Via deze weg wil ik een klacht indienen over de dienstverlening van Microsoft met betrekking tot het herstellen van mijn Live-account.
Mijn hoofd e-mailadres + recovery email zijn geblokkeerd omdat ik in het buitenland was (flagged suspicious). Ik heb meerdere keren geprobeerd om het account te herstellen via het standaard herstelproces van Microsoft, inclusief het invullen van hun herstelformulier. Ondanks dat ik correcte informatie heb verstrekt (zoals oude wachtwoorden, accountgebruik en gekoppelde diensten), word ik telkens afgewezen en ontvang ik geen verdere ondersteuning van de klanten service.
Microsoft biedt geen passende manier om mijn identiteit anderszins te bevestigen en laat mij volledig aan mijn lot over, terwijl belangrijke persoonlijke gegevens gekoppeld zijn aan dit account. Hun klantenservice nummer is ook maar een bot die naar de website verwijst, en live chat zeggen ze dat ze niks aan kunnen doen voor security redenen.
Ik vind dat Microsoft tekortschiet in hun zorgplicht richting klanten die te goeder trouw handelen. De geboden service is onvoldoende en heeft mogelijk verstrekkende gevolgen voor mijn toegang tot belangrijke diensten.
Graag verzoek ik de Consumentenbond om mijn klacht te behandelen en druk uit te oefenen op Microsoft om gebruikers als ik een eerlijke en werkbare oplossing te bieden.
Ik heb eerder gelezen dat jullie een klant hadden geholpen met het herstellen van zijn/haar hotmail account. Hopelijk kunnen jullie dat ook voor mij doen.
Mijn geblokkeerde email: andy78@live.nl
huidige email: andychen19960318@hotmail.com
Alvast hartelijk dank voor uw inzet.
Met vriendelijke groet,
Andy Chen