Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Bataalde maar account blijft geblokkeerd
Geachte mevrouw/heer, Op24/06/2025 10:45 Betaling aan Microsoft Payments Voltooid € 99,00 EUR kocht ik een verlenging van Microsoft Office in uw online winkel en betaalde ik [€99] plus Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat alles in orde was. Bij elk doucument merk ik dat u me opnieuw vraagt te betalen of office afsluit. ontelbare chats, met slechte vertaling en verwijzing naar TOEGEWIJDE agenten die gewoon afsluiten of niets kunnen helpen, leverde niet op. Ik verzoek derhalve om vergoeding van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van [€1 per dag van de verstoring] wordt geraamd. Ik verwacht binnen 5 dagen na ontvangst van deze brief een antwoord van een medewerker die nederlands spreekt en geen vertaalcomputer. Met vriendelijke groet,
2 betalingen Office 365 personal
Geachte mevrouw/heer, Op 24 Mei 2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 99. Dat moet echter een vergissing zijn omdat ik reeds een betaling had gedaan via een reseller (licenti2go) en deze geactiveerd had. Uw afrekening van 24 Mei 2025 via Paypal Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie wens ik de terug betaling van de betwiste factuur, namelijk € 99, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Wouters Hendrik Kerkstraat 9 2275 België 0495/235.279 hendrik.wouters@telenet.be of hendrik.wouters@pandora.be
Klacht over niet kunnen herstellen van Microsoft Live-account
Via deze weg wil ik een klacht indienen over de dienstverlening van Microsoft met betrekking tot het herstellen van mijn Live-account. Mijn hoofd e-mailadres + recovery email zijn geblokkeerd omdat ik in het buitenland was (flagged suspicious). Ik heb meerdere keren geprobeerd om het account te herstellen via het standaard herstelproces van Microsoft, inclusief het invullen van hun herstelformulier. Ondanks dat ik correcte informatie heb verstrekt (zoals oude wachtwoorden, accountgebruik en gekoppelde diensten), word ik telkens afgewezen en ontvang ik geen verdere ondersteuning van de klanten service. Microsoft biedt geen passende manier om mijn identiteit anderszins te bevestigen en laat mij volledig aan mijn lot over, terwijl belangrijke persoonlijke gegevens gekoppeld zijn aan dit account. Hun klantenservice nummer is ook maar een bot die naar de website verwijst, en live chat zeggen ze dat ze niks aan kunnen doen voor security redenen. Ik vind dat Microsoft tekortschiet in hun zorgplicht richting klanten die te goeder trouw handelen. De geboden service is onvoldoende en heeft mogelijk verstrekkende gevolgen voor mijn toegang tot belangrijke diensten. Graag verzoek ik de Consumentenbond om mijn klacht te behandelen en druk uit te oefenen op Microsoft om gebruikers als ik een eerlijke en werkbare oplossing te bieden. Ik heb eerder gelezen dat jullie een klant hadden geholpen met het herstellen van zijn/haar hotmail account. Hopelijk kunnen jullie dat ook voor mij doen. Mijn geblokkeerde email: andy78@live.nl huidige email: andychen19960318@hotmail.com Alvast hartelijk dank voor uw inzet. Met vriendelijke groet, Andy Chen
Account herstel
Tijdje geleden werd mijn microsoft account(hotmail). geblokkeerd door microsoft . Dit vanwege mijn account gehackd was en deze gebruikt werd om spam door te sturen . Na heel moeilijk in contact te komen met microsoft hebben ze me totaal niet geholpen .. ze bevestigde in chat dat ik gehack was .en daarna hebben ze alles geblokkeerd. Ik kan geen herstel aanvragen en al mijn mails die in stonden zijn alemaal weg . Ik geraak maar niet in conctact met microsoft ...en reactie nog minder .. Ik wil mijn account dat ik al.meer dan 15 jaar heb terug !! Om dat hier heel veel zaken aan gelinkd zijn .
Windows live account geblokkeerd - geen reactie op aanvraag accountherstel
Sinds 1 week is mijn Windows live mail account geblokkeerd en onmogelijk om te deblokkeren. Alle stappen zoals online vermeld, uitgevoerd. Formulieren ingevuld, geen reactie of reactie met mail dat de info onvolledig is wanneer alles correct werd ingevuld en waar mogelijk info werd toegevoegd. Meermaals 24h tot 48h uur gewacht om opnieuw te proberen/in te dienen. Telefonisch onbereikbaar tenzij je zegt dat er een facturatieprobleem hebt, dan krijg je wel iemand aan de lijn. Kunnen/willen niet helpen omwille van privacy. (hebben wel je betaalgegevens) Zeggen doodleuk dat de kans groot is dat account voor altijd geblokkeerd blijft. Dit mail adres gebruik ik +10 jaar. alle mappen met belangrijke mails en info.... kwijt. Ik betaal jaarlijks voor gebruik van het pakket. Dit kan niet zijn dat je geen accountherstel meer kan krijgen... alles is gekoppeld aan dit mailadres en brengt mensen in de problemen!
Geen hulp
"Wegens verdachte bewegingen" werd hotmail-account echtgenote afgesloten. Wij hebben nu al 12 keren een herstellingsformulier correct ingevuld maar telkens wordt dat door Microsoft automatisch geweigerd. Hulp via chat gaat niet. Dat call center kan wel vriendelijk antwoorden maar helpt niets om probleem op te lossen. Mails naar CEO D.Ongena blijven zonder antwoord
Opslagruimte Microsoft Cloud
23/11/2024 Bij aankoop van Micorsoft cloud opslag de keuze gemaakt voor 100TB opslag. Dit blijkt na aankoop slechts 100GB te zijn. Ik vind als particulier geen manier om Microsoft te contacteren.
Heraanbieden Outlook (new) met voorheen gerapporteerde ontbrekende functionaliteit
Geachte mevrouw/heer, Ik gebruik Microsoft Family 365 al geruime tijd, waaronder eveneens Outlook Classic. Regelmatig wordt automatisch Outlook Classic 'automatisch' vervangen door Outlook New. In Outlook New ontbreekt de functionaliteit om Outlook archief bestanden te alloceren. Ik ben dan ook steeds verplicht terug te gaan naar Outlook Classic, waarbij ik steeds de ontbrekende functionaliteit heb vermeld. Vandaag 04/09/2024 werd deze omschakeling naar Outlook New opnieuw gedaan. De mogelijkheid om terug te keren was vandaag niet meer aanwezig. De ontbrekende functionaliteit werd ook niet toegevoegd. Hierdoor dien ik het terugkeren naar een Outlook Classic manueel uit te voeren. Ik begrijp dat Microsoft graag overal dezelfde software ter beschikking stelt. Het herhaaldelijk onaangekondigd opdringen van een nieuwe versie met herhaaldelijk gemelde ontbrekende functionaliteit begint te evolueren naar 'pestgedrag'. Mag ik u vragen: 1) deze 'automatische' omschakeling naar Outlook New niet meer uit te voeren op mijn account zolang de mogelijkheid om Outlook Archief bestanden te alloceren ontbreekt. 2) mij te informeren over een streefdatum wanneer deze functionaliteit wel voorzien wordt. Met vriendelijke groet, Leo Van Looy
Geen toegang tot aangekochte dienst (Minecraft account)
Beste,Ik kocht het spel Minecraft op 19 december 2010, toen het nog in handen was van Mojang. Dit was 14 jaar geleden, tijdens alpha periode.Mijn login account was toen een minecraft premium account, die in 2013 gedwongen gemigreerd werd naar een Mojang account.Ik deed deze bestelling met een e-mail adres waar ik geen toegang meer toe had (Microsoft sloot deze af wegens inactiviteit...), maar via een support ticket kon ik de account naam overzetten naar een nieuwer e-mail adres.Nu heb ik de laatste jaren weinig minecraft gespeeld, en ik hield ook mijn oude gmail account niet meer nauwgezet in het oog.Ondertussen is er blijkbaar OPNIEUW een account migratie geweest, nu van Mojang naar Microsoft account.Microsoft stelde een deadline op, en iedereen die niet op tijd was, verliest blijkbaar gewoon toegang tot het spel.Aangezien ik niet heb ingestemd met deze wijziging, en geen enkele andere EULA of andere overeenkomst heb, heeft microsoft het recht niet om mijn aankoop te verwijderen of mij de toegang hiertoe te ontzeggen.
Microsoft Office 365 account locked
Op 15 januari '24 een jaarabonnement genomen op Microsoft 365 Personal. Een week geleden merk ik dat mijn account locked is wegens violation of the Microsoft agreement. Ik kaart dit aan bij Microsoft via een support link en krijg niet veel later al bericht dat ik terug toegang tot mijn account kan krijgen via een apart gestuurde e-mail die een link bevat om het password te herstellen. Ik heb geen aparte e-mail ontvangen en krijg op geen enkele manier nog feedback van Microsoft. Ik vind ook geen manier om een klacht te sturen naar bijvoorbeeld Microsoft Belgie. Ik heb geen toegang meer tot mijn Microsoft account en wil graag de 69 euro betaald voor het jaarabonnement terug of terug toegang tot het account en gebruik van het abonnement.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten