Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Dubbelzinnige algemene voorwaarden garantie
Onlangs was de laptop van mijn vader stuk dit een paar maanden voor de garantie periode van 2 jaar verloopt. Het toestel werd terug gestuurd en volgens de technische dienst van Medion was deze niet herstelbaar omwille zogezegd "geen wisselstukken" meer. Verbazingwekkend doet men hier een garantievoorstel op basis van een dagvergoeding voor het defecte toestel. Hiermee zijn we helemaal niet mee akkoord want met de dagvergoeding schaf je geen andere laptop aan, terwijl in de algemene voorwaarden op hun website en in het garantieboekje sprake is van gratis herstel of een vervangtoestel van gelijkaardige type/kwaliteit. Na telefonisch contact met de betrokken dienst steekt men zich weg achter het feit dat wanneer je iets aankoopt bij hen je je akkoord verklaart met de algemene voorwaarden vermeld op de factuur, waar uiteraard de dagvergoeding wordt vermeld maar dit is volledig tegenstrijdig met de consumenten regelgeving waarbij deze voorwaarden ook volledig en identiek moeten vermeld zijn op de website. Met andere woorden, de algemene voorwaarden op de website en vermeld op de factuur mogen niet verschillen, laat staan dat er op de factuur bijkomstige voorwaarden worden vermeld want deze kom je pas te weten wanneer je reeds je aankoop hebt geplaatst. Bijkomstig is een sinds een aantal jaren een Europese regelgeving waarbij firma's verplicht een 5 en/of 10 jarige herstelplicht hebben voor producten waaronder computers, dit wil zeggen dat ze de nodige stukken moeten voorzien voor herstel gedurende die periode. Komende maandag krijgen ze bij Medion nog een laatste kans voor een rechtzetting van dit garantie geval anders wordt dit meteen overgemaakt aan mijn bedrijfsadvocaat en ondernemen we juridische stappen tegen Medion desnoods tot het Europees hof. Voor de nodige mediabelangstelling zal ook gezorgd worden want als je opzoekwerk doet op internet zijn hier veel gelijkaardige gevallen van terug te vinden.
Problemen met vervanging of herstelling onder garantie.
Beste,Het beeldscherm van mijn Medion tv welke nog tot 26/08/2024 onder garantie valt is stuk. Ik heb reeds contact genomen met de klantenservice van Medion welke bevestigd hebben dat mijn toestel nog onder garantie valt. Nu weigeren ze mijn toestel te vervangen of te herstellen gezien er volgens medion geen onderdelen zijn en geen vervangende toestellen beschikbaar zijn. Wel willen ze mij een bedrag van 222 Euro betalen wat maar de helft is van wat de tv heeft gekost. In de garantievoorwaarden van medion staat duidelijk vermeld dat, indien er garantie is, ze het toestel moeten herstellen of vervangen. Over een restwaarde is er nergens iets vermeld. Kan testaankoop mij hiermee helpen aub?
Tv Medion beeld valt uit
Sinds 27-02-21 heb ik een 65 inch medion tv aangekocht in Aldi. Tot verleden jaar 17-03-23,, viel het beeld regelmatig uit,,tv starte niet meer op (waar ik de Medion site contakteerde, daar op de Medion site comunity,,verklaarde men de stekker uit te trekken om de tv te ontladen... dit werkt soms dan weer voor lange tijd. Maar het effect begint sneller terug te komen,,Gans die tijd werd er mij geen oplossing aangeboden,, nu weer op de site mijn probleem gemeld,, en ja hoor Paul een medewerker vroeg me alles op te sturen ,, aankoop bewijs en gegevens Tv...Wat ze nu zeggen is dat er te veel kosten zijn om dit te herstellen,, en een nieuwe tv aankopen is de goedkoopste oplossing,,,, en ze spreken niet meer over mijn klacht op de community,, binnen de garantie periode,,,Vervelende zaak (
Problemen met terugbetaling
Beste, Op 28/8 besteld ik een laptop bij medion. Toen hij geleverd werd, bleek deze niet te werken. Dus ik stuurde deze laptop terug. Ze zouden me binnen een week een nieuwe sturen. Dit bleek niet te gebeuren. Ik heb meerdere mailtjes gestuurd om te vragen waar mijn vervangtoestel bleef. De ene keer kreeg ik een deadline waarop hij verzonden zou worden, de andere keer waren ze met mijn bestelling bezig en zou hij snel geleverd worden,... Uiteindelijk kreeg ik op 2/10 een mail dat er geen laptop meer beschikbaar was, en dat ik binnen de 2 weken mijn geld zou terugkrijgen. Dit bleek ook niet het geval. Dus ik stuurde op 17/10 terug een mailtje. Hierbij kreeg ik het antwoord dat ik in de komende 30 dagen mijn geld zou terugkrijgen. Ik ben nu al bijna 2 maanden mijn geld kwijt. Ik heb ondertussen een andere laptop moeten kopen (in september zijn er al veel kosten, dus het is niet fijn om dan ook nog eens het dubbele budget voor een laptop te moeten voorzien). Wanneer zal ik mijn geld zien? Mvg, Griet
¨Printer zou hersteld worden, probleem is er nog steeds
Beste, nav een defect aan de printer HP Deskjet Plus 4120 e, wil ik een klacht neerleggen over de service van MEDION. owv een defecte printer (geen connectie met wifi) binnen garantieperiode, hebben we op 13-9 telefonisch contact opgenomen met de helpdesk/garantiedienst van medion (tel 02/2006198). Ik heb toen heel duidelijk aangegeven dat het probleem is: DE WIFICONNECTIE. Er is zelfs voordien een professionele IT-persoon bij ons geweest (heeft 90 eur aangerekend), die duidelijk bevestigde dat het probleem ligt dat de printer geen wifi connectie maakt. Dus geen probleem vanuit onze internetverbinding, wel een probleem vanuit de printer. Op 13/9 heb ik ondanks deze info toch 58 minuten en 22 seconden! (schermafdruk van dit telefoontje heb ik bewaard) aan de lijn gehangen met jullie dienst. Om te besluiten dat we de printer toch maar best moeten opsturen. Dit is gebeurd. Nu krijgen we de printer terug. Blijkt dat nog steeds het probleem met de wifi connectie er is. ER wordt op het reparatiedocument continu verwezen naar de cartridge, totaal geen melding van de wifi connectie. Gezien deze printer nog in garantie periode zit, wensen we asap dat onze printer gerepareerd wordt of dat we een nieuw toestel ontvangen of dat we een terugbetaling ontvangen. Deze service vinden we allesbehalve. Gezien ik maar liefst een uur aan de lijn heb moeten hangen om achteraf te moeten vaststellen dat het probleem niet opgelost is, vraag ik een dringende oplossing en een tegemoetkoming voor mijn uur dat ik heb moeten afmelden van mijn werk. Ik zie graag asap een oplossing. Indien dit allemaal teveel gevraagd is, wens ik mijn terugbetaling van de printer en een compensatie van de verloren tijd. Ik kan al sinds 1 maand niet printen en het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik hoor graag spoedig jullie oplossing!! Dank u
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten