Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
FOUT PRODUCT
Geachte mevrouw/heer, Op 22/9 rond 12u15 kocht ik een TV muurbeugel in Molecule en betaalde ik er 189.99 euro voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht: Het model dat werd voorgesteld aan de muur was zwart (zie foto). Ik wou deze specifieke kleur. en model Maar na betaling en bij het inladen in mijn auto zag ik dat ze me een licht grijs model gaven. Ik ging onmiddellijk terug de winkel in. Ze lieten we weten dat ik kon ruilen. In de afdeling hadden ze geen zwart model. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Ik gaf het product af bij de afdeling en ging naar de verkoopsdienst. Daar het ging om een fout van de zijde van Molecule, vroeg ik om het bedrag van 189,99 terug te betalen. Er werd me meegdeeld dat ik enkel een tegoedbon kon krijgen. Gezien ik binnen het jaar geen aankoop plan bij Molecule, was dit geen optie voor mij. Daarenboven aangezien ik het artikel reeds terug gaf aan de dienst werden me door de verkoopdienst 2 opties geboden De tegoedbon aanvaarden of zonder aankoop en zonder geld de winkel te verlaten. Daarna werd mij aanwezigheid genegeerd door de dienst, dit vond ik onaanvaardbaard. Omdat ik mijn artikel reeds terug bezorgde en niemand hulp boodt, zag ik geen andere optie dan een bon te vragen, anderzijds was ik mijn 189.99 euro kwijt. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen 5 werkdagen het bedrag van 189.99 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - foto van de misleidende informatie - Betalingsbewijs
bon niet aangerekend
Beste,Op 21/12/2020 bestelde ik meubelen bij Molecule.Het ene tv meubel ben ik zelf afgehaald de rest is geleverd geweest. Nu krijg ik 8 september een brief dat ik niet volledige zou betaalt hebben tot mijn verbazing. Ik heb de 3 facturen dat ik in mijn bezit heb boven gehaald. Bij mijn weten allemaal betaald. Het opvallendste vindt ik het document dat ik het meubel ben gaan afhalen daar waar ze zeggen dat ik niet betaald heb. Bij mij staat meegenomen en voldaan betaald 9 juni 2021 met de stempel van hun en ondertekend van hun. ik vind dit allemaal beetje raar zoveel jaar na dat ik dit gekocht heb.Ik heb hier nog verder niks meegedaan omdat ik niet goed weet wat ik hiermee moet doen.
Dienst Na verkoop - uw ref 40128 - weigering waarborg
BesteIk verwijs naar uw mail van 2/8/2023 waarin u stelt dat de waarborg zal geweigerd worden als er niet-originele inktpatronen in de printer zitten. Advies van Test Aankoop en 123inkt leert mij dat Epson de waarborg niet mag weigeren wegens het gebruik van niet-originele inktcartridges. Het gebruik van niet-originele cartridges mag geen enkel effect hebben op de werking van de printer.Graag dadelijke actie om het toestel te laten nakijken volgens de waarborgbepalingen. Ik heb het toestel nodig voor beroepsdoeleinden. Als jullie dit blijven weigeren, zal ik een nieuwe printer moeten kopen en deze aanschaf op jullie verhalen. Ik vertrouw erop dat het niet zover zal komen en dat deze kwestie asap zoals het hoort wordt afgehandeld.MvgHans Roels
Herroepingsrecht
Beste,Zou herroepingsrecht voor aankopen beter in bepaalde gevallen niet uitgebreid worden?Ik zal u onze ervaring schetsen.Mijn mama (84j) heeft door osteoporoze al bijna alle rugwervels gebroken en dus een heel slechte en pijnlijke rug. De had een nieuwe sta-op relax nodig en in januari zijn wij dus op zoek gegaan.In een zaak heeft ze er een 5 tal uitgeprobeerd, hoe ze erin zat maar vooral hoe ze er uit geraakte. Ze maakte een keuze, bestelde de relax.Na eerder uitstel van leveringsdatum ( maar daar hadden we begrip voor) werd deze geleverd op vrijdag morgen 29/04. De maandag erop kreeg ik telefoon... die zetel was echt niet ok, na 10 min erin verging ze van de rugpijn. Ik probeer ze uit te leggen ok, is da nie omdat je tijd nodig hebt om te wennen? Zoals inlopen van paar nieuwe schoenen? Ok, ik zal nog eens proberen...De woensdag ging ik kijken hoe het was, ze had de zetel door de poetshulp in kamer laten zetten wegens echt te pijnlijk. Donderdag is sluitingsdag van die zaak dus vrijdag 6/05 bel ik ze op en leg alles uit. Met de vraag kan ze de zetel omruilen? Terugbrengen met ev tegoedbon? ( niet evident tegoedbon, iemand van 84j met een bon van meer dan 1000€) verantwoordelijke juist ziek ( als ik recenties lees over de zaak is deze wel heel veel ziek) maar ze zou alles in interne mail communiceren en hij zal mij terugbellen. Niet dus. Zelf terug contact opgenomen, verantwoordelijke nog altijd ziek. Ik zei ok, dan moet iemand anders kijken, want ondertussen loopt die termijn wel. Ik vroeg naar de 14 d herroepingsrecht en dan vroeg de dame of ik dit per mail gestuurd heb. Toen ik zei nee, telefonisch, op 6 mei. Dan heeft u geen bewijs. Ik zei jawel, want eerste wat je te horen krijgt als je belt is een bandje dat zegt om betere dienstverlening etc worden alle gesprekken opgenomen. Spoel die opnamen terug tot 6/05 en dan vindt u mijn gesprek. Ah maar da gaat niet, dat systeem van opname is heel recent...??? Ok dan, wat stelt u voor? Ik ga het intern bespreken en neem terugMet u contact op. Yeah richt... ik hoorde dit nog... enfin, gisteren teruggebeld. Kreeg botweg antwoord, is miskoop, jullie wisten wat jullie kochten en wij nemen deze niet terug. Wettelijk gezien moet dit niet. Ik replikeerde, nee, misschien niet, maar qua klantenservice kan deze tellen... moeten mensen die een sta op zetel nodig hebben, meestal ouder publiek dan, met een thermos koffie en boterhamdoos dan een dag komen zetels uittesten? Kan herroepingsrecht niet ingevoerd worden voor dergelijke zaken? Voor een bejaarde dame met een karig pensioen is dit toch wel een maandbudget dat ze verliest!!Graag uw adviesAlvast bedanktM v gr
Keuken niet afgewerkt
Beste,In november 2019 een keuken besteld bij Molecule. Dit is op vandaag nog steeds niet in orde al heel veel mails gestuurd en gebeld. Waar al heel veel stress van gekregen heb! Vandaag opnieuw een afspraak gehad de mensen kwamen langs voor het nu eindelijk volledig af te werken dacht ik. Maar terug is dit weer niet in orde er zijn stukken te kort die duidelijk zijn doorgeven in de mails met foto en aanduiding op de foto.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten