelt u voor? Ik ga het intern bespreken en neem terugMet u contact op. Yeah richt... ik hoorde dit nog... enfin, gisteren teruggebeld. Kreeg botweg antwoord, is miskoop, jullie wisten wat jullie kochten en wij nemen deze niet terug. Wettelijk gezien moet dit niet. Ik replikeerde, nee, misschien niet, maar qua klantenservice kan deze tellen... moeten mensen die een sta op zetel nodig hebben, meestal ouder publiek dan, met een thermos koffie en boterhamdoos dan een dag komen zetels uittesten? Kan herroepingsrecht niet ingevoerd worden voor dergelijke zaken? Voor een bejaarde dame met een karig pensioen is dit toch wel een maandbudget dat ze verliest!!Graag uw adviesAlvast bedanktM v gr

Afgesloten
B. D.
6/05/2022

Keuken niet afgewerkt

Beste,In november 2019 een keuken besteld bij Molecule. Dit is op vandaag nog steeds niet in orde al heel veel mails gestuurd en gebeld. Waar al heel veel stress van gekregen heb! Vandaag opnieuw een afspraak gehad de mensen kwamen langs voor het nu eindelijk volledig af te werken dacht ik. Maar terug is dit weer niet in orde er zijn stukken te kort die duidelijk zijn doorgeven in de mails met foto en aanduiding op de foto.

Opgelost
S. D.
4/01/2021

geweigerde korting

Beste, ik kwam gisteren langs in de in winkel, we vroegen duidelijk na aan het onthaal of er kon betaald worden met de elektronische consumptiecheque van Monizze, na veel oven en weer gebel werd ons dit bevestigd en dat dit geldig was op alles ! Maar dat er moest betaald worden aan de centrale kassa. We maakten onze keuze, 30 % korting vanaf aankoop 2 stuks, dus we kochten 3 stuks....eens aan de centrale kassa voor de betalig werd de korting van 30 % geweigerd omdat er met consumptiecheques werd betaald ? Dit is een geldig betaalmiddel en wordt aanvaard ! Ik vind dit niet kunnen dat een korting ( toch een 40 euro ) me werd geweigerd ! Ik wil dit uitgeklaard zien en dat dit rechtgezet wordt !

Opgelost
J. V.
7/11/2020

Nieuwe wasmachine Miele werkt niet

Beste,Wij kochten vorig weekend een nieuwe wasmachine van Miele bij Molecule.Wij hebben die zelf aangesloten op 3/11 en de installatie gids gevolgd. Bij het opstarten blijft de machine staan op Deutsch en kan er verder niets geselecteerd worden.Na contact met Miele werd er uiteindelijk een interventiedatum vooropgesteld (ma 23/11/2020).Dit wil zeggen dat we gedurende 3 weken zonder wasmachine zitten.Hierna heb ik ook contact genomen met Molecule, daar werd ons gezegd dat er volgende dinsdag een technieker kan langs komen, maar dat dit een betalende interventie is omdat wij de machine zelf hebben geinstalleerd !Kan hier door één van deze beide partijen een snellere herstelling onder waarborg bekomen worden ?

Afgesloten
J. G.
3/07/2020

Problemen met toestel in garantie

Beste,Ik heb op 10/08/2019 een steelstofzuiger van het merk Samsung gekocht bij 'Molecule' in Vichte, toen wij de doos hadden open gedaan zat er iets in de doos wat er niet hoort in te zitten (wat herinner ik mij niet meer precies) maar wij hebben er niet bij stil gestaan dat deze stofzuiger eventueel al eens een retour stofzuiger was. Na een groot maand hebben we het toestel terug binnen gedaan vanwege slechte werking (het toestel viel na enkele seconden uit, dit gebeurde redelijk frequent), dit op 21/09/2019. Dan hebben ze het toestel opgestuurd naar Samsung en hebben we het herstelt teruggekregen.Nu hebben wij sinds een groot maand weer af en toe dit probleem (op de herstelbon staat bij klachtcode 'constant' maar dit heb ik nooit gemeld, ik zei dat dit af en toe voorvalt), niet altijd maar het zou niet mogen natuurlijk dus hebben wij het toestel terug binnen gedaan bij Molecule en hebben zij dit weer opgestuurd naar Samsung. Resultaat: de monteur zegt dat het probleem is dat de filters verstopt zitten, deze moeten vervangen worden en dit niet binnen de garantie valt. Ik heb de handleiding eens nagekeken en daar staat enkel in dat elk jaar de luchtfilter vervangen moet worden (toestel is nog geen jaar oud, zeker niet aangezien we het al minimum een maand kwijt zijn voor herstelling) en alle andere filters reinig ik regelmatig en toch hebben het probleem nog.Nu willen zij deze filters vervangen en moeten wij daar €136,35 voor betalen of mogen we het toestel onhersteld terugvragen en dan moeten wij €75 betalen of kunnen we het toestel laten vernietigen tbv €50 en vervalt deze kost indien wij binnen het maand een nieuw toestel kopen in Molecule (wat een slechte verkooptruc?).Ik vind dit helemaal niet correct en al zeker niet binnen het jaar van aankoop van dit toestel. Kunnen wij hier aan doen of lijkt dit een verloren zaak? Mvg, Jonas Goerlandt

Afgesloten
A. W.
14/10/2019

Probleem fouten en kwaliteit geleverd lederen salon

Beste, U leverde een Lederen salon op 23 mei. Dezelfde dag namen wij telefonisch contact op met uw verkoper dhr Renaat Vanderschueren ivm kwaliteitsgebreken. Wij herhaalden deze mening op 24 mei naar het persoonlijk e-mail adres van Renaat. Na verschillende telefoons kregen wij de vraag op 5 juli om onze schrijvens te richten naar geraldine Derycke bij Molecule. Hierop werd vlot gereageerd door een bezoek op 10 juli van een Monteur ( ( Kristof) die enkel maar vaststelde en foto’s nam.Op 16 juli belde wij op en kregen meneer Nasser aan de lijn die meldde dat mevr Geraldine met verlof was. Toen mevrouw terug kwam uit verlof verteld ze geduld te heen totbegin september omdat de fabrikant in verlof was. Vandaag ( 14 oktober ) na 12 telefoongesprekken met loze beloftes nog altijd geen reactie .Concreet : 1is de rugleuning van de salon niet in lijn ( staat ook los)2 grote opening tussen rechterdeel en middendeel ( stikking te strak door ledertekort?3 ) gebruikte look ( lederverrimpeling) reeds na 2 x zitten 4) stevigheid kussen is reeds weg.Voor punt 3 en 4 twijfelen wij dus aan de kwaliteit van het leder, en de kwaliteit van de zitvulling , alhoewel wij voor beide de hoogste kwaliteit bestelden op aanraden van de verkoper , net om dit te vermijden.Graag eisen wij een spoedige oplossing

Afgesloten
J. H.
6/08/2019

Problemen met levering en dienst na verkoop!

BesteNa drie maal telefonisch contact op te nemen en daarbij telkens met de ene uitvlucht na de andere van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, is de maat bijna vol. Onze slaapkamerkast die wij reeds bestelden en een voorschot op betaalden op 6 mei is tot op heden nog steeds niet geleverd. Op 2 juli werd een poging tot levering gedaan maar aangezien er schade was, hebben wij deze niet aanvaard. Bij deze levering werd ons verzekerd dat de verantwoordelijke snel contact met ons zou opnemen om een nieuwe leveringsdatum af te spreken. Na 2 weken niks te horen hebben wij dan een eerste keer ZELF contact opgenomen met jullie. Hierbij werden wij 3x doorverwezen naar telkens een andere persoon die elk 'geen idee' had waarom dit probleem bij hem of haar terecht kwam. De laatste persoon in rij noteerde toen ons nummer zodat de verantwoordelijke onmiddellijk kon terugbellen eens zij terug op de bureau was (want zij was in verlof). Dit is ondertussen alweer meer dan een week geleden!Deze vervelende gang van zaken vond dus ondertussen al 3 KEER plaats!!? Nog geen enkele keer werden wij teruggebeld! Niet onmiddelijk zoals beloofd, maar ook niet de volgende dag en zelfs niet de volgende week...De onaangename verrassing dat de kast pas meer dan 2 maand later kon geleverd worden dan de moment waarop wij ze bestelden en al deels betaalden, was blijkbaar pas het begin van de malaise. Gelieve voor einde deze week VIA MAIL een definitieve datum door te geven waarop de kast zal geleverd worden. Dit is geen manier van werken!Mvg

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform