Terug

Problemen met toestel in garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. G.

Naar: Molecule

03/07/2020

Beste,Ik heb op 10/08/2019 een steelstofzuiger van het merk Samsung gekocht bij 'Molecule' in Vichte, toen wij de doos hadden open gedaan zat er iets in de doos wat er niet hoort in te zitten (wat herinner ik mij niet meer precies) maar wij hebben er niet bij stil gestaan dat deze stofzuiger eventueel al eens een retour stofzuiger was. Na een groot maand hebben we het toestel terug binnen gedaan vanwege slechte werking (het toestel viel na enkele seconden uit, dit gebeurde redelijk frequent), dit op 21/09/2019. Dan hebben ze het toestel opgestuurd naar Samsung en hebben we het herstelt teruggekregen.Nu hebben wij sinds een groot maand weer af en toe dit probleem (op de herstelbon staat bij klachtcode 'constant' maar dit heb ik nooit gemeld, ik zei dat dit af en toe voorvalt), niet altijd maar het zou niet mogen natuurlijk dus hebben wij het toestel terug binnen gedaan bij Molecule en hebben zij dit weer opgestuurd naar Samsung. Resultaat: de monteur zegt dat het probleem is dat de filters verstopt zitten, deze moeten vervangen worden en dit niet binnen de garantie valt. Ik heb de handleiding eens nagekeken en daar staat enkel in dat elk jaar de luchtfilter vervangen moet worden (toestel is nog geen jaar oud, zeker niet aangezien we het al minimum een maand kwijt zijn voor herstelling) en alle andere filters reinig ik regelmatig en toch hebben het probleem nog.Nu willen zij deze filters vervangen en moeten wij daar €136,35 voor betalen of mogen we het toestel onhersteld terugvragen en dan moeten wij €75 betalen of kunnen we het toestel laten vernietigen tbv €50 en vervalt deze kost indien wij binnen het maand een nieuw toestel kopen in Molecule (wat een slechte verkooptruc?).Ik vind dit helemaal niet correct en al zeker niet binnen het jaar van aankoop van dit toestel. Kunnen wij hier aan doen of lijkt dit een verloren zaak? Mvg, Jonas Goerlandt

Berichten (5)

Molecule

Naar: J. G.

28/07/2020

Beste,Dit geval is reeds lang opgelost voor de klant. Klant zou toch wel de moeite mogennemen als hij zelf een klacht doorgeeft om u hiervan op de hoogte te brengen.Dit toestel werd voor een 2de keer uitzonderlijk onder waarborg hersteld.Voor een stofzuiger moeten klanten zelf de filters reinigen en vervangen wanneerdit nodig is. Dit valt niet onder waarborg.Klant is er ook van op de hoogte gesteld dat dit de reden was waarom de waarborggeweigerd werd (ook al omdat men dit een eerste wel als commerciele geste hadvervangen zonder kosten aan te rekenen).Met vriendelijke groeten,Dienst na verkoopDienst Na Verkoop - Koopcenter Molecule (Cash Meubi Plus)Pareelstraat 78570 VichteOpeningsuren:maandag t.e.m. vrijdag: 9.30 - 12.30 en 13.15 - 18.15 uurzaterdag: 10 - 12.30 en 13.15 - 17.45 uurgesloten op donderdag zon- en feesagenwww.molecule.be

J. G.

Naar: Molecule

30/07/2020

Beste Molecule,De eerste keer is er ons niet vermeld van de filters, en hoezo zouden er na 1maand en 11dagen al filters moeten vervangen worden? Reinigen zou voldoende moeten zijn na deze tijd. Ook hebben wij het toestel reeds opnieuw gebruikt en ondertussen hebben we het voorval weeral gehad, dus zijn wij de discussie meer dan beu en hebben we ons een Dyson aangekocht (die naar onze mening wel zijn werk doet en dat is stof opzuigen wanneer het toestel in gebruik is ??). Ik had ook gevraagd aan jullie om een bon of geld terug te krijgen (of een deel eventueel) want het toestel zal nooit werken zoals een toestel in deze prijsklasse zou moeten werken. Dus naar mijn mening is dit nog altijd niet opgelost aangezien het toestel weeral 1x is uitgevallen binnen de eerste week bij het terugkrijgen van het toestel. Mvg, Jonas Goerlandt

Molecule

Naar: J. G.

11/08/2020

Beste,Klant is niet tot bij ons geweest met zijn toestel om te melden dat hij na de 2deherstelling onder waarborg nog steeds problemen heeft met het toestel.Als wij het toestel niet hier hebben en geen weet hebben van een probleemkunnen wij moeilijk een oplossing hiervoor zoeken. Hij heeft niet de moeitegedaan om ons hieromtrent te contacteren.Graag dus de klant vragen om naar dienst na verkoop te komen met zijn toestelen aankoopbewijs zodat wij dit toestel kunnen nazien en een gedegen oplossinghiervoor kunnen zoeken. Ik neem ondertussen contact met de leverancier.Met vriendelijke groeten,Dienst na verkoopDienst Na Verkoop - Koopcenter Molecule (Cash Meubi Plus)Pareelstraat 78570 VichteOpeningsuren:maandag t.e.m. vrijdag: 9.30 - 12.30 en 13.15 - 18.15 uurzaterdag: 10 - 12.30 en 13.15 - 17.45 uurgesloten op donderdag zon- en feesagenwww.molecule.be

J. G.

Naar: Molecule

12/08/2020

Beste,Ik ben bang geworden als ik opnieuw het toestel binnen breng dat wij weer kosten voor herstelling zullen moet betalen zoals het nu de laatste keer was. Of is dit niet mogelijk aangezien het nog maar nieuwe filters zijn? Mvg, Jonas Goerlandt

Molecule

Naar: J. G.

12/08/2020

Beste,Er zullen geen kosten aangerekend worden gezien de filters inderdaadpas vervangen zijn. Wel ervoor zorgen dat ze gereinigd zijn aub.Toestel mag volledig binnen gebracht worden.Zoals gezegd had ik ondertussen ook contact genomen met de leverancieren gezien de herhaaldelijke problemen met de filters mogen wij hettoestel omruilen voor een nieuwe.Met vriendelijke groeten,Dienst na verkoopDienst Na Verkoop - Koopcenter Molecule (Cash Meubi Plus)Pareelstraat 78570 VichteOpeningsuren:maandag t.e.m. vrijdag: 9.30 - 12.30 en 13.15 - 18.15 uurzaterdag: 10 - 12.30 en 13.15 - 17.45 uurgesloten op donderdag zon- en feesagenwww.molecule.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform