Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Dubbelzinnige algemene voorwaarden garantie
Onlangs was de laptop van mijn vader stuk dit een paar maanden voor de garantie periode van 2 jaar verloopt. Het toestel werd terug gestuurd en volgens de technische dienst van Medion was deze niet herstelbaar omwille zogezegd "geen wisselstukken" meer. Verbazingwekkend doet men hier een garantievoorstel op basis van een dagvergoeding voor het defecte toestel. Hiermee zijn we helemaal niet mee akkoord want met de dagvergoeding schaf je geen andere laptop aan, terwijl in de algemene voorwaarden op hun website en in het garantieboekje sprake is van gratis herstel of een vervangtoestel van gelijkaardige type/kwaliteit. Na telefonisch contact met de betrokken dienst steekt men zich weg achter het feit dat wanneer je iets aankoopt bij hen je je akkoord verklaart met de algemene voorwaarden vermeld op de factuur, waar uiteraard de dagvergoeding wordt vermeld maar dit is volledig tegenstrijdig met de consumenten regelgeving waarbij deze voorwaarden ook volledig en identiek moeten vermeld zijn op de website. Met andere woorden, de algemene voorwaarden op de website en vermeld op de factuur mogen niet verschillen, laat staan dat er op de factuur bijkomstige voorwaarden worden vermeld want deze kom je pas te weten wanneer je reeds je aankoop hebt geplaatst. Bijkomstig is een sinds een aantal jaren een Europese regelgeving waarbij firma's verplicht een 5 en/of 10 jarige herstelplicht hebben voor producten waaronder computers, dit wil zeggen dat ze de nodige stukken moeten voorzien voor herstel gedurende die periode. Komende maandag krijgen ze bij Medion nog een laatste kans voor een rechtzetting van dit garantie geval anders wordt dit meteen overgemaakt aan mijn bedrijfsadvocaat en ondernemen we juridische stappen tegen Medion desnoods tot het Europees hof. Voor de nodige mediabelangstelling zal ook gezorgd worden want als je opzoekwerk doet op internet zijn hier veel gelijkaardige gevallen van terug te vinden.
Problemen met vervanging of herstelling onder garantie.
Beste,Het beeldscherm van mijn Medion tv welke nog tot 26/08/2024 onder garantie valt is stuk. Ik heb reeds contact genomen met de klantenservice van Medion welke bevestigd hebben dat mijn toestel nog onder garantie valt. Nu weigeren ze mijn toestel te vervangen of te herstellen gezien er volgens medion geen onderdelen zijn en geen vervangende toestellen beschikbaar zijn. Wel willen ze mij een bedrag van 222 Euro betalen wat maar de helft is van wat de tv heeft gekost. In de garantievoorwaarden van medion staat duidelijk vermeld dat, indien er garantie is, ze het toestel moeten herstellen of vervangen. Over een restwaarde is er nergens iets vermeld. Kan testaankoop mij hiermee helpen aub?
Tv Medion beeld valt uit
Sinds 27-02-21 heb ik een 65 inch medion tv aangekocht in Aldi. Tot verleden jaar 17-03-23,, viel het beeld regelmatig uit,,tv starte niet meer op (waar ik de Medion site contakteerde, daar op de Medion site comunity,,verklaarde men de stekker uit te trekken om de tv te ontladen... dit werkt soms dan weer voor lange tijd. Maar het effect begint sneller terug te komen,,Gans die tijd werd er mij geen oplossing aangeboden,, nu weer op de site mijn probleem gemeld,, en ja hoor Paul een medewerker vroeg me alles op te sturen ,, aankoop bewijs en gegevens Tv...Wat ze nu zeggen is dat er te veel kosten zijn om dit te herstellen,, en een nieuwe tv aankopen is de goedkoopste oplossing,,,, en ze spreken niet meer over mijn klacht op de community,, binnen de garantie periode,,,Vervelende zaak (
Problemen met terugbetaling
Beste, Op 28/8 besteld ik een laptop bij medion. Toen hij geleverd werd, bleek deze niet te werken. Dus ik stuurde deze laptop terug. Ze zouden me binnen een week een nieuwe sturen. Dit bleek niet te gebeuren. Ik heb meerdere mailtjes gestuurd om te vragen waar mijn vervangtoestel bleef. De ene keer kreeg ik een deadline waarop hij verzonden zou worden, de andere keer waren ze met mijn bestelling bezig en zou hij snel geleverd worden,... Uiteindelijk kreeg ik op 2/10 een mail dat er geen laptop meer beschikbaar was, en dat ik binnen de 2 weken mijn geld zou terugkrijgen. Dit bleek ook niet het geval. Dus ik stuurde op 17/10 terug een mailtje. Hierbij kreeg ik het antwoord dat ik in de komende 30 dagen mijn geld zou terugkrijgen. Ik ben nu al bijna 2 maanden mijn geld kwijt. Ik heb ondertussen een andere laptop moeten kopen (in september zijn er al veel kosten, dus het is niet fijn om dan ook nog eens het dubbele budget voor een laptop te moeten voorzien). Wanneer zal ik mijn geld zien? Mvg, Griet
¨Printer zou hersteld worden, probleem is er nog steeds
Beste, nav een defect aan de printer HP Deskjet Plus 4120 e, wil ik een klacht neerleggen over de service van MEDION. owv een defecte printer (geen connectie met wifi) binnen garantieperiode, hebben we op 13-9 telefonisch contact opgenomen met de helpdesk/garantiedienst van medion (tel 02/2006198). Ik heb toen heel duidelijk aangegeven dat het probleem is: DE WIFICONNECTIE. Er is zelfs voordien een professionele IT-persoon bij ons geweest (heeft 90 eur aangerekend), die duidelijk bevestigde dat het probleem ligt dat de printer geen wifi connectie maakt. Dus geen probleem vanuit onze internetverbinding, wel een probleem vanuit de printer. Op 13/9 heb ik ondanks deze info toch 58 minuten en 22 seconden! (schermafdruk van dit telefoontje heb ik bewaard) aan de lijn gehangen met jullie dienst. Om te besluiten dat we de printer toch maar best moeten opsturen. Dit is gebeurd. Nu krijgen we de printer terug. Blijkt dat nog steeds het probleem met de wifi connectie er is. ER wordt op het reparatiedocument continu verwezen naar de cartridge, totaal geen melding van de wifi connectie. Gezien deze printer nog in garantie periode zit, wensen we asap dat onze printer gerepareerd wordt of dat we een nieuw toestel ontvangen of dat we een terugbetaling ontvangen. Deze service vinden we allesbehalve. Gezien ik maar liefst een uur aan de lijn heb moeten hangen om achteraf te moeten vaststellen dat het probleem niet opgelost is, vraag ik een dringende oplossing en een tegemoetkoming voor mijn uur dat ik heb moeten afmelden van mijn werk. Ik zie graag asap een oplossing. Indien dit allemaal teveel gevraagd is, wens ik mijn terugbetaling van de printer en een compensatie van de verloren tijd. Ik kan al sinds 1 maand niet printen en het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik hoor graag spoedig jullie oplossing!! Dank u
Toestel medion teruggestuurd binnen garantie
Beste,Ik bestelde via bol.com een microgolfoven van medion, bestelnummer 1364668794. Binnen het jaar was dit toestel helaas al stuk. Na meerdere malen gebeld te hebben met de klantendienst hebben we uiteindelijk een retourlabel gekregen. We hebben het toestel verpakt in een verhuisdoos maar het precies in paste en de door dichtgeplakt met ductape zodat deze zeker niet zou openscheuren tijdens transport. Na twee weken kregen we van medion een brief dat het toestel erbarmelijk was verpakt waardoor het beschadigd is tijdens transport en het daardoor niet meer binnen garantie valt en we een herstelkost moesten betalen van €52 terwijl het toestel maar €65 heeft gekost. De klantenservice lachte ons gewoon uit nadien.
niet-levering na bestelling webshop
Beste, ik bestelde op 22/8 2 laptops. Na 5 dagen had ik het product nog niet ontvangen en moet ik nog wachten want ze gingen het intern uitzoeken. Uiteindelijk zeggen ze me dat het product niet voorradig is maar volgens de webshop was dit wel voorradig als ik zelf niet met hen contact had opgenomen hadden ze nog steeds niet gedaan met dit order. De betaling van deze 2 laptops was hen al toegekomen op 22/8 en nu moet ik 14 werkdagen wachten vooraleer ik mijn geld terug ontvang als ik het al terug ontvang.
problemen met een kapotte Medion tv in garantie
GoedemiddagMijn televisietoestel van het merk Medion, gekocht op 1/01/2021, begaf het op 30/05/2022. Het scherm van het toestel viel uit tijdens het tv kijken. Diezelfde dag schreef ik een email naar zowel Aldi klantendienst alsook de klantendienst van Medion. De klantendienst van Aldi informeerde me dat ik hiervoor bij Medion moest aankloppen en gaf mij ook de juiste contactinfo. Aangezien er na 4 werkdagen nog steeds geen antwoord kwam van Medion uit op mijn email, besloot ik er zelf naar te bellen. Ik had contact met de Medion klantendienst en Medion ging zo snel mogelijk een hersteller langs sturen. Ik werd enkele dagen later opgebeld door een inplanner. Je dient de volledige dag thuis te zijn, ze kunnen niet op voorhand zeggen wanneer men komt. Aangezien ik 6 dagen op 7 werk in ploegen werd dit moeilijk. Men kan maar bepaalde dagen, uiteraard wanneer je werkt. Dit patroon blijft enkele keren aanhouden. Uiteindelijk wordt er een afspraak ingepland op 4 juli. Ik neem hier speciaal verlof voor. Het scherm van de televisie lijkt kapot te zijn. De reparatiedienst heeft een scherm mee en 'herstelt mijn tv'. Het 'nieuwe' beeldscherm is ook kapot en daarbovenop ook gebarsten. 'Kan gebeuren'. De reparatiedienst neemt mijn oude scherm mee en nu zit ik met een kapot en gebarsten scherm. Ik dien zelf terug te bellen naar Medion. Er wordt een nieuwe afspraak gemaakt voor 15 juli. Ik neem opnieuw een verlofdag. Ik ben de gehele dag thuis. De reparatiedienst laat weten tegen de ochtend dat men er zal zijn tussen 15u en 18u. Ik heb s' avonds een afspraak om 19u00. Het is vrijdagavond en om 18u30 is er nog niemand, ik besluit te wachten. Ik wacht tot 20u00. Om 20u06 wordt ik gebeld van de reparateur uit dat deze zal langskomen rond 20u40. Dit lukt dus niet meer. Nieuwe afspraak dient ingepland te worden. All over again, opnieuw dezelfde vodden. In tussentijd ben ik op reis en blijft alles dus ook een 10 tal dagen liggen. Ik bel deze ochtend (27/07/2022) opnieuw naar Medion. Ik leg de situatie uit. Men kan mij enkel een nieuwe afspraak geven. Terugbetaling of vervanging van de televisie is volgens hen geen oplossing. Ik ben niet akkoord, meneer aan de andere kant 'gaat het eventjes bespreken met zijn supervisor'. Er wordt afgelegd. Je belt terug, je hangt weer een kwartier aan de lijn voor je iemand aan telefoon krijgt. Dezelfde persoon aan de lijn. 'Gaat het terug eventjes bespreken met zijn supervisor'. Er wordt weer afgelegd. Ondertussen zijn we 2 maand verder, enkele uren aan de telefoon kwijt, 2 verlofdagen voor niets genomen en nog steeds geen degelijke oplossing. De bewijzen heb ik, ik heb overal foto's en screenshots van genomen. Ik wil graag klacht indienen aangezien ik niet geholpen wordt en de redelijke termijn tot herstelling al lang is overschreden. Ik word aan het lijntje gehouden. Ik ga akkoord indien er een terugbetaling gebeurt of een vervanging.
Medion platendraaier kopieerder naar USB werkt niet
Na twee dagen werking kopieert de plaat niet meer naar USB -stickHulp ingeroepen van Medion Service Centrum in NL.Na twee telefoons en vijf mails geen enkele resultaat.Dit apparaat heb ik op 24.06.2021 bij ALDI aangekocht, heb kasticket als bewijs. De hulp die ik van dit centrum kreeg was ondermaats, verkeerde informatie , tegenstrijdig. Er werd mij nooit bekend gemaakt dat ik het recht heb om dit apparaat dat niet voldoet , binnen de 60 dagen in return bij ALDI terug te bezorgen, in tegendeel dit werd mij afgeraden.
Schade aan tv zonder zelf iets te doen
Beste, op 29/4 kocht ik een smart-tv 55inch 18c van jullie in aldi te Dendermonde. Alles verloopt goed totdat ik op vakantie vertrek en ik bij thuiskomst merk dat er een zwarte vlek is op mijn tv. Bij mijn weten is er niks gebeurd waardoor dit kan veroorzaakt hebben. In 1ste instantie kon ik nog tv kijken, maar liepen er zowel horizontaal als verticaal strepen over het scherm. Ik verwittig de klantendienst op 6/7/2020. Zij raden mij aan om foto's via mail hiervan op te sturen. Ik krijg als antwoord Naar alle waarschijnlijkheid betreft het hier een barst in het scherm, dit hoeft niet altijd aan de buitenzijde zichtbaar te zijn. Een barst in het beeldscherm valt niet onder garantie. Ik bel op 8/7/2020 opnieuw naar klantendienst voor meer info. Wat ik ook vertel, men luistert niet naar het volledige verhaal en blijft zeggen dat ik het toestel schade heb aangebracht. Ondertussen is het beeld van mijn tv volledig weg, dus kan ik geen tv meer kijken. Op de vraag van mij of ik mijn toestel toch kan opsturen om eventueel zeker te zijn dat het hier niet om een fabrieksfout gaat en wel degelijk een beschadiging door mij zou zijn aangebracht, wordt niet geluisterd. Ik krijg het antwoord dat dit niet gaat! Ik zou toch graag weten hoe het komt dat mijn tv nu stuk is.Mvg, Jilte
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten