Terug

Herroepingsrecht

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: Molecule

19/05/2022

Beste,Zou herroepingsrecht voor aankopen beter in bepaalde gevallen niet uitgebreid worden?Ik zal u onze ervaring schetsen.Mijn mama (84j) heeft door osteoporoze al bijna alle rugwervels gebroken en dus een heel slechte en pijnlijke rug. De had een nieuwe sta-op relax nodig en in januari zijn wij dus op zoek gegaan.In een zaak heeft ze er een 5 tal uitgeprobeerd, hoe ze erin zat maar vooral hoe ze er uit geraakte. Ze maakte een keuze, bestelde de relax.Na eerder uitstel van leveringsdatum ( maar daar hadden we begrip voor) werd deze geleverd op vrijdag morgen 29/04. De maandag erop kreeg ik telefoon... die zetel was echt niet ok, na 10 min erin verging ze van de rugpijn. Ik probeer ze uit te leggen ok, is da nie omdat je tijd nodig hebt om te wennen? Zoals inlopen van paar nieuwe schoenen? Ok, ik zal nog eens proberen...De woensdag ging ik kijken hoe het was, ze had de zetel door de poetshulp in kamer laten zetten wegens echt te pijnlijk. Donderdag is sluitingsdag van die zaak dus vrijdag 6/05 bel ik ze op en leg alles uit. Met de vraag kan ze de zetel omruilen? Terugbrengen met ev tegoedbon? ( niet evident tegoedbon, iemand van 84j met een bon van meer dan 1000€) verantwoordelijke juist ziek ( als ik recenties lees over de zaak is deze wel heel veel ziek) maar ze zou alles in interne mail communiceren en hij zal mij terugbellen. Niet dus. Zelf terug contact opgenomen, verantwoordelijke nog altijd ziek. Ik zei ok, dan moet iemand anders kijken, want ondertussen loopt die termijn wel. Ik vroeg naar de 14 d herroepingsrecht en dan vroeg de dame of ik dit per mail gestuurd heb. Toen ik zei nee, telefonisch, op 6 mei. Dan heeft u geen bewijs. Ik zei jawel, want eerste wat je te horen krijgt als je belt is een bandje dat zegt om betere dienstverlening etc worden alle gesprekken opgenomen. Spoel die opnamen terug tot 6/05 en dan vindt u mijn gesprek. Ah maar da gaat niet, dat systeem van opname is heel recent...??? Ok dan, wat stelt u voor? Ik ga het intern bespreken en neem terugMet u contact op. Yeah richt... ik hoorde dit nog... enfin, gisteren teruggebeld. Kreeg botweg antwoord, is miskoop, jullie wisten wat jullie kochten en wij nemen deze niet terug. Wettelijk gezien moet dit niet. Ik replikeerde, nee, misschien niet, maar qua klantenservice kan deze tellen... moeten mensen die een sta op zetel nodig hebben, meestal ouder publiek dan, met een thermos koffie en boterhamdoos dan een dag komen zetels uittesten? Kan herroepingsrecht niet ingevoerd worden voor dergelijke zaken? Voor een bejaarde dame met een karig pensioen is dit toch wel een maandbudget dat ze verliest!!Graag uw adviesAlvast bedanktM v gr


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform